Gå til innhold

Nav gjør vondt verre

Anbefalte innlegg

Gjest Trøttejenta
Skrevet

Idag har jeg snakket med åtte personer på nav drammen og nav oslo. Jeg har sittet med telefonen i fanget/til øret siden 09.00. Jeg har ikke fått utbetalt rehabiliteringspenger denne måneden. Fordi jeg har flyttet har nav drammen stoppet betalingen, men ingen flyttemelding eller sakspapirer er sendt til Oslo. Så jeg er ikke inni noe system nå. Dette er tredje gang iløpet av mine 2 år med trygd at jeg har fått stopp i utbetalingen. Det betyr null penger til husleie og timer og dager på telefoner hvor jeg blir sendt hit og dit, må leke detektiv, folk skal ringe meg opp, men gjør det ikke. Jeg har begge de foregående gangene mistet hybelene mine, fordi det har gått så mange uker før jeg har fått etterbetaling. Jeg synes det er vanskelig nok å få kapret en leilighet når jeg er trygdet, med tanke på dep. bl.a og jeg synes det er forferdelig at når jeg først har funnet utleier som er snill og medgjørlig iforhold til dette, så skal jeg da ikke kunne betale husleier i tide.

Dette er grusomt, og jeg har opplevd det 3 ganger nå, og jeg er redd jeg ikke er noe særtilfelle..

1.Dette gjør at flere etter meg vil få vansker med å skaffe bo, for utleiere danner seg et bilde av at nav går ikke ann å stole på.

2.Jeg bruker så masse tid og krefter på mailer, telefoner som jeg kunne brukt på å slappe av og motta behandling.

Påkjenningene av dette systemet er mer sykdomsskapende enn helbredende.

NAV er det mest rotete systemet jeg har vært borti, det må i år 2009 kunne forbedres???

Gjest pleasure32
Skrevet

Jeg innser mer og mer hvor heldig jeg er med saksbehandlere og terapeuter. De jobber og kriger for meg baade oekonomisk og behandlingsmessig ellers..

Kan bare gi deg en stor klem..

Gjest Trøttejenta
Skrevet

Jeg innser mer og mer hvor heldig jeg er med saksbehandlere og terapeuter. De jobber og kriger for meg baade oekonomisk og behandlingsmessig ellers..

Kan bare gi deg en stor klem..

Godt! Bra å høre at det funker for noen. Og jeg beklager å klage, men godt å få ut litt steam.

Det er nok mye avhengig av å skape et forhold mellom saksbehandleren og deg. Og at du treffer en engasjert saksbehandler. Jeg har aldri møtt min saksbehandler, jeg har forsøkt, jeg dro med meg mamma ned på kontoret når telefon/mail ikke gav resultat, da fikk jeg beskjed om at man treffer ikke saksbehandleren sin, men du kan få snakke med en annen.. (hva skjer??) Så vi snakket med en annen, men da jeg gjorde som denne personen anbefalte fikk jeg svar fra saksbehandler at dette ikke samsvarte med planen saksbehandler hadde for meg.

Gjest høstløv
Skrevet

Godt! Bra å høre at det funker for noen. Og jeg beklager å klage, men godt å få ut litt steam.

Det er nok mye avhengig av å skape et forhold mellom saksbehandleren og deg. Og at du treffer en engasjert saksbehandler. Jeg har aldri møtt min saksbehandler, jeg har forsøkt, jeg dro med meg mamma ned på kontoret når telefon/mail ikke gav resultat, da fikk jeg beskjed om at man treffer ikke saksbehandleren sin, men du kan få snakke med en annen.. (hva skjer??) Så vi snakket med en annen, men da jeg gjorde som denne personen anbefalte fikk jeg svar fra saksbehandler at dette ikke samsvarte med planen saksbehandler hadde for meg.

Du har krav på å møte saksbehandler, ring NAV telefonen og insister på å få i stand et møte, og få en tid, når du møter du opp til avtalt tid og sted da skal saksbehandleren ta seg tid til å snakke med deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...