Gå til innhold

Støtter dere barn i U-land?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husstanden har to generelle Redd Barna-fadderskap. De pengene sendes dit RB til enhver tid mener det trengs mest.

Så har jeg et fadderbarn i SOS Barnebyer. Jeg hadde først ei jente, men hun er utdannet og voksen nå. Jeg fikk automatisk en gutt da hun flyttet ut av landsbyen. Jeg sender ikke brev, bl.a. fordi jeg ikke kan språket hans, men ekstra penger til jul og bursdag. Han er litt eldre enn min egen sønn.

Dessuten betaler jeg hver måned til Røde Kors' aksjon for Nabobarn i nød. De pengene går til et varmt måltid pr. dag for trengende barn i Russland. Noen av dem befinner seg bare noen mil fra skandinavia hvor vi velter oss i velstand, mens de selv sitter i trange, triste leiligheter der vodkaen er det eneste som varmer. Selv solskinnshistoriene i nyhetsbrevene forteller om ganske triste forhold. Jeg er altfor bløthjertet til å vite om det.

Det er vel ca. en tusing i måneden fra husstanden hvis man legger sammen dette her. Noen av fadderskapene har jeg hatt i 30 år, så forhåpentligvis har det bidratt mer enn ingenting.

Skrevet

Jeg er ikke fadder... ennå. Men jeg er vokst opp med at storfamilien "fjernadopterte" unger - het det ikke det tro?... 1 barn i u-land, pr barn født i vår storfamilie. Da jeg ble født, fikk jeg ei "søster" født samme år som meg. I tillegg har vi støttet Amnesty i mange år.

Jeg har av en eller annen grunn mest trua på Unicef. Se linken til Mrs. Wallace.

Gjest @krøll
Skrevet

Jeg har ei jente i India, gjennom Faf, Fadderbarnas fremtid. Hun er nå 20 år og går siste året på handelsuniversitetet. Får medlemsblad tre ganger i året, og to ganger i året får jeg et brev fra familiens sosialarbeider som forteller om hvordan det går med jenta, både på skolen og i hverdagen. Videre er vi støttemedlem i

Leger uten grenser.

Gjest Mirakelet
Skrevet

Da regner jeg med at du støtter en rekke saker her, da, siden pengene dine er for gode til å gå til utlandet?

Stemmer :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...