Gå til innhold

FU: Spiser du skalken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, jeg spiser ikke skalken. Nå spiser jeg ikke brød overhodet, da, så spørsmålet var kanskje ikke rettet til slike som meg :P

• Svar 129
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

9

• Lillemus

7

• candyqueen_83

5

• AneM1365380603

5

Skrevet

For ordens skyld, snakker vi om den første eller den siste skalken her...?

Skrevet

Kommer an på brødet, men er det et godt brød, spiser jeg mer enn gjerne skalken. Spesielt på nybakt hjemmebakt brød ...mmmmm....

Ja hjemmebakt brød er 100 ganger bedre enn kjøpebrød.

Skrevet

Kommer an på brødet, men er det et godt brød, spiser jeg mer enn gjerne skalken. Spesielt på nybakt hjemmebakt brød ...mmmmm....

Jadda, jadda hjemmebakt ER snadder, ingen tvil om det...:-)

Skrevet

Jeg har også sluttet med det, men hadde dårlig samvittighet for det lenge, da vi var absolutt nødt til å spise skalken da vi var små. Men enig med morsan i at på nybakt brød, er skalken liksom krona på verket. På med masse smør og ned med den.

Vi bør begynne å spise skalken, ellers må bakerne skjerpe seg og lage brød uten skalk!

Skrevet

Jeg er som deg, jeg kaster skalken, men med dårlig samvittighet etter oppvekst på 70-tallet...

Eg tror det er sundt med dårlig samvittighet når vi kaster mat.

Skrevet

Her i huset er det kamp om skalken, særlig når jeg kan servere rykende ferskt brød. Da blir det skalkskjæring i begge ender, stakkars brødet. :-)

Men det er kanskje fordi jeg baker selv at den blir så god? Vi kaster minimalt med brød. Blir det tørt, så rister vi det - og det er jo snadder! :-)

''Men det er kanskje fordi jeg baker selv at den blir så god?''

Det er nok _helt sikkert_ derfor ja, flinke dere.

Skrevet

Ikke jeg, men minstemann

Samme hvem som spiser den, så lenge den ikkje blir kasta. :-)

Skrevet

Jeg elsker skalken! Det er de beste med hele brødet, synes jeg:)

Så du spiser skalkene og hiver resten?

Kunstnere altså! :-)

Skrevet

Det er bare hvis du kjøper billigste kneip på Rema.

Dyrere brød holder seg lengre og har bedre smak.

Eg kjøper aldri kneip lengre, har spist kneip hver dag i 10 år, så det brødet spyr eg av!

Skrevet

Nei, jeg spiser ikke skalken. Nå spiser jeg ikke brød overhodet, da, så spørsmålet var kanskje ikke rettet til slike som meg :P

Hæ?

Spiser du ikkje brød??

Er det mulig???

Skrevet

Så du spiser skalkene og hiver resten?

Kunstnere altså! :-)

Hehe, nei nei. Jeg spiser skalken for den er jo best. Så spiser resten av folket her det kjedelige fyllet som kommer etter og så er den siste skalken igjen til meg, men den vil jeg ikke ha for den er tørr og ekkel. Den går i søpla. Da er jeg kanskje litt flink da?:)

Gjest ViViola
Skrevet

''Men det er kanskje fordi jeg baker selv at den blir så god?''

Det er nok _helt sikkert_ derfor ja, flinke dere.

Flink og flink, det er nå liksom husmoralibiet mitt, det da, noe må jo jeg også fikse innomhus!

:-)

Skrevet

For ordens skyld, snakker vi om den første eller den siste skalken her...?

Her snakker "vi" om begge skalkene...:-)

Skrevet

Hæ?

Spiser du ikkje brød??

Er det mulig???

Jeg har melintoleranse.

Så jada, det går veldig fint, det :) Går mye i egg, salater, spesialbakte matmuffins osv. Kan ta et knekkebrød nå og da, eventuelt spesialbrød. Men det blir så lite som mulig :)

Skrevet

Hehe, nei nei. Jeg spiser skalken for den er jo best. Så spiser resten av folket her det kjedelige fyllet som kommer etter og så er den siste skalken igjen til meg, men den vil jeg ikke ha for den er tørr og ekkel. Den går i søpla. Da er jeg kanskje litt flink da?:)

Ja det var jo ikkje så aller verst. :-)

Ps! Du _må_ ikkje vente til de andre har spist opp det mellom skalkene, det er faktisk mulig å skjære av begge skalkene når brødet er ferskt.

Skrevet

Jeg har melintoleranse.

Så jada, det går veldig fint, det :) Går mye i egg, salater, spesialbakte matmuffins osv. Kan ta et knekkebrød nå og da, eventuelt spesialbrød. Men det blir så lite som mulig :)

''Jeg har melintoleranse.''

Ja, da skjønner eg at du ikkje kan spise brød ja. :-)

Skrevet

Foretrekker å ikke spise skalken, ja. Egentlig rart, for rundstykker like jeg jo...

Skrevet

Ja jeg har alltid likt skalken og skorpene på brødet best:) Spiser begge skalkene først, deretter begynner jeg brødet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...