Mrs. Wallace Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Det kommer an på brødtypen og hvor ferskt det er. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Ikke jeg heller,hi hi. Blir alltid skeive skiver, men gode lell. Jeg synes også at mine skeive skiver er gode, men sambo deler ikke den oppfatningen. Heldigvis er guttungen på min side i denne saken ;o) 0 Siter
henrikke71 Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Jeg har også sluttet med det, men hadde dårlig samvittighet for det lenge, da vi var absolutt nødt til å spise skalken da vi var små. Men enig med morsan i at på nybakt brød, er skalken liksom krona på verket. På med masse smør og ned med den. 0 Siter
Elbereth Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 På rykende ferskt brød, kanskje. Ellers ikke. 0 Siter
Mirabell Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Jeg er som deg, jeg kaster skalken, men med dårlig samvittighet etter oppvekst på 70-tallet... 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Her i huset er det kamp om skalken, særlig når jeg kan servere rykende ferskt brød. Da blir det skalkskjæring i begge ender, stakkars brødet. :-) Men det er kanskje fordi jeg baker selv at den blir så god? Vi kaster minimalt med brød. Blir det tørt, så rister vi det - og det er jo snadder! :-) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Jeg beholder papirposen på dem som ikke fryses, men alle får plastpose på. Ja jeg synes også det var rart. Jeg ser jo at enkelte brød kan gjære, og da får jeg brød oppi halsen for en stund..huff. De burde kanskje bare hatt papirpose. Papirposen trekker ofte fuktigheten ut av brødet, og inn i posen. Da blir brødet tørt. 0 Siter
pekkaline Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Papirposen trekker ofte fuktigheten ut av brødet, og inn i posen. Da blir brødet tørt. De pakker dem gjerne varme på bakeriet, at det er derfor de har papirpose på. Hvis ikke så skulle de brukt plast (ok slik som oppløser seg i naturen). 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 [quote name=Shira )' timestamp='1233053521' post='4076810] Jeg synes også at mine skeive skiver er gode, men sambo deler ikke den oppfatningen. Heldigvis er guttungen på min side i denne saken ;o) Her er det kjæresten som ikke kan skjære brød. Skivene blir alltis skeive, og da blir brødet tørt I følge meg 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 De pakker dem gjerne varme på bakeriet, at det er derfor de har papirpose på. Hvis ikke så skulle de brukt plast (ok slik som oppløser seg i naturen). Jeg mente mer når man kommer hjem jeg, og skal pakke dem selv. 0 Siter
tonie Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Jeg elsker skalken! Det er de beste med hele brødet, synes jeg:) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Jeg husker aldri å ta opp kvelden før så jeg tiner dem i microen - blir kjempegode og varme! Jada, og så er brødet tørt etter tre timer. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Jada, og så er brødet tørt etter tre timer. Det er bare hvis du kjøper billigste kneip på Rema. Dyrere brød holder seg lengre og har bedre smak. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Nei, det gjør jeg/vi ikke. Hunden får de. Når vi åpner brødboksen/posen kommer han med en gang. Selv om han ligger i et annet rom og sover hører han det. Han går ikke inn på kjøkkenet, står i døråpningen og titter inn:-) Han maser/tigger ikke, bare sitter og venter. Han har mat - og vannkoppen sin på kjøkkenet, så han får være der, men han krysser ikke den dørstokken når det er skalk på gang:-) Da blir de nå spist, det er det viktigste. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Nei, gud det tør jeg ikke...... mannen min elsker skalker. Jeg har ikke noe forhold til det, og tar helst ett knekkebrød enn å spise en skalk ;-D Knekkebrød er tørrere enn skalken. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Spiser ikke skalk. Ikke noen vits i å gjøre det. Vi spiser lite brød, og en del av brødet blir kastet alikevel. Ikkje bra. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Ja, jeg spiser skalken. Da er du flink! 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Nei, den spiser jeg ikke... Tenker du ikkje på de som ikkje har mat? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.