Gå til innhold

FU: Spiser du skalken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1233038701' post='4076527]

Jeg gjør det samme som deg, ellers blir brødet tørt og det er ikke noe særlig.

Nei tørt brød er ikkje noe å satse på.

• Svar 129
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

9

• Lillemus

7

• candyqueen_83

5

• AneM1365380603

5

Skrevet

Da har eg et lite tips.

Skjær brødet/brøda i to, og legg de i brødposer for deretter å legge de i frysen så tar du opp etter behov kvelden før de skal spises.

Eg kjøper gjerne 4 brød i slengen, deler de i to og legger 8 halve brød i frysen.

Men nå kom eg på at eg har glemt å ta opp brød til i dag, pokker også!

Jeg husker aldri å ta opp kvelden før så jeg tiner dem i microen - blir kjempegode og varme!

Skrevet

Da har eg et lite tips.

Skjær brødet/brøda i to, og legg de i brødposer for deretter å legge de i frysen så tar du opp etter behov kvelden før de skal spises.

Eg kjøper gjerne 4 brød i slengen, deler de i to og legger 8 halve brød i frysen.

Men nå kom eg på at eg har glemt å ta opp brød til i dag, pokker også!

Det er sikkert smart. Her i huset er vi fem stk, og med to ungdommer er det litt variert hvor mye de spiser. Men takk, jeg skal forsøke å fryse noen hele og noen halve brød fremover :)

Skrevet

Sånne problemer har ikke vi. Det jo går jo ett brød til dagen, og av og til mer. Vi pleier å kjøpe inn mange brød på en gang og fryse dem.

Jeg passer på å alltid ha noe i frysen, det er for kjipt å plutselig stå tom :) Men jeg skal gjøre som Geir sier, fryse halve brød også, da slipper jeg gjerne å kaste så mye.

AneM1365380603
Skrevet

Jeg passer på å alltid ha noe i frysen, det er for kjipt å plutselig stå tom :) Men jeg skal gjøre som Geir sier, fryse halve brød også, da slipper jeg gjerne å kaste så mye.

Benytter du deg ikke av brødskjærermaskinen i butikken? Jeg, som ifølge mannen min ikke kan skjære brød synes det er fint med ferdigdelte og passe tynne skiver. Dessuten tiner skivene så kjapt om jeg har glemt å ta opp et brød :)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg bruker oppskjæringsmaskina i butikken, og så fryser jeg ned halve brødet. Da er det kjapt og tine skiver dersom vi har glemt å ta opp, mer sulten osv.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Benytter du deg ikke av brødskjærermaskinen i butikken? Jeg, som ifølge mannen min ikke kan skjære brød synes det er fint med ferdigdelte og passe tynne skiver. Dessuten tiner skivene så kjapt om jeg har glemt å ta opp et brød :)

Jeg kan visstnok heller ikke skjære brød i følge sambo. ;o)

Skrevet

Det hender jeg bruker den. Det kommer an på hvor mye folk der er. Jeg kan ikke fordra at folk står bak meg og venter på at jeg skal få somlet meg ferdig.........

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1233039825' post='4076535]

Jeg bruker oppskjæringsmaskina i butikken, og så fryser jeg ned halve brødet. Da er det kjapt og tine skiver dersom vi har glemt å ta opp, mer sulten osv.

Jeg kan alltids bli bedre til å bruke den maskinen ja, er vel ca halparten av brødene som blir kuttet opp i butikk nå.

AneM1365380603
Skrevet

Det hender jeg bruker den. Det kommer an på hvor mye folk der er. Jeg kan ikke fordra at folk står bak meg og venter på at jeg skal få somlet meg ferdig.........

Når jeg har med mannen min går det utrolig kjapt. Det viktigste er jo å legge brødet i skikkelige brødposer slik at det ikke blir tørt. Altså slike fryseposer.

Skrevet

Når jeg har med mannen min går det utrolig kjapt. Det viktigste er jo å legge brødet i skikkelige brødposer slik at det ikke blir tørt. Altså slike fryseposer.

Poser må en ha. Jeg forstår ikke dem som sier at brødet skal ligge i papirposen uten ekstra pose. Det var faktisk en baker som mente det.

AneM1365380603
Skrevet

Poser må en ha. Jeg forstår ikke dem som sier at brødet skal ligge i papirposen uten ekstra pose. Det var faktisk en baker som mente det.

Så rart. Legger du brødet i papir- eller platsposen først? Jeg ser mange som tar i papirposen først, men da synes jeg brødet blir tørt.

Skrevet

Så rart. Legger du brødet i papir- eller platsposen først? Jeg ser mange som tar i papirposen først, men da synes jeg brødet blir tørt.

Jeg beholder papirposen på dem som ikke fryses, men alle får plastpose på. Ja jeg synes også det var rart.

Jeg ser jo at enkelte brød kan gjære, og da får jeg brød oppi halsen for en stund..huff. De burde kanskje bare hatt papirpose.

Skrevet

Spiser ikke skalk. Ikke noen vits i å gjøre det. Vi spiser lite brød, og en del av brødet blir kastet alikevel.

Gjest Skeive skiver
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1233039896' post='4076536]

Jeg kan visstnok heller ikke skjære brød i følge sambo. ;o)

Ikke jeg heller,hi hi. Blir alltid skeive skiver, men gode lell.

Skrevet

Kommer an på brødet, men er det et godt brød, spiser jeg mer enn gjerne skalken. Spesielt på nybakt hjemmebakt brød ...mmmmm....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...