Gå til innhold

Hva koster et førerkort klasse B i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer...

Jeg kjørte opp til klasse B i 1993, og betalte ca 9000 kr inkl. alt.

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lotte :o)

14

• mrxx

13

• Lillemus

4

• mariaflyfly

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Håper du får svar på det, jeg mener å ha hørt at noen i min omgangskrets betalte 20000,- - 25000,-...

Skrevet

Tror du må regne med fort 20.000,-

Jeg betalte 360 kroner i kjøretimer og 60 kroner for å kjøre opp:-)

Skrevet

''Jeg betalte 360 kroner i kjøretimer og 60 kroner for å kjøre opp:-)''

Det hang ikke helt på greip - kostet det 6 ganger så mye for en kjøretime som for oppkjøringa?

Jeg og den ene søstra mi fikk det sponset av vår far. :o)

Skrevet

Det hang ikke helt på greip - kostet det 6 ganger så mye for en kjøretime som for oppkjøringa?

360,- til sammen for de kjøretimene han brukte, vil jeg tro :)

Skrevet

360,- til sammen for de kjøretimene han brukte, vil jeg tro :)

Ah! Det hørtes riktigere ut ja, også i forhold til prisnivået i senmiddelalderen da Mrxx kjørte opp. ;o)

Skrevet

Nei det kostet det samme for oppkjøringen som for kjøretimen. Med andre ord hadde jeg 6 kjøretimer:-)

Skrevet

Nei det kostet det samme for oppkjøringen som for kjøretimen. Med andre ord hadde jeg 6 kjøretimer:-)

*hehe* Jeg hadde faktisk bare 10 ordinære kjøretimer jeg også + landeveiskjøring, mørkekjøring, glattkjøring, oppkjøringstentamen (dobbeltime med annen kjørelærer) og oppkjøringa da.

Skrevet

*hehe* Jeg hadde faktisk bare 10 ordinære kjøretimer jeg også + landeveiskjøring, mørkekjøring, glattkjøring, oppkjøringstentamen (dobbeltime med annen kjørelærer) og oppkjøringa da.

Jeg hadde kun 6 timer totalt, den gangen var det ikke glattkjøring, (var ikke glatt den gangen jeg var ung:-)...)men mørkekjøring og forbikjøring, men dette ble tatt på en og samme time.

Gjest @krøll
Skrevet

Håper du får svar på det, jeg mener å ha hørt at noen i min omgangskrets betalte 20000,- - 25000,-...

Det er kjempedyrt. Jeg har aldri kommet så langt, men er nå mer eller mindre frivillig utskremt på kurs. Trafikalt grunnkurs, obligatorisk, 2700 kr, teorikurs fri

villig 1200 kr, kjøretimer a 45 min 520 kr. Så er det mørkekjøring, langkjøring, glattkjøring, obligatorisk, + oppkjøring og teoriprøva. 20 000 er ingen sum for dette i dag. Heldig hvis jeg klarer å holde det på så lite, regner med over 30 000. Sånne "gamlinger" trenger litt lengre tid på å lære knepene.....

Skrevet

Det ene barnet vårt holder på med kjøretimer nå, her koster det kr 600,- pr time (45min). er ennå ikke kommet til mørkekjøring, langkjøring osv, har hørt at dette koster ekstra. sukk

Skrevet

Det ene barnet vårt holder på med kjøretimer nå, her koster det kr 600,- pr time (45min). er ennå ikke kommet til mørkekjøring, langkjøring osv, har hørt at dette koster ekstra. sukk

Begge mine har en del penger på konto heldigvis og jeg ser nå hva de skal gå til... Og heldigvis har de mange voksne rundt seg som kan øvelseskjøre masse med dem når den tid kommer. :o)

Skrevet

Hele mitt førerkort kom vel på 25000Kr til slutt. Jeg strøk 2 ganger før jeg stod da. Fikset tydeligvis ikke helt dette med å kjøre bil da jeg var 18.

Blitt bedre nå da :-)

Skrevet

Jaja, men du kjørte jo opp i steinalderen ;p

Skrevet

Hele mitt førerkort kom vel på 25000Kr til slutt. Jeg strøk 2 ganger før jeg stod da. Fikset tydeligvis ikke helt dette med å kjøre bil da jeg var 18.

Blitt bedre nå da :-)

*hehe* Shit happens!

Skrevet

Ok, 600 pr time... takk :-)

Skrevet

Det er kjempedyrt. Jeg har aldri kommet så langt, men er nå mer eller mindre frivillig utskremt på kurs. Trafikalt grunnkurs, obligatorisk, 2700 kr, teorikurs fri

villig 1200 kr, kjøretimer a 45 min 520 kr. Så er det mørkekjøring, langkjøring, glattkjøring, obligatorisk, + oppkjøring og teoriprøva. 20 000 er ingen sum for dette i dag. Heldig hvis jeg klarer å holde det på så lite, regner med over 30 000. Sånne "gamlinger" trenger litt lengre tid på å lære knepene.....

Ok. Lykke til med oppkjøring :-)

Skrevet

Det kommer jo helt ann på hvor mye man har øvelseskjørt på forhånd det. Har man aldri tatt i et ratt, kommer det gjerne på over 25000 tusen og mer. Har man derimot øvelseskjørt mye kan man slippe unna med mellom 12000 og 15000. Alt avhengig av hvor mange feil du har lært deg av den du øvelseskjørte med. :-)

Min datter tok førerkort for 1,5 år siden. Hun ville egentlig ikke ha kortet, så da hun ombestemte seg, hadde vi kun igjen et halvt år med øvelseskjøring før hun fyllte 18. Vi regelrett tvang henne til å kjøre så mye som mulig, og jeg var streng på at hun skulle gjøre det på en skikkelig måte. Så da hun begynnte med timer på kjøreskolen, viste det seg at hun kunne det meste. Hun trengte ikke ekstra timer utover veiledningstimene, så tilsammen kom kortet hennes på 13000.

Veldig mye billigere kan man ikke klare å få det tror jeg, da man jo må ha de obligatoriske pakkene og timene.

Så øvelseskjør så mye som mulig. Det sperer man tusenlapper på.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1232972026' post='4075843]

Jaja, men du kjørte jo opp i steinalderen ;p

Ja, sammen med Fred Flint og steinbilen hans.

Forøvrig er du stor i kjeften:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...