Gjest høstløv Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Jeg finner det ikke skummelt når jeg ser ulykker skje, eller kommer til et sted det har vært ei ulykke. Ubehagelig kanskje, men ikke skummelt. Ordboken sier at skummelt betyr: dyster, uhyggelig. Og jeg synes at det er uhyggelig å sitte stille i bilen i opptil 5 timer og se på at ambulansene kommer med full utrykning og at det kommer to legehelikoptre, mange redningsbiler samt politi og brannvesen. Og til slutt kommer begravelses bilen og henter en person. Det er skummelt, dyster og uhyggelig. Spesielt når en er en av de første bilene som kommer rett etter ulykken. 0 Siter
bustebeisa Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Ordboken sier at skummelt betyr: dyster, uhyggelig. Og jeg synes at det er uhyggelig å sitte stille i bilen i opptil 5 timer og se på at ambulansene kommer med full utrykning og at det kommer to legehelikoptre, mange redningsbiler samt politi og brannvesen. Og til slutt kommer begravelses bilen og henter en person. Det er skummelt, dyster og uhyggelig. Spesielt når en er en av de første bilene som kommer rett etter ulykken. Vi reagerer alle forskjellig på saker og ting. Siden du siterte meg om at jeg ikke finner noe skummelt, og du snakker om skummel i forbindelse ved ulykker, er det ikke følelsen jeg sitter igjen med. Det er ikke artig, men i mine øyner er det ikke skummelt. Man skal ha respekt for trafikken, men ikke være redd den. 0 Siter
pekkaline Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Skrevet 27. januar 2009 Jeg er en pyse sånn sett. Har aldri kjørt så veldig fort, ikke som ungdom heller. Jeg blir livredd når det går for fort. Jeg er for glad i livet, tror jeg:) Om min mann kjører så holder jeg meg fast hehe, ikke at han kjører så fort, men jeg ser ting før han ganske ofte... Ikke glad i fart nei. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Om min mann kjører så holder jeg meg fast hehe, ikke at han kjører så fort, men jeg ser ting før han ganske ofte... Ikke glad i fart nei. Sitat: "men jeg ser ting før han ganske ofte" Kanskje han skulle ta seg en tur til en optiker for å få undersøkt om han trenger kjørebriller. 0 Siter
morsan Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Er det mange motorsykler på Gardermoen? Nei, men veldig mange fly! 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Vi reagerer alle forskjellig på saker og ting. Siden du siterte meg om at jeg ikke finner noe skummelt, og du snakker om skummel i forbindelse ved ulykker, er det ikke følelsen jeg sitter igjen med. Det er ikke artig, men i mine øyner er det ikke skummelt. Man skal ha respekt for trafikken, men ikke være redd den. Jeg har hatt sertifikat i nærmere 40 år, men jeg liker best å sitte ved siden av sjåføren. 0 Siter
bustebeisa Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Jeg har hatt sertifikat i nærmere 40 år, men jeg liker best å sitte ved siden av sjåføren. Jeg har hatt lappen i 17 og trives både som sjåfør og passasjer. :-) 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Nei, men veldig mange fly! Jeg liker å fly men er glad for at jeg bor såpass langt fra en flyplass at jeg slipper alle ulydene, som kommer i forbindelse med landing og letting med flyene. 0 Siter
morsan Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 http://www.joemonster.org/filmy/13409/Kobiety_za_kierownica LOL!! Og ikke overraskende var alle klippene hvor vi ser sjåføren _damer_. Man blir litt flau på sitt kjønns vegne... 0 Siter
bustebeisa Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 LOL!! Og ikke overraskende var alle klippene hvor vi ser sjåføren _damer_. Man blir litt flau på sitt kjønns vegne... Fant klippet på et forum med mest menn... kom en del kommentarer der om kvinnfolk bak rattet. :-) Huff... Men som en av kara skrev. Hadde alle fedrene vært like flinke til å ta meg seg døtrene tidlig, slik som mange gjør med sønnene, hadde kanskje fler kvinnfolk fått det inn med "morsmelka". 0 Siter
morsan Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Fant klippet på et forum med mest menn... kom en del kommentarer der om kvinnfolk bak rattet. :-) Huff... Men som en av kara skrev. Hadde alle fedrene vært like flinke til å ta meg seg døtrene tidlig, slik som mange gjør med sønnene, hadde kanskje fler kvinnfolk fått det inn med "morsmelka". Ja, kanskje, men jeg ble ikke "opplært" mye av faren min - hadde nesten ikke privat øvelseskjøring, men jeg regner meg selv som en bra sjaffis for det;-) Det har kanskje vel så mye med at man ikke overlater all kjøring til mannen. Jeg har venninner som kun kjører "lokalt" - hvis det er nsakk om å kjøre over til den andre sida av Oslo, eller på hvilken som helst motorvei eller annen landeveiskjøring, så "tør" de ikke kjøre... Likeså hvis det er mørkt, glatt, alle ukjente steder osv. Ikke rart man ikke får trening i å kjøre da. 0 Siter
Lillemus Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 http://www.joemonster.org/filmy/13409/Kobiety_za_kierownica Jeg gremmes noe inn i margen hver gang jeg ser klippet med hun som skal fylle bensin - er det i det hele tatt muuulig!? Litt trøst å se at det finnes folk som er mer pingler enn meg på parkering da! ;o) 0 Siter
mrxx Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 http://www.joemonster.org/filmy/13409/Kobiety_za_kierownica Dere la merke til hvilket kjønn håper jeg, hehe. Det jeg lurer på er hvordan sånne i det hele tatt kan få førerkort. Det verste er at man ser mye rar kjøring nesten hver dag og hvor man ser at føreren er en dårlig sjåfør. Selv om kjøreopplæringen har blitt sterkt innsskjerpet i de siste årene så ser det ikke ut til at vi har fått bedre sjåfører. 0 Siter
pekkaline Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Skrevet 27. januar 2009 Sitat: "men jeg ser ting før han ganske ofte" Kanskje han skulle ta seg en tur til en optiker for å få undersøkt om han trenger kjørebriller. Han har briller altså og har aldri vært ute for noe, det er bare meg som er så i helspenn når noen andre kjører. Han klarer seg sikkert bedre enn meg, jeg er litt nervøs i trafikken. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Han har briller altså og har aldri vært ute for noe, det er bare meg som er så i helspenn når noen andre kjører. Han klarer seg sikkert bedre enn meg, jeg er litt nervøs i trafikken. Hos oss er det det samme, men mannen min har svakt syn, som briller ikke kan rette opp på, men han har ikke dårligere syn enn at han får lov til å kjøre både buss og lastebil med tilhenger. Jeg ser bedre enn han i trafikken, for jeg er langsynt, og ser skilting og slike ting før han gjør, men han er som regel opptatt med trafikkbildet, og jeg er skiltleser. Derfor spørsmålet om briller. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Jeg har kjørt i 180 km/t - i Tyskland. Kjempemorsomt!!! 0 Siter
pekkaline Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Skrevet 27. januar 2009 Jeg har kjørt i 180 km/t - i Tyskland. Kjempemorsomt!!! hehe, ok , det er jo fint noen liker det også Kjør forsiktig 0 Siter
jubalong70 Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 hehe, ok , det er jo fint noen liker det også Kjør forsiktig Kjører alltid forsiktig. Har bulket 3 ganger, og ingen av gangene var det min feil 0 Siter
pekkaline Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Skrevet 27. januar 2009 Kjører alltid forsiktig. Har bulket 3 ganger, og ingen av gangene var det min feil Flaks hehe Jeg har bulket en gang, det var glatta sin feil Jeg var heldig, det kom bare en bulk i skiltet mitt foran på bilen! Huff, nei.......... det er to ganger Jeg rygga inn i en blomsterkasse i sommer og tok å skrapa opp hele siden. For et naut jeg var 0 Siter
jubalong70 Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Flaks hehe Jeg har bulket en gang, det var glatta sin feil Jeg var heldig, det kom bare en bulk i skiltet mitt foran på bilen! Huff, nei.......... det er to ganger Jeg rygga inn i en blomsterkasse i sommer og tok å skrapa opp hele siden. For et naut jeg var He, he - fort gjort. Første gangen jeg bulket hadde jeg hatt lappen i 3 dager. Ble forbikjørt av en som ikke klarte å bremse i en sving, og så skrapte han opp siden på bilen (til mor). Andre gangen sto jeg stille og skulle kjøre ut på en vei. Bilen bak stoppet ikke, og kjørte rett inn i meg... Det var ikke klart til å kjøre ut... Tredje gangen sto jeg parkert på parkeringsplassen til arbeidsplassen min, da en annen rygget inn i bilen min... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.