Gå til innhold

Armene dovner

Gjest sliten og stressa

Anbefalte innlegg

Gjest sliten og stressa
Skrevet

De siste ukene har det skjedd oftere og oftere at underarmene dovner. Det er særlig den venstre, og jeg kjenner et press rett nedenfor albuen samtidig om armen blir veik og nummen. Ikke vondt, men ganske ubehagelig. Som når man har slått albuen og fått "hekseskudd"..

Den høyre underarmen har nå begynt å dovne på samme måten, nå har jeg kjent dette flere dager på rad, samtidig med leamus i ene tommelen. I sta begynte det også å presse oppe ved høyre skulder.. Synes dette er ekkelt, kan det ha med spente muskler å gjøre? Tror ikke de er Carpal Tunnel, da dette går på tommel, peke- og langfinger såvidt jeg har skjønt. Her gjelder hele underarmen og alle fingrene.

Skrevet

Har du stive muskler i skuldrene? Kan skyldes dårlig blodsirkulasjon.

Gjest sliten og stressa
Skrevet

Har du stive muskler i skuldrene? Kan skyldes dårlig blodsirkulasjon.

at armene dovner pga dårlig blodsirkulasjon? Nei, det tror jeg ikke, det er nervene som står for følsomhet.

Skrevet

at armene dovner pga dårlig blodsirkulasjon? Nei, det tror jeg ikke, det er nervene som står for følsomhet.

Har du en dårlig nakke? Hvis musklene trekker for mye så kan nerver komme i klem og det forplanter seg eks til armene.. Du får et sikrere svar om du undersøker dette hos legen. Prøv å stresse ned.

Gjest ollymor
Skrevet

kan det være senebetennelse? men begge armene samtidig?

Ville ha sjekket det!

Skrevet

Har du en dårlig nakke? Hvis musklene trekker for mye så kan nerver komme i klem og det forplanter seg eks til armene.. Du får et sikrere svar om du undersøker dette hos legen. Prøv å stresse ned.

Den kan jeg skrive under på med store bokstaver.....

Skrevet

Ta det på alvor NÅ!!! Stress ned og oppsøk noen som kan løse deg opp. Begynn å tren hvis du ikke allerede gjør det!

Jeg begynte med dette for 2,5 år siden, gikk en periode på 6 mnd og det ble bedre. Så har det vært så der i 2 år, før det plutselig satte inn skikkelig i høst. Nå er jeg dønn stiv i nakke,bryst,rygg og skuldre og sliter med å få det i orden.

Jeg har i flere år ikke lyttet til kroppen min og hva den har fortalt meg. Nå har jeg gått skikkelig på en smell, er sykemeldt og driver med behandling og opptrening. Håper bare ikke jeg gjorde dette for sent.

Dette kommer av stress og pc for min del. Jeg har i mange år stresset vettet av meg for bagateller, som at det skulle være strøkent her selv om jeg var alene med unger og dyr.

Vel, jeg har lært meg den harde veien at det kanskje ikke er så viktig om det overnatter en støvdott i huset.......

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...