Gå til innhold

Lindring av influensaen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er en av mange uehldige som har fått årets influensa - og det skikkelig!

Jeg er alene med min 7 år gamle sønn og er helt desperat etter råd som kan lindre hosten og virke slimløsende, samt alle de andre vanlige symptomene.. Hostesaft er ikke aktuelt da jeg kaster opp hver gang jeg prøver.. :-/ Kjerringråd og naturmedisinske råd mottaes med stor takk.. :-)

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg hørte av en sykepleier at influensaen i år gikk mer på en voldsom trøtthet og feber, at den styrte unna lungeproblemer denne gangen. Har legen sagt at det er influensa? Hvor høy temperatur har dere?

Masse drikke, melk med honning og curamed/repsils ville jeg hatt. Så hør med lege/apotek om hvilken hostesaft som er greiest for deres hoste.

Skrevet

Jeg hørte av en sykepleier at influensaen i år gikk mer på en voldsom trøtthet og feber, at den styrte unna lungeproblemer denne gangen. Har legen sagt at det er influensa? Hvor høy temperatur har dere?

Masse drikke, melk med honning og curamed/repsils ville jeg hatt. Så hør med lege/apotek om hvilken hostesaft som er greiest for deres hoste.

Melk er vel ikke så lurt? Det er jo skikkelig slim-skapende og ikke akkurat det man trenger om man allerede hoster?

Jeg ville heller foreslått te med hpnning, vann og juice for vitaminenes skyld.

Skrevet

Melk er vel ikke så lurt? Det er jo skikkelig slim-skapende og ikke akkurat det man trenger om man allerede hoster?

Jeg ville heller foreslått te med hpnning, vann og juice for vitaminenes skyld.

Melken kan lindre (smøre) sår hals, glemte å skrive det. Tipsene dine er bra.

Gjest Mirakelet
Skrevet

Honning er naturens antibiotika.

Den er også hostestillende og slimløsende.

I en undersøkelse hvor x antall personer fikk hostesaft og x antall fikk honning ble de som fikk honning bedre enn de med hostesaft :)

Honningen virker best om du tar den ren, ta to teskjeer før kveldstid.

Det er også godt og lindrende med honning i te.

Solbærtoddy skal være godt mot forkjølelse, så jeg ville tatt honning i teen.

Og honning på skiva :)

Ingefær er antibakterielt og muligens virushemmende og, ha gjerne litt ingefær i teen eller toddien. På helsekost og i asiabutikker selger de ingefærdrops/karameller, de er sterke på smak, men lindrende mot sår hals.

Så det vanlige rådet om c-vitaminer. Drikk et par glass appelsinjuice til frokost.

Har du slim i halsen vil jeg unngå melk. Melk med honning skal være lindrende for sår hals, men har du slim vil melken bare tykne slimet. Da er det bedre med toddy med honning.

Annonse

Gjest Mirakelet
Skrevet

Pluss ro og hvile, la husarbeid være husarbeid. Unng å å bli kald. Jeg merket jeg ble fort verre om jeg ble utsatt for kald luft. Så hold deg innendørs om mulig.

Bytt tannbørste når du begynner å bli bra, mange smitter seg selv med halsbakterier fordi de bruker samme tannbørste som da de ble syke, og får halsbetennelse igjen og igjen.

Et annet triks jeg brukte før var å holde meg varm på halsen hele tiden, bakterier og virus liker ikke varme, litt derfor vi får feber når vi blir syke.

Et skjerf rundt halsen både inne og ute, og tykke ullsokker er godt :)

Slapp av, se en god film, kos deg under dyna.

Må du på jobb så prøv å ikke stresse, unngå å bli kald på vei til jobb.

Vask hendene ofte og kast snørrfilla med en gang.

Nesedråper letner luftveiene, men bruk helst saltvannsdråper.

Hostesaft og halstabletter er lindrende og kløestillende for halsen.

Gjest Mirakelet
Skrevet

Solhatt har du vel også hørt om :) mange skryter av den.

Jeg pleide å ta Sambycol Active Defens før, de selger den på helsekost. Den inneholder svarthyll, solhatt, c-vitamin, sink og propolis, alle kjent for å være bra mot forkjølelse/influensa.

Jeg har sikkert 10000 råd mot influensa.... noen mer eller mindre effektive.

det beste er å la kroppen ordne opp, men det er slitsomt mens det pågår, så da er de tom å gjøre å lindre symptomene. drikk mye - det tynner slimet. Ligg med hodet høyt om natten. Ta evnt paracet om du har muskelsmerter.

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Varmt vann med sitron i virker iallefall slimløsende. Melkeprodukter må du holde deg unna, det gjør at du får mer slim.

Skrevet

Du kan få Noskapin hostemedisin i tablettform. Det demper hosterefleksen.

Skrevet

Noskapin hostetabletter virker bra på meg! I tillegg er Dispril helt fantastisk, syns jeg. Virker fort, er litt betennelsesdempende, og lindrer nok til at du kan orke å ta deg av 7-åringen...

God bedring!

Skrevet

Noskapin hostetabletter virker bra på meg! I tillegg er Dispril helt fantastisk, syns jeg. Virker fort, er litt betennelsesdempende, og lindrer nok til at du kan orke å ta deg av 7-åringen...

God bedring!

Tusen takk! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...