Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det med honning når den går ut på dato? Min var holdbar til desember -08. Bare å kaste?

Fortsetter under...

Gjest Honning er godt
Skrevet

Nei, det vil jeg ikke påstå.

Det skal litt til for at honningen blir helt ødelagt hvis den har vært lagret bra.

Det du kan se det best på er vel om den "sukrer seg", altså om den begynner å skille ut sukker, bli klumpet?

Skrevet

Nei, det vil jeg ikke påstå.

Det skal litt til for at honningen blir helt ødelagt hvis den har vært lagret bra.

Det du kan se det best på er vel om den "sukrer seg", altså om den begynner å skille ut sukker, bli klumpet?

Den ser helt normal ut, så da mener du den går bra å bruke?

Skrevet

Neida, honning er evig holdbart, det er bare eu-direktiver som gjør at det må settes dato på. Så lenge den ikke har blitt til sukker så er den helt fin.

Skrevet

Neida, honning er evig holdbart, det er bare eu-direktiver som gjør at det må settes dato på. Så lenge den ikke har blitt til sukker så er den helt fin.

Fint! Man lærer stadig noe :)

Gjest Honning er godt
Skrevet

Den ser helt normal ut, så da mener du den går bra å bruke?

Jepp :)

Annonse

Skrevet

Enig med de andre to. Så lenge konsistensen er normal kan du fint spise dette.

Skrevet

Honning har tilnærmet ubegrenset holdbarhet, den har tom. en slags antibakteriell virkning. Datostempling er påbudt på alle slags matvarer. Og produsenten har mye å vinne og lite å tape på at datomerkingen er litt for kort. Det tar laaang tid å sjekke holdbarheten, og hvis folk kaster maten, så selger de jo bare mer... Bare spis, du!

Skrevet

Honning har tilnærmet ubegrenset holdbarhet, den har tom. en slags antibakteriell virkning. Datostempling er påbudt på alle slags matvarer. Og produsenten har mye å vinne og lite å tape på at datomerkingen er litt for kort. Det tar laaang tid å sjekke holdbarheten, og hvis folk kaster maten, så selger de jo bare mer... Bare spis, du!

Fint takk. Min sønn kan trenge litt til den vonde halsen.

Skrevet

- og dersom den sukrer seg, er det bare å varme skånsomt opp til ca 40 grader, har jeg hørt.

Skrevet

- og dersom den sukrer seg, er det bare å varme skånsomt opp til ca 40 grader, har jeg hørt.

Ok takk :) Min ser foreløpig fin ut :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...