pekkaline Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 http://www.vgtv.no/?id=20905 Høy fart er ganske typisk for de yngste i trafikken. Hvor fort har du kjørt? Tenker på de første årene med lappen.... Jeg hadde noen langturer hvor jeg ofte var oppe i 110-120km-t. Og jeg er ikke stolt av det nei! 0 Siter
Gjest Middelaldrende kjærring Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 På veg hjem fra Gardemoen en gang så var jeg oppe i 140. Det var sen natt, tidlig skumring, ingen biler, bra veger og vær. Men alikavel. Nå kjører jeg aldri fort, men derimot så leker jeg mye, småspoler og styrer (har sportsbil) så helt voksen blir jeg nok aldri. 0 Siter
pekkaline Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Skrevet 27. januar 2009 På veg hjem fra Gardemoen en gang så var jeg oppe i 140. Det var sen natt, tidlig skumring, ingen biler, bra veger og vær. Men alikavel. Nå kjører jeg aldri fort, men derimot så leker jeg mye, småspoler og styrer (har sportsbil) så helt voksen blir jeg nok aldri. Det bor et barn i oss alle Med sportsbil så kan jeg forstå at en må prøve kreftene litt, men ikke gjør det der jeg kjører da! hehe 0 Siter
Lillemus Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Jeg ligger som oftest på max. 95 km/t. En gang bestemte jeg meg for å se hva jeg fikk kjerra opp i opp en bakke (80-sone, motorvei), det var ingen andre biler på veien akkurat da altså. Men da jeg nådde 110 og fremdeles hadde mer å gå på torte jeg ikke mer. ) Dagen etter leste jeg i lokalavisa at de hadde hatt storkontroll på den veien den dagen, de hadde avsluttet kort tid før jeg kom.... *host* 0 Siter
pekkaline Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Skrevet 27. januar 2009 Jeg ligger som oftest på max. 95 km/t. En gang bestemte jeg meg for å se hva jeg fikk kjerra opp i opp en bakke (80-sone, motorvei), det var ingen andre biler på veien akkurat da altså. Men da jeg nådde 110 og fremdeles hadde mer å gå på torte jeg ikke mer. ) Dagen etter leste jeg i lokalavisa at de hadde hatt storkontroll på den veien den dagen, de hadde avsluttet kort tid før jeg kom.... *host* Haha, for en flaks! 0 Siter
Lillemus Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Haha, for en flaks! Jeg ble litt svett ja, men har ikke gjort det siden. ) Er for glad i lappen til å kjøre så fort at jeg mister den om jeg blir tatt. Og er det lave fartsgrenser er jeg mye mer nøye med å holde dem, det skal være sagt da! Men i 80-sonen på motorveien, på tørt og fint sommerføre på høylys dag ligger jeg ikke i 80 med mindre jeg har biler foran meg som kjører i 80 nei... 0 Siter
pekkaline Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Skrevet 27. januar 2009 Jeg ble litt svett ja, men har ikke gjort det siden. ) Er for glad i lappen til å kjøre så fort at jeg mister den om jeg blir tatt. Og er det lave fartsgrenser er jeg mye mer nøye med å holde dem, det skal være sagt da! Men i 80-sonen på motorveien, på tørt og fint sommerføre på høylys dag ligger jeg ikke i 80 med mindre jeg har biler foran meg som kjører i 80 nei... Det er ikke mange som holder 80 på flotte veier. På tofeltsveier kan det se ut som folk tror de kan fly.... Jeg kan bli revet med *kremt* ofte oppi 90,men aldri over hundre. 0 Siter
mrxx Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Han kan være sjeleglad for at han traff taket og ikke murveggen. Litt av ett svev han har hatt og jeg tenker at gluggene hans var ganske store da det tok av:-) 110 og 120 er tross alt ikke sååå fort da, hvis veien er bra og forholdene ellers ligger til rett for det. Jeg kjørere fortere på ei smal bane med biler på hver side som prøver alt de kan å presse meg ut:-) 0 Siter
Gjest Middelaldrende kjærring Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Det bor et barn i oss alle Med sportsbil så kan jeg forstå at en må prøve kreftene litt, men ikke gjør det der jeg kjører da! hehe Med sportsbilen er det akkurat det som er gøy, mest mulig krefter i saktest mulig fart Håndtere krefter omtrent på femkrona Så selvom bilen min brummer og spoler fælt i nærheten av deg så er den helt "ufarlig" 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Jeg kjører nok generelt fortere nå enn de første årene jeg hadde lappen. Her er det 100 på motorveien, og jeg vet at jeg har vært oppe i 140 der av og til. Men da er det sommer og tørre veier. Men holder fartsgrensen på mindre veier og ved lavere tillatt hastighet. 0 Siter
bustebeisa Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Har kjørt lovlig og sett 293 på speedometeret. 0 Siter
morsan Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 På motorvei der fartsgrensa er 100 og veien er tørr og fin og trafikken forøvrig har vært bra, har jeg vært oppe i 140. Men jeg er superflink til å holde fartsgrensa i 30- og 50-soner. I mange av småveiene rundt omkring kjører mange i 40-45 km/t, og det synes jeg er mye, mye, mye verre enn å kjøre i 140 på motorveien. 0 Siter
pekkaline Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Skrevet 27. januar 2009 Han kan være sjeleglad for at han traff taket og ikke murveggen. Litt av ett svev han har hatt og jeg tenker at gluggene hans var ganske store da det tok av:-) 110 og 120 er tross alt ikke sååå fort da, hvis veien er bra og forholdene ellers ligger til rett for det. Jeg kjørere fortere på ei smal bane med biler på hver side som prøver alt de kan å presse meg ut:-) Men du kjører rally da? 0 Siter
pekkaline Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Skrevet 27. januar 2009 Jeg kjører nok generelt fortere nå enn de første årene jeg hadde lappen. Her er det 100 på motorveien, og jeg vet at jeg har vært oppe i 140 der av og til. Men da er det sommer og tørre veier. Men holder fartsgrensen på mindre veier og ved lavere tillatt hastighet. 140! Hm... jeg kom på nå at jeg satt på med en fyr en gang, han skulle skjekke kreftene i sin nye bil. Vi var oppe i 180km-t. Fy søren, det var ille Jeg skjelte han ut etterpå, men hva hjelper det. Jeg satt aldri på med han igjen.... 0 Siter
pekkaline Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Skrevet 27. januar 2009 Har kjørt lovlig og sett 293 på speedometeret. Går det an? Motorsykkelen var det vel ikke? 0 Siter
pekkaline Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Skrevet 27. januar 2009 På motorvei der fartsgrensa er 100 og veien er tørr og fin og trafikken forøvrig har vært bra, har jeg vært oppe i 140. Men jeg er superflink til å holde fartsgrensa i 30- og 50-soner. I mange av småveiene rundt omkring kjører mange i 40-45 km/t, og det synes jeg er mye, mye, mye verre enn å kjøre i 140 på motorveien. Det finnes heldigvis midtdelere på endel av motorveiene nå.... 0 Siter
morsan Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Det finnes heldigvis midtdelere på endel av motorveiene nå.... Og på ALLE som har 100 km/t som fartsgrense. 0 Siter
mrxx Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Men du kjører rally da? Ikke rally, der kjøres det en bil om gangen, men en annen bilsport hvor det er 5 startende biler samtidig, det gir mye mer action:-) 0 Siter
mrxx Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Det finnes heldigvis midtdelere på endel av motorveiene nå.... Joda, heldigvis, kanskje, men det er brukt mye vaiere, noe vi mc-førere kaller for eggdelere. Du skjønner sikkert hvorfor vi kaller det, det. 0 Siter
pekkaline Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Skrevet 27. januar 2009 Joda, heldigvis, kanskje, men det er brukt mye vaiere, noe vi mc-førere kaller for eggdelere. Du skjønner sikkert hvorfor vi kaller det, det. *grøsser* Det har vi ikke her og det hørtes farlig ut. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.