Gå til innhold

Haster: er spagetti "slankemat"

Anbefalte innlegg

Gjest Veldig sulten
Skrevet

Holder på å sulte dønn i hjel og har middagen klar om to minutter.

Hvis det er slankemat, kan jeg ha på litt ketchup?

Ikke tull dette her altså, SKAL ned en del kilo før sommeren og har null greie på kalorier :(

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

7

• candyqueen_83

5

• tonie

4

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest VannLilja29
Skrevet

Nei, spagetti er ikke akkurat slankemat. Masse karbohydrater. Og særlig ikke med ketsjup, det inneholder mest sukker...

Skrevet

Spagetti inneholder mye hvetemel. Ketchup har sukker i seg.

Om du -kun- tenker kalorier, så fungerer sikkert spagetti. Men det er ikke næringsrikt. Du får ingen av de vitaminene og mineralene du trenger, du får ikke fett og proteiner som er svært viktig for kroppen din. I tillegg gir det høy blodsukkerstigning og raskt ned igjen, dermed vil du være daff og sliten og sulten igjen veldig snart.

Jeg foreslår på det sterkeste at du lærer om kosthold og ernæring før du begynner på en slankekur. Hvis ikke vil du garantert komme inn i en vond sirkel hvor du legger mer og mer på deg etter hver runde.

Skrevet

Verken spagetti eller ketchup er slankemat. Spagetti er lagt av hvetemel og ketchup inneholder gjerne masse sukker.

Men har du først laget det er det vel like greit å spise det? Det er lenge til sommeren;)

Skrevet

Pasta har masse kalorier. Tips: Meld deg inn på https://www.vektklubben.no/ - det er gratis, og du kan registrere det du spiser og få vite hvor mye kalorier det er i de ulike matvarene.

candyqueen_83
Skrevet

Det er ikke slankemat, men fullkornsspaghetti er hvertfall bedre enn vanlig.

Gjest Veldig sulten
Skrevet

Verken spagetti eller ketchup er slankemat. Spagetti er lagt av hvetemel og ketchup inneholder gjerne masse sukker.

Men har du først laget det er det vel like greit å spise det? Det er lenge til sommeren;)

Ææææ, fanken, da blir det grov frokostblanding igjen :(

Middagen (med deilig stekt kjøttdeig og greier) får havne i magene på mann og barn

candyqueen_83
Skrevet

Fint å bruke ketchup uten tilsatt sukker. Det er jo litt sukker i den og, men ikke tilsatt.

Skrevet

Ææææ, fanken, da blir det grov frokostblanding igjen :(

Middagen (med deilig stekt kjøttdeig og greier) får havne i magene på mann og barn

Jammen, jammen, hvorfor sa du ikke noe om kjøttdeig før? DET er jo slankemat:)

Gjest annlovinda
Skrevet

Jammen, jammen, hvorfor sa du ikke noe om kjøttdeig før? DET er jo slankemat:)

Er kjøttdeig slankemat?

Skrevet

Et eksempel på en god dagsmeny om man slanker seg:

Frokost: To groveknekkebrød med makrell i tomat + en gulrot.

Lunsj: Omelett av to egg med skinke og sopp. Gjerne salat ved siden av.

Middag: Fiskewok laget av frosne fiskebiter og frosne grønnsaker. (Ferkst er enda bedre, men kan være litt slit å handle inn for hver dag)

Kvelds: Et knekkebrød med ost og paprika på.

Diverse mellommåltid kan være: Yoghurt med 0 % fett og 0 % sukker, et eple og noen nøtter/mandler, en banan i cottage cheese.

Dette var bare et eksempel. Hovedpoenget er masse ren mat i form av grønnsaker og kjøtt/fisk. Nok kalorier til at kroppen din klarer seg. Kun langsomme karbohydrater (-grovt- brød, -grove- knekkebrød, litt fullkornspasta, litt ris, litt poteter en gang i blant.)

Skrevet

Er kjøttdeig slankemat?

Ja, i hvert fall hvis man skal tro på lavkarbotilhengerne. De spiser masse kjøttdeig med tacokrydder har jeg fått med meg:)

candyqueen_83
Skrevet

Ja, i hvert fall hvis man skal tro på lavkarbotilhengerne. De spiser masse kjøttdeig med tacokrydder har jeg fått med meg:)

Men da hjelper det ikke med brød til frokost osv.

Skrevet

Jeg heller litt mot i begrensede mengder og ikke i blandet masse karbohydrater :)

Om man har en ketogen diett, der i mot, kan man spise så mye fett og proteiner man vil. Men det er ikke et råd man gir til noen som også spiser karbohydrater, for å si det sånn ;)

Gjest Mirakelet
Skrevet

Vanlig spaghetti er hurtige kalorier som setter seg på midjen.

Men nå finnes heldigvis fullkornsspaghetti - mye bedre!

Gjest Elextra
Skrevet

Middag: Fiskewok laget av frosne fiskebiter og frosne grønnsaker. (Ferkst er enda bedre, men kan være litt slit å handle inn for hver dag)

Diverse mellommåltid kan være: Yoghurt med 0 % fett og 0 % sukker, et eple og noen nøtter/mandler, en banan i cottage cheese.

Dette var bare et eksempel. Hovedpoenget er masse ren mat i form av grønnsaker og kjøtt/fisk. Nok kalorier til at kroppen din klarer seg. Kun langsomme karbohydrater (-grovt- brød, -grove- knekkebrød, litt fullkornspasta, litt ris, litt poteter en gang i blant.)

''Lunsj: Omelett av to egg med skinke og sopp. Gjerne salat ved siden av.''

Kan du komme innom meg på jobben med nystekt omelett og en frisk salat? ;)

Gjest høstløv
Skrevet

''Lunsj: Omelett av to egg med skinke og sopp. Gjerne salat ved siden av.''

Kan du komme innom meg på jobben med nystekt omelett og en frisk salat? ;)

Det får du servert til lunsj på Aker Brygge, noe aldeles nydelig.

Gjest Veldig sulten
Skrevet

Vanlig spaghetti er hurtige kalorier som setter seg på midjen.

Men nå finnes heldigvis fullkornsspaghetti - mye bedre!

Okey, det ble en bolle fullkornsfrokost med en appelsin til dessert :)

Gjest Veldig sulten
Skrevet

Takk skal du ha :)

Gjest Veldig sulten
Skrevet

Okey, dette var vanlig spagetti.

Mann og barn fikk nyte den, med deilig stekt kjøttdeig til.

Og ketchup ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...