Gå til innhold

FU: Spiser du skalken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

på brødet?

Det gjør nemlig _ikkje_ eg, og det har eg dårlig samvittighet for hver gang eg hiver skalkene.

Har vokst opp med at det "forbudt" å kaste mat.

Hva med deg?

Fortsetter under...

• Svar 129
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

9

• Lillemus

7

• candyqueen_83

5

• AneM1365380603

5

AneM1365380603
Skrevet

Vi bruker brødskjærermaskinen på butikken, og da forsvinner ofte skalken. Det er litt dumt, for jeg liker den godt. Den sjeldne gangen vi har skalk er det krig om å få den ;)

Skrevet

Spiser den første men ikke den siste med mindre det er krise.

candyqueen_83
Skrevet

Innimellom. Hvis brødet er helt ferskt kan den første skalken være god. Men som oftest blir begge skalkene kasta.

Skrevet

Gi skalkene til endene :)

Ja, har tenkt litt på det, men er redd eg bare kommer til å "feite" opp rotter og måker istedenfor.

Annonse

Skrevet

Elsker skalk, liker smaken i skorpa generelt. Så ja, jeg spiser skalken. :)

Skrevet

Nei, gud det tør jeg ikke...... mannen min elsker skalker. Jeg har ikke noe forhold til det, og tar helst ett knekkebrød enn å spise en skalk ;-D

Skrevet

Nei det gjør jeg ikke. Når det gjelder samvittighet så er det verre med halve brød som blir kastet, vi er for glade i ferskt brød, så da går mye i søpla innimellom.... uff

Skrevet

Nei det gjør jeg ikke. Når det gjelder samvittighet så er det verre med halve brød som blir kastet, vi er for glade i ferskt brød, så da går mye i søpla innimellom.... uff

Her også, men jeg trodde at problemet mitt lå at jeg er oppvokst med en baker i familien, og ALLTID har hatt ferskt brød.

Skrevet

Her også, men jeg trodde at problemet mitt lå at jeg er oppvokst med en baker i familien, og ALLTID har hatt ferskt brød.

Gammel vane vond å vende, heter det.

Noen ganger ber jeg mannen min handle med et brød hjem, så kommer han med to! ",) Også er det ikke alltid vi får lagt det i frysen tidsnok.. Vi fikk brødrister til jul, det hjelper på kastemengden :)

Skrevet

Nei, den får ungene, eller så tørker jeg dem og gir dem til hundene.

:0)

Skrevet

Nei, det gjør jeg/vi ikke. Hunden får de.

Når vi åpner brødboksen/posen kommer han med en gang. Selv om han ligger i et annet rom og sover hører han det.

Han går ikke inn på kjøkkenet, står i døråpningen og titter inn:-)

Han maser/tigger ikke, bare sitter og venter.

Han har mat - og vannkoppen sin på kjøkkenet, så han får være der, men han krysser ikke den dørstokken når det er skalk på gang:-)

Annonse

AneM1365380603
Skrevet

Sånne problemer har ikke vi. Det jo går jo ett brød til dagen, og av og til mer. Vi pleier å kjøpe inn mange brød på en gang og fryse dem.

Skrevet

Elsker skalk, liker smaken i skorpa generelt. Så ja, jeg spiser skalken. :)

For en særing! :-)))

Skrevet

Da har eg et lite tips.

Skjær brødet/brøda i to, og legg de i brødposer for deretter å legge de i frysen så tar du opp etter behov kvelden før de skal spises.

Eg kjøper gjerne 4 brød i slengen, deler de i to og legger 8 halve brød i frysen.

Men nå kom eg på at eg har glemt å ta opp brød til i dag, pokker også!

Skrevet

Sånne problemer har ikke vi. Det jo går jo ett brød til dagen, og av og til mer. Vi pleier å kjøpe inn mange brød på en gang og fryse dem.

Lurt! :-)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg spiser ikke skalken. Som ofte skaster jeg den, men av og til tørker jeg den litt og gir til bikkja.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Da har eg et lite tips.

Skjær brødet/brøda i to, og legg de i brødposer for deretter å legge de i frysen så tar du opp etter behov kvelden før de skal spises.

Eg kjøper gjerne 4 brød i slengen, deler de i to og legger 8 halve brød i frysen.

Men nå kom eg på at eg har glemt å ta opp brød til i dag, pokker også!

Jeg gjør det samme som deg, ellers blir brødet tørt og det er ikke noe særlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...