Gå til innhold

Antall baderom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser på et program om luksusboliger på BBC Lifestyle og en riking uttaler følgende om baderom:

Man må ha to (antagelig ett til hver forelder), ett til hvert barn, ett til gjester og ett utenom.

Jaha. Jeg ser poenget med å ha to toaletter (det kunne jeg tenkt meg!), men ett _baderom_ hver?! Joda, når man har tenåringer i huset er det nok praktisk med ett bad til mor og far og ett til tenåringene, men det er vel litt i råflotteste laget for hvermannsen å ha ett baderom pr. pers + et par ekstra? ;o)

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lotte :o)

12

• morsan

11

• Lillemus

6

• pekkaline

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er helt vanlig i visse andre deler av verden. Et bad pr soverom + gjestebad + + + *hehe*

Jeg er glad vi har to bad, eller ett bad + ett WC

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1232920323' post='4075484]

Det er helt vanlig i visse andre deler av verden. Et bad pr soverom + gjestebad + + + *hehe*

Jeg er glad vi har to bad, eller ett bad + ett WC

Jeg har bare ett bad og ett WC, men WC er ikke på badet da. Hos min kjære er alt på samme rom.

Når vi en gang skal kjøpe noe sammen skal vi alle fall etterhvert ha to toaletter i huset. Så slipper vi å ha gjester på badet, det er i grunnen et veldig privat rom. :o)

Gjest Løveføtter
Skrevet

Men som du skrev, det er luksusboliger du ser på ;o)

Prata med noen som hadde vært på visning i en leilighet i Brasil en gang, der var det også et bad for hvert soverom, og ikke mindre enn 11 parkeringsplasser i garasjeanlegget i kjelleren, som tilhørte denne ene leiligheten.

Når det er luksus, så skal det være luksus ;o)

Skrevet

Vi har to bad og tre toaletter på fire mennesker. Det er praktisk, men ikke nødvendig. Det hender at alle toalettene er i bruk selv om vi ikke har gjester.

Skrevet

Jeg har bare ett bad og ett WC, men WC er ikke på badet da. Hos min kjære er alt på samme rom.

Når vi en gang skal kjøpe noe sammen skal vi alle fall etterhvert ha to toaletter i huset. Så slipper vi å ha gjester på badet, det er i grunnen et veldig privat rom. :o)

Ja, vi har vaskerom m/WC, og bad m/WC.

Kunne tenkt meg enda et bad, i kjelleretg, men det er visst ikke lov til å lage det :-(

Skrevet

Men som du skrev, det er luksusboliger du ser på ;o)

Prata med noen som hadde vært på visning i en leilighet i Brasil en gang, der var det også et bad for hvert soverom, og ikke mindre enn 11 parkeringsplasser i garasjeanlegget i kjelleren, som tilhørte denne ene leiligheten.

Når det er luksus, så skal det være luksus ;o)

*Hehe* Jeg er glad jeg har 1 parkeringsplass som er bare min jeg og slipper å parkere på gjesteparkeringen. :o) Forskjell på folk ja.

Skrevet

Hadde ikke Røkke mer enn 30 doer på "hytta" si, da?

Skrevet

Vi er to voksne som har hvert vårt bad, reine filmstjernene! Og det er dass i begge. Mitt bad ligger innenfor soverommet, kjempelettvint når jeg må opp om natta. På det andre badet er det et stort boblebad.

Huset var sånn da vi kjøpte det, tror neppe vi ville ha bygd det med to bad.

I ex-huset var det separate dasser, to av hvert der også. Og badstu.

Skrevet

Eg har ihvertfall mer enn nok å holde styr på med ett kombinert bad/WC, men eg skal sette opp dusjkabinett nede og kanskje en liten pissoir.

Men det blir sannsynligvis et langtidsprosjekt...

Skrevet

Eg har ihvertfall mer enn nok å holde styr på med ett kombinert bad/WC, men eg skal sette opp dusjkabinett nede og kanskje en liten pissoir.

He he, husker det pissoiret du skulle ha for fulle venner som ramler ned trappa...;-)

Skrevet

He he, husker det pissoiret du skulle ha for fulle venner som ramler ned trappa...;-)

He.he...Må jo ta litt hensyn til gjestene.

Gjest mimimimi
Skrevet

Vel det er stooooooor forskjell på rikinger og hvermannsen. I programmet du ser kommer det tydelig frem på antall bad og sikkert størrelsen på kåken, antall biler etcetc.

AneM1365380603
Skrevet

Det høres veldig råflott ut da, men tror de færreste har det i vanlige boliger.

Du er inne på noe når du nevner tenåringer. Denne uka skal vi fikse badet i en annen etasje slik at tenåringen får eget bad. Vi er lei av kødannelser når hun doller seg opp.

Skrevet

Jeg fatter ikke hvorfor du har hengt deg opp i dette pissoaret, jeg hadde definitivt gått for en skikkelig dass!

Gjest Mirakelet
Skrevet

hvis man skal ha så mange bad bør man nesten ha tilsvarende med varmtvannstanker....

Da jeg var liten hadde vi et bad,

og vi var fem i familien, men allerede når nr 2 hadde dusja seg ble tanken tom...

Vi likte nemlig å dusje leeeenge.

Her jeg bor nå har vi to bad, dvs. det ene skal vi restaurere.

Vi bruker for tiden kun det ene badet mannen min og meg, babyen min er jo så liten ennå ;-) Men sånn lenger frem i tid, da har vi vel flere unger og ungene er større,

da blir det fort krig på badet om morgenen, så da kan det være greit å ha to bad.

Men et til hvert soverom? Neh... ser ikke helt behovet.

Det ser deilig ut å ha et eget bad til voksensoverommet da, og et felles til familien.

Det holder egentlig.

Skrevet

Vi får håpe at Geirs fulle venner aldri må drite...! ;-p

Skrevet

Jeg ser poenget med to bad i en familie med tenåringer. ;)

Jeg skulle ønske det var mer enn ett toalett i kåken min, men vi har bare bad oppe. 5-åringen har en stygg tendens til å ALLTID måtte på toalettet når broren skal. Og hun mener at hun har førstrett siden hun er minst. Jo mer jeg tenker over det, jo mer utspekulert synes jeg hun er...

Skrevet

Vi har heldigvis et ekstra toalett, så lillebror kan tisse selv om storesøster er i dusjen. Uten det er jeg sikker på at han hadde tisset utendørs eller i vasken eller noe annet like håpløst. Og faren deres hadde antakelig blitt gal.

Ellers klarer vi oss, mye fordi tenåringen har sminkespeil på rommet sitt.

Skrevet

Det er mye luxus som ikke er nødvendig :)

Vi har bare et bad og skulle veldig gjerne hatt et til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...