Gå til innhold

FU: Spiser du skalken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke, det er et eget tineprogram, aner ikke hvor mange watt det er på, men brødet er varmt som om det skulle være nystekt omtrent når det kommer ut. Om jeg skulle tinet det på et av de vanlige programmene hadde det nok ikke blitt spiselig tror jeg.

Da har du nok en mye mer avansert micro enn meg, det er nok derfor du får "nystekte" brød, mens mine blir tørre eter noen få timer.

Ny micro er notert på ønskelista...

Fortsetter under...

• Svar 129
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

9

• Lillemus

7

• candyqueen_83

5

• AneM1365380603

5

Skrevet

Da har du nok en mye mer avansert micro enn meg, det er nok derfor du får "nystekte" brød, mens mine blir tørre eter noen få timer.

Ny micro er notert på ønskelista...

Min micro er sikkert minst 10 år gammel, kanskje 15...

Skrevet

Min micro er sikkert minst 10 år gammel, kanskje 15...

Og min micro er sikkert minst 15 år gammel, kanskje 20...

Skrevet

Nei, og det tror jeg ikke jeg kommer til å gjøre heller :-).

Husker jeg hadde så dårlig råd for en god del år siden at jeg inngikk avtale med bakeren om at han ikke måtte kaste brødene som han ikke kunne selge. Han var snill å gav meg dem. Dette reddet mitt "liv" i en meget vanskelig tid. Barna mine har også blitt veldig normale, tror jeg da :-).

Vi spiste brødskalkene ja, hver eneste smule :-)

Det er ikkje noe kjekt å ha så dårlig råd, men det er lærerikt...

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1233215543' post='4078667]

Ja! Skalken er det beste på brødet :-) Jeg baker stort sett alt av brød, og nybakt skalk er det kniving om, hehe!

Synes eg ser deg for meg der du baker brød, iført høyhæla sko og korsett m/tilbehør...:-)

Skrevet

Det er ikkje noe kjekt å ha så dårlig råd, men det er lærerikt...

Jepp, lærte at barn kan bli meget bra etterhvert, selv om de vokser opp på gammel kneip og billig pålegg (les: sjokolade).

Dette sto ikke på i mange år da, men sånn 3-4 ;-). Lærte også at verden faktisk ikke går under om man en gang til i livet skulle få så dårlig råd. Norge er et bra land sånn sett :-)

Annonse

Skrevet

Synes eg ser deg for meg der du baker brød, iført høyhæla sko og korsett m/tilbehør...:-)

Hmmm... Du mener dette er egnet antrekk ved kjøkkenbenken, akkopagnert av en Kenwood-maskin? ;-p

Det antrekket du snakker om hører kanskje mer til på soverommet? Litt annen type brødbaking der.... *s*

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1233248447' post='4079159]

Hmmm... Du mener dette er egnet antrekk ved kjøkkenbenken, akkopagnert av en Kenwood-maskin? ;-p

Det antrekket du snakker om hører kanskje mer til på soverommet? Litt annen type brødbaking der.... *s*

Det var bare fantasien som tok meg...:-)

Skrevet

Vi hiver skalkene i begge ender av brødet, enda vi er en familie på fem. Vi liker ikke skalker noen av oss, og de få brødskivene vi spiser synes jeg skal være gode :-)

Skrevet

Trenger du ikkje kjevle ut deigen en gang?

Niks. :) Bare "tømmer" den over i tre former, fukter hendene raust, og trykker den flatt utover i formene. Så enkelt at selv jeg greide det, og jeg var ingen baker må vite. Jeg bakte sjokoladekaker som var flatest i midten jeg. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...