Gå til innhold

ta ut depositum ved flytting

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har tre mnd.s husleie i dep på en depositumskonto jeg oppretta sammen med utleier av leiligheten jeg bor i. Hvordan fungerer det når jeg skal avslutte kontoen og få ut pengene? Må vel ha utleiers underskift eller hva? Aldri hatt sånn konto før, så er helt blank.. :) Den står jo på mitt navn, men ingen av oss har mulighet til å ta ut penger av den nå. Må vi sammen på posten og skrive under igjen? Vil jo ha pengene så fort jeg flytter siden jeg trenger dem til møbler osv.

Gjest høstløv
Skrevet

Du kan bare henvende deg til banken og be om å få ut pengene, og hvis utleier samtykker, så kan du få pengene ut.

Hvis utleier setter frem krav i depositumet, så må de gjøre det overfor banken innen et viss tidsrom, det står på papirene fra banken angående depositumkontoen.

Skrevet

Du kan bare henvende deg til banken og be om å få ut pengene, og hvis utleier samtykker, så kan du få pengene ut.

Hvis utleier setter frem krav i depositumet, så må de gjøre det overfor banken innen et viss tidsrom, det står på papirene fra banken angående depositumkontoen.

Ok, takk for svar. Men hvis utleier stiller krav om deler må vel jeg i så fall godkjenne? Tviler på at han gjør det, for leiligheten er som den var den jeg leide den. Men hvordan skal utleier samtykke? Må jeg ha noe skriftlig fra han da eller?

det står ikke noe i papirene. fikk bare en "kvittering" for oppretta depositumkonto, og hans og mitt navn på og summen..

Gjest ViViola
Skrevet

Vi hadde depositumskonto en gang for ikke skrekkelig lenge siden, da måtte vi og utleier møte opp personlig i banken og skrive under begge to. Det holdt ikke at vi hadde hatt med fullmakt.

Sjekk, er mitt råd. :-)

Gjest høstløv
Skrevet

Ok, takk for svar. Men hvis utleier stiller krav om deler må vel jeg i så fall godkjenne? Tviler på at han gjør det, for leiligheten er som den var den jeg leide den. Men hvordan skal utleier samtykke? Må jeg ha noe skriftlig fra han da eller?

det står ikke noe i papirene. fikk bare en "kvittering" for oppretta depositumkonto, og hans og mitt navn på og summen..

Du må godkjenne, hvis utleier stiller krav om om noe du skal betale av depositumkontoen, han kan ikke bare gå i banken og heve beløpet. Dere disponerer kontoen i fellesskap.

Hvis du får underskrift fra utleier om at du kan tømme depositumkontoen, så kan du antageligvis få pengene ut med en gang, ellers kan det ta det litt tid, hvis banken skal kontakte utleier først.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...