pekkaline Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Skrevet 27. januar 2009 Ikke rally, der kjøres det en bil om gangen, men en annen bilsport hvor det er 5 startende biler samtidig, det gir mye mer action:-) Stilig. Sikkert morro! 0 Siter
pekkaline Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Skrevet 27. januar 2009 Og på ALLE som har 100 km/t som fartsgrense. Her har vi 70 som høyeste fartsgrense, men snart står motorveien ferdig. Det skal bli godt å slippe tungtrafikken like forbi her. Men det skal også bli rart å kjøre i hundre lovlig 0 Siter
mrxx Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 *grøsser* Det har vi ikke her og det hørtes farlig ut. Det finnes overalt og over lenger eller kortere strekninger. Ille nok å bli tuffet av et rekkverk, men vaiere er enda farligere. 0 Siter
mrxx Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Stilig. Sikkert morro! Kjempeartig å kjøre og artig å se på:-) 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Kjempeartig å kjøre og artig å se på:-) Særlig artig blir det når en av de 5 startende har bilen i revers når starten går ;DDDDDDDDDDDDDDDD *plystrer HØYT* 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Jeg har vært dum som et brød, og kjørt en mc i 170 km/t på landevei. Det er en typisk fartsstrekning med mange ulykker. Idioti. Jeg kan ikke skylde på at jeg var ung, engang. Jeg var 24. Bil har jeg kjørt enda raskere, men det var sikrere. Og lovlig. 0 Siter
mrxx Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1233057622' post='4076859] Særlig artig blir det når en av de 5 startende har bilen i revers når starten går ;DDDDDDDDDDDDDDDD *plystrer HØYT* Hehe, jasså du er i det morsomme hjørnet igjen i dag? Skal spøke på soverommet ditt i natt. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Hehe, jasså du er i det morsomme hjørnet igjen i dag? Skal spøke på soverommet ditt i natt. Ja, synes du ikke!? Jeg skal aldri glemme at du fortalte dette *hehe* Soverommet mitt... haha! ;-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Skrevet 27. januar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1233057891' post='4076863] Jeg har vært dum som et brød, og kjørt en mc i 170 km/t på landevei. Det er en typisk fartsstrekning med mange ulykker. Idioti. Jeg kan ikke skylde på at jeg var ung, engang. Jeg var 24. Bil har jeg kjørt enda raskere, men det var sikrere. Og lovlig. Det er godt du ser det selv, at det er dumt. På sykkel er man ekstra utsatt.... Jeg opplever stadig å bli forbikjørt av motorsykler selv om jeg har høyeste lovlig fart. Jeg blir litt sint inni meg, men det er nok pga min frykt for å komme først til en ulykke...... 0 Siter
mrxx Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1233058165' post='4076870] Ja, synes du ikke!? Jeg skal aldri glemme at du fortalte dette *hehe* Soverommet mitt... haha! ;-) Så du skal liksom pirke i sårene hele tiden. Men jeg skal love deg en ting og det er at det ikke kommer til å skje igjen:-) Soverommet ja, bare vent, hevnen er søt. 0 Siter
bustebeisa Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Går det an? Motorsykkelen var det vel ikke? Det var det raskeste min sykkel kunne gå. Har jo bare en søt liten en. :-) I Tyskland hvor man fremdeles har noen strekk med fri fart, ligger man ofte i rundt 200 og bare koser seg. Kommer fort fra A til B da, men du verden hvor sliten man blir. Konsentrasjonen er på topp hele tiden og man må se eventulle farer på forhånd. 0 Siter
pekkaline Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Skrevet 27. januar 2009 Det var det raskeste min sykkel kunne gå. Har jo bare en søt liten en. :-) I Tyskland hvor man fremdeles har noen strekk med fri fart, ligger man ofte i rundt 200 og bare koser seg. Kommer fort fra A til B da, men du verden hvor sliten man blir. Konsentrasjonen er på topp hele tiden og man må se eventulle farer på forhånd. Ja jeg vil tro det krever masse fokus. Men hva om det ligger en liten singel stein i veien, kan den volde noe skade? Huff, jeg er ganske paranoid... 0 Siter
bustebeisa Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Ja jeg vil tro det krever masse fokus. Men hva om det ligger en liten singel stein i veien, kan den volde noe skade? Huff, jeg er ganske paranoid... Sant at en liten stein kan sende meg gjennom lufta om ei filledukke. Men det er mye annet som også kan skade meg. Jeg liker fart. Synes det er veldig artig å reise rundt på forskjellige baner for å kjøre. Syntes det var artig den ganga jeg så nåla stoppe på 293, men sånn generelt gir det meg lite å ligge på et rett strekk å kjøre raskest mulig. Da er det mye artigere å ligge på en bane, pusse teknikk og prøve å bli en bedre fører. Å kjøre i 200+ på autobahn er liksom helt greit. Det gir ikke noe kick, samtidig som milene forsvinner når man skal fra A til B. Kjører jeg derimot rundt i Norge, så gir naturen mye mer. Opllevelen blir en helt annen og da er ikke behovet der for å speede på på den måten. En annen ting. Man er mye mer utsatt på en motorsykkel fremfor en bil. Man blir på en måte en myk trafikkant i forhold. Men ting som ser skummelt ut når man kjører bil, virker ikke like skummelt når man kjører sykkel. Man akselrerer raskere og man bremser ned raskere. Derfor trenger man for eksempel ikke like stor luke for å kunne kjøre forbi. Men... jeg ser ogå mye galskap kjøring der ute blant motoryklister. Og vi er vel kjent for å skylde på blinde bilister som ikke overholder vikeplikten når det skjer ulykker, men egentlig er vi nok skyld i de fleste selv. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 140! Hm... jeg kom på nå at jeg satt på med en fyr en gang, han skulle skjekke kreftene i sin nye bil. Vi var oppe i 180km-t. Fy søren, det var ille Jeg skjelte han ut etterpå, men hva hjelper det. Jeg satt aldri på med han igjen.... Jeg pleier ikke å ligge i 140 der altså, har kun skjedd et par ganger. Men på tørt føre så ligger jeg nok generelt over grensa der. 0 Siter
Dorthe Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 180 på Autobahn i Tyskland. Da fulgte jeg køen i midterste feltet, innerste fil var kun svære trailer og ytterste for de med de kjappeste bilene 0 Siter
pekkaline Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Skrevet 27. januar 2009 Sant at en liten stein kan sende meg gjennom lufta om ei filledukke. Men det er mye annet som også kan skade meg. Jeg liker fart. Synes det er veldig artig å reise rundt på forskjellige baner for å kjøre. Syntes det var artig den ganga jeg så nåla stoppe på 293, men sånn generelt gir det meg lite å ligge på et rett strekk å kjøre raskest mulig. Da er det mye artigere å ligge på en bane, pusse teknikk og prøve å bli en bedre fører. Å kjøre i 200+ på autobahn er liksom helt greit. Det gir ikke noe kick, samtidig som milene forsvinner når man skal fra A til B. Kjører jeg derimot rundt i Norge, så gir naturen mye mer. Opllevelen blir en helt annen og da er ikke behovet der for å speede på på den måten. En annen ting. Man er mye mer utsatt på en motorsykkel fremfor en bil. Man blir på en måte en myk trafikkant i forhold. Men ting som ser skummelt ut når man kjører bil, virker ikke like skummelt når man kjører sykkel. Man akselrerer raskere og man bremser ned raskere. Derfor trenger man for eksempel ikke like stor luke for å kunne kjøre forbi. Men... jeg ser ogå mye galskap kjøring der ute blant motoryklister. Og vi er vel kjent for å skylde på blinde bilister som ikke overholder vikeplikten når det skjer ulykker, men egentlig er vi nok skyld i de fleste selv. Jeg ser idyllen med motorsykkel også, må jo få sagt det. Bare kjør forsiktig På våren her så brummer det gjerne forbi ti sykler i slengen. Tenker de koser seg skikkelig. Det er et vårtegn altså 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Jeg ser idyllen med motorsykkel også, må jo få sagt det. Bare kjør forsiktig På våren her så brummer det gjerne forbi ti sykler i slengen. Tenker de koser seg skikkelig. Det er et vårtegn altså Motorsykler burde forbys. Vi har fått firefelts motorvei og de eneste kjøretøyene, vi hører, er motorsyklene. 0 Siter
pekkaline Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Skrevet 27. januar 2009 180 på Autobahn i Tyskland. Da fulgte jeg køen i midterste feltet, innerste fil var kun svære trailer og ytterste for de med de kjappeste bilene Det synes jeg hørtes litt ubehagelig ut, altså det å ligge mellom to fel ? Jeg er ikke så vant med tofeltsvei heller jeg og synes det er ekkelt å kjøre forbi noen. Liker meg i høyrefilen, lite stress og bedagelig tempo Sist jeg var i Drammen så kjørte jeg i venstre fil forbi en trailer, jeg synes riktig jeg kunne kjenne dragsuget, og jeg lå i 100km-t som var fartsgrensen der. usj... 0 Siter
pekkaline Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Skrevet 27. januar 2009 Motorsykler burde forbys. Vi har fått firefelts motorvei og de eneste kjøretøyene, vi hører, er motorsyklene. Huff! Ja når de drar ut på girene så bråker de unødvendig. Lurer på om det er en slags tilfredsstillese for dem å høre lyden selv..... Det gjør vondt langt inn i sjela, det dirrer jo! 0 Siter
bustebeisa Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Motorsykler burde forbys. Vi har fått firefelts motorvei og de eneste kjøretøyene, vi hører, er motorsyklene. Og hva så? Bor du ved en motorvei, får du tåle lyden derfra. Det er hvertfall ikke lyden som tar livet av folk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.