Gjest disco Line Skrevet 25. januar 2009 Skrevet 25. januar 2009 Dekker en innboforsikring kun løsøre(tv, sofa etc) i en leilighet, eller er alt som befinner seg innenfor veggene(gulv, vegger, dører, vinduer etc)? 0 Siter
Gjest Mirakelet Skrevet 25. januar 2009 Skrevet 25. januar 2009 Nei, det ligger i ordet, innbo... ting man kan ta ut av leiligheten rett og slett. Eier du et hus bør du ha husforsikring pluss innboforsikring. Husforsikring dekker reparasjoner av huset og innbo dekker tap/skade av eiendeler. Innboforsikringen mener jeg også dekker hotell inntil så og så lenge f.eks. pga brann, det ble jeg tilbudt av gjensidige innboforsikring da jeg måtte flytte ut pga brann, men da hadde jeg alt noen jeg kunne bo hos. De betalte vask av leiligheten og lagring av gjenstander til jeg kunne flytte inn igjen, samt reparasjon/rens av tinga og erstatning for ting som ikke kunne berges. Husforsikringen var felles for hele huset, dette var et sameie med flere leiligheter og husforsikringen dekket gjenoppbyggingen og ga oss erstatning for husleietap inntil 24 mnd. 0 Siter
Gjest Kongen dy Skrevet 26. januar 2009 Skrevet 26. januar 2009 Nei, det ligger i ordet, innbo... ting man kan ta ut av leiligheten rett og slett. Eier du et hus bør du ha husforsikring pluss innboforsikring. Husforsikring dekker reparasjoner av huset og innbo dekker tap/skade av eiendeler. Innboforsikringen mener jeg også dekker hotell inntil så og så lenge f.eks. pga brann, det ble jeg tilbudt av gjensidige innboforsikring da jeg måtte flytte ut pga brann, men da hadde jeg alt noen jeg kunne bo hos. De betalte vask av leiligheten og lagring av gjenstander til jeg kunne flytte inn igjen, samt reparasjon/rens av tinga og erstatning for ting som ikke kunne berges. Husforsikringen var felles for hele huset, dette var et sameie med flere leiligheter og husforsikringen dekket gjenoppbyggingen og ga oss erstatning for husleietap inntil 24 mnd. Hva med kjøkkeninnredning? 0 Siter
Gjest Mirakelet Skrevet 26. januar 2009 Skrevet 26. januar 2009 Hva med kjøkkeninnredning? Kjøkkeninnredning - så lenge den er fastmontert og ikke slike løse enkeltdeler, hører til husforsikringen. Vi fikk splitter nye kjøkkeninnredninger pga de gamle var sterkt sotskadet og dette gikk via husforsikringen. Dette gjelder også innebygde hvitevarer som komfyr. Løse komfyrer osv går via innbo. 0 Siter
Gjest Mirakelet Skrevet 26. januar 2009 Skrevet 26. januar 2009 Hvis du bor i leilighet er som regel husforsikringen felles for alle leilighetene og inkludert i husleien. Viktig å sjekke at det er ordnet økonomi i sameiet, ellers kan det gå riktig ille ved brann f.eks. Der jeg bodde før - før jeg kjøpte, var det visst noen mnd de ikke hadde husforsikring pga enkelte beboere ikke hadde betalt husleien sin og da hadde de ikke nok til husforsikringen! Heldigvis var dette ordnet da jeg kjøpte leiligheten. Så viktig å sjekke om du kjøper leilighet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.