Gå til innhold

Influensa og gravidisering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange her har fått med seg at kjæresten og meg prøver å bli gravide igjen etter et mislykket svangerskap for nylig.

Jeg har sannsynligvis eggløsning i disse dager, og nå er kjæresten blitt syk med influensa! Har dette noen betydning for muligheten for å bli gravid?

Noen som gidder å svare, eller er dere møkklei av hele graviditetsmaset;)

Gjest ViViola
Skrevet

For _meg_ hadde det vært veldig avgjørende, siden jeg ikke hadde orket å ha sex med en som har influensa...

Men orker dere å ha sex, så er det sikkert helt fint.

:-)

Skrevet

Hmm.. min første tanke er om han klarer å ha sex da?

Har vel opplevd at menn har hatt problemer med å få den opp når de er syke... i tillegg til at det er jo ikke så veldig gøy å ha sex når man er syk.

Skrevet

I så fall får det konsekvenser senere, ikke akkurat nå. Sæden dere evt. får klaff med nå, er allerede produsert. Skadelig er det uansett ikke, men han kan få litt nedsatt mengde eller kvalitet litt fram i tid hvis han er syk en stund nå.

Og så gjentar jeg oppfordringen om ikke å stresse, heller ikke den syke :-)

Gjest høstløv
Skrevet

Nei, sæden blir produsert ca 3 måneder før den blir brukt.

Skrevet

Hmm.. min første tanke er om han klarer å ha sex da?

Har vel opplevd at menn har hatt problemer med å få den opp når de er syke... i tillegg til at det er jo ikke så veldig gøy å ha sex når man er syk.

Nei, det er ikke mye lyst akkurat i dag, fra noen sin side, sex og snørr er ingen god kombi, men håper å komme i gang i morra:)

Skrevet

For _meg_ hadde det vært veldig avgjørende, siden jeg ikke hadde orket å ha sex med en som har influensa...

Men orker dere å ha sex, så er det sikkert helt fint.

Vi venter til i morra ja, første dag med influensa er ikke særlig sexy, og har nok mere sykepleierolle i dag:)

Skrevet

I så fall får det konsekvenser senere, ikke akkurat nå. Sæden dere evt. får klaff med nå, er allerede produsert. Skadelig er det uansett ikke, men han kan få litt nedsatt mengde eller kvalitet litt fram i tid hvis han er syk en stund nå.

Og så gjentar jeg oppfordringen om ikke å stresse, heller ikke den syke :-)

Takk for svaret, vi venter litt vi, klart at pasienten skal ha lov til å komme seg før jeg hopper på han;)

Skrevet

Fint! Takk for å dele viten:)

Skrevet

Har han influensa, og ikke dette bare er en forkjølelse tror jeg nok du bare må innse at han ikke orker sex kanskje så mye som den første uka en gang.

Har hatt influensa selv nå, var skikkelig dårlig i over 1 uke, og nå 2,5 uke etter jeg ble syk er formen fortsatt ikke bra. Selv om jeg er tilbake på jobb igjen, var borte fra jobb litt over en uke.

Skrevet

Har han influensa, og ikke dette bare er en forkjølelse tror jeg nok du bare må innse at han ikke orker sex kanskje så mye som den første uka en gang.

Har hatt influensa selv nå, var skikkelig dårlig i over 1 uke, og nå 2,5 uke etter jeg ble syk er formen fortsatt ikke bra. Selv om jeg er tilbake på jobb igjen, var borte fra jobb litt over en uke.

Klart jeg respekterer at han er syk. Vi venter til han er up and coming igjen. God bedring til deg også:)

Gjest ViViola
Skrevet

Vi venter til i morra ja, første dag med influensa er ikke særlig sexy, og har nok mere sykepleierolle i dag:)

Eh... Har han fått influensa, så tar det ikke èn dag å bli bedre. Da snakker vi nærmere ei uke eller så før han blir feberfri, smertefri og overhode tagbar.

Skrevet

Hvis han virkelig har influensa, med dagevis med høy feber osv., vil jeg si at det er best å vente med prøvingen.

For det første så blir vel du smittet også.

For det andre så kanskje han ikke orker.

Og sist, men ikke minst, sædceller liker ikke å ha det så varmt, så sannsynligheten for å lykkes er mindre, dessverre. Og, som andre her skriver, det tar lang tid å lage nye sædceller, så han fruktbarhet kan være litt redusert i noen få måneder...

Skrevet

Sæden liker ikke varme, så dagevis med høy feber kan absolutt redusere fruktbarheten. I flere mnd...

Skrevet

Eh... Har han fått influensa, så tar det ikke èn dag å bli bedre. Da snakker vi nærmere ei uke eller så før han blir feberfri, smertefri og overhode tagbar.

Da er det nok ikke influensa, han sier selv at dette burde være snarlig overstått;-)

Gjest ViViola
Skrevet

Da er det nok ikke influensa, han sier selv at dette burde være snarlig overstått;-)

Kanskje han har fått et snev av forkjølelse?

Skrevet

Nei, det er ikke mye lyst akkurat i dag, fra noen sin side, sex og snørr er ingen god kombi, men håper å komme i gang i morra:)

Mye kan ha forandret seg til i morgen. :-)

Lykke til!!!

Skrevet

Kanskje han har fått et snev av forkjølelse?

Det kan nok være, menn er nokså gode til drama når de blir syke;) Han sitter ved siden av og humrer her;)

Skrevet

Mye kan ha forandret seg til i morgen. :-)

Lykke til!!!

Nemlig;-)) Takk!

Gjest høstløv
Skrevet

Det kan nok være, menn er nokså gode til drama når de blir syke;) Han sitter ved siden av og humrer her;)

Ja, er det ikke rart at når menn er syke så er de så fryktelig syke, og klager så fælt, mens når kvinner er syke, så må de klare alle sine hverdagsoppgaver i tillegg til tålmodig å utholde sykdommen, helst uten å klage.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...