Gå til innhold

FU: Spiser du skalken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foretrekker å ikke spise skalken, ja. Egentlig rart, for rundstykker like jeg jo...

Ja, det har du rett i.

Merkelig fenomen, eg og liker rudnstykker av og til.

Fortsetter under...

• Svar 129
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

9

• Lillemus

7

• candyqueen_83

5

• AneM1365380603

5

Skrevet

Ja jeg har alltid likt skalken og skorpene på brødet best:) Spiser begge skalkene først, deretter begynner jeg brødet.

Du er kjempeflink!

Skrevet

Du er kjempeflink!

Flink og flink. Dersom jeg ikke hadde likt skalk og skorper hadde jeg neppe spist det:)!

Skrevet

Flink og flink. Dersom jeg ikke hadde likt skalk og skorper hadde jeg neppe spist det:)!

Flott at du liker skal da.:)

Skrevet

Fersk Ingers rugbrød skalk med brunost er kjempegodt, like godt som skivene synes jeg.

Skrevet

Jada, og så er brødet tørt etter tre timer.

Neida, for det første deler jeg brødet i to før jeg fryser det ned så det går nesten 1/2 brød til ungenes frokost og matpakker. For det andre kjøper jeg ikke kneip, men litt dyrere brød og synes slett ikke de blir tørre av å tines i microen.

Annonse

Skrevet

Vi bør begynne å spise skalken, ellers må bakerne skjerpe seg og lage brød uten skalk!

Da må vi kun spise nybakt brød, og kun hele brød om gangen, humre

Skrevet

Neida, for det første deler jeg brødet i to før jeg fryser det ned så det går nesten 1/2 brød til ungenes frokost og matpakker. For det andre kjøper jeg ikke kneip, men litt dyrere brød og synes slett ikke de blir tørre av å tines i microen.

Hm...Mine blir fort tørre etter tining i microen, eg tiner på 90 grader.

Nb! Eg kjøper ikkje kneip, la det være klinkende klart! :-)

Skrevet

Hm...Mine blir fort tørre etter tining i microen, eg tiner på 90 grader.

Nb! Eg kjøper ikkje kneip, la det være klinkende klart! :-)

Har du grader-regulering på microen??? Jeg bruker et eget tine-program, 1/2 brød tar ca. 5,5 min å tine.

Skrevet

bare hvis de er ferske:) nam

Ok. Spis så mye du orker!

Skrevet

Har du grader-regulering på microen??? Jeg bruker et eget tine-program, 1/2 brød tar ca. 5,5 min å tine.

Eg vet ikkje om det er grader eller ka det er for noe, den begynner på 90 og går til 650.

candyqueen_83
Skrevet

Eg vet ikkje om det er grader eller ka det er for noe, den begynner på 90 og går til 650.

Det er vel watt?

Annonse

Skrevet

Da er du flink!

Flink og flink... Jeg har aldri tenkt at man ikke skal spise skalken, så det gjør jeg altså.

Men det er dessverre en god del annen mat vi kaster, det har jeg dårlig samvittighet for.

Skrevet

Da snakker vi nok om watt, for jeg nekter å tro at microen din går til 650 grader...

Skrevet

Tenker du ikkje på de som ikkje har mat?

Har prøvd å sende skalkene til dem, men de ble tørre før de kom frem....

Helt ærlig, så er brød det jeg slurver mest med. Jeg blir veldig fort brødlei. Bytter ofte brødslag. Spesielt når jeg ikke er i nærheten av steder hvor de selger Ingers rugbrød, for da spiser jeg alt. Til og med skalken. :-)

Skrevet

Det hender. Enten jeg eller bikkja.

Men du, istedet for å kaste de, kan vel småpippene ute få den? ;-)

Skrevet

Har akkurat tatt tre skalker, to med smør og en med hvitost, av de nybake brødene mine - snadder! :)

Skrevet

Hjelpe meg, leste "spiser du skallen?" Hehe, trodde det var fullt av kannibaler her inne, må visst gå og legge meg før jeg leser enda mere feil :-)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Her er det kjæresten som ikke kan skjære brød. Skivene blir alltis skeive, og da blir brødet tørt :P I følge meg

He he, det skal ikke være lett med dagliglivets utfordringer ;o)

Sambo spiser så og si ikke brød hjemme lengre, han spiser på jobb, så dersom jeg ikke bruker maskina i butikken har vi skjeive skiver her ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...