Gå til innhold

Haster: er spagetti "slankemat"

Anbefalte innlegg

Gjest Veldig sulten
Skrevet

Pasta har masse kalorier. Tips: Meld deg inn på https://www.vektklubben.no/ - det er gratis, og du kan registrere det du spiser og få vite hvor mye kalorier det er i de ulike matvarene.

Tusen, tusen takk.

Er ikke vant med å slanke meg. Har vært en syflide i alle år.

Men nå har jeg vel fått blandet røykeslutt med alderstillegg, så da har jeg noen kilo å sloss med.

:)

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

7

• candyqueen_83

5

• tonie

4

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Veldig sulten
Skrevet

Jammen, jammen, hvorfor sa du ikke noe om kjøttdeig før? DET er jo slankemat:)

Argg... og så var det ikke kjøttdeig en gang men karbonadedeig.

Kari Jackues sa her om dagen at hvis vi byttet ut to middager i uka kjøttdeig med karbonadedeig så sparte vi to kilo rundt midjen.

Men jeg tenkte ikke så lang jeg nå, ikke stekte jeg den i noe heller, kun i kraften som den gav selv.

Men, men, det ble en bolle grov morgenfrokost og en appelsin til dessert :)

Gjest Elextra
Skrevet

Det får du servert til lunsj på Aker Brygge, noe aldeles nydelig.

:P

Skrevet

Tusen, tusen takk.

Er ikke vant med å slanke meg. Har vært en syflide i alle år.

Men nå har jeg vel fått blandet røykeslutt med alderstillegg, så da har jeg noen kilo å sloss med.

Kanskje du kunne hatt nytte av å ta et Grete Roede-kurs eller lignende, altså ett av kursene som er beregnet på å spise normal mat. Da kunne du fått lære mer om riktig ernæring. Husk at kroppen trenger jevn tilførsel av proteiner, blant annet, du kan ikke leve bare på frokostblanding :)

Gjest Veldig sulten
Skrevet

Kanskje du kunne hatt nytte av å ta et Grete Roede-kurs eller lignende, altså ett av kursene som er beregnet på å spise normal mat. Da kunne du fått lære mer om riktig ernæring. Husk at kroppen trenger jevn tilførsel av proteiner, blant annet, du kan ikke leve bare på frokostblanding :)

Antagelig så kunne jeg nok det.

Ble litt skuffet nå, laget meg en profil der inne og skulle skrive inn trening og mat i dag, men så mangler treningsformen "ellipse" og det er det jeg primært trener hver dag forutenom litt pilates :(

Jeg har vært litt hard med meg selv et par dager nå, kun grove knekkebrød med gulost (evnt druer på) grov frokostblanding (med eller uten frukt) og appelsiner. Vann.

Vektskåla har begynt å lee på seg :D

Skrevet

Ble litt skuffet nå, laget meg en profil der inne og skulle skrive inn trening og mat i dag, men så mangler treningsformen "ellipse" og det er det jeg primært trener hver dag forutenom litt pilates :(

Jeg har vært litt hard med meg selv et par dager nå, kun grove knekkebrød med gulost (evnt druer på) grov frokostblanding (med eller uten frukt) og appelsiner. Vann.

Få i deg mer enn knekkebrød og ost. Du finner en god del oppskrifter inne på vektklubben som er gode. Og treningsformene blir jo bare omtrentlige beregninger for kaloribrenning uansett, så du kan rett og slett bytte ut ellipse med noe i listen som har omtrent samme intensitet, så får du en generell ide.

Skrevet

Det høres slett ikke ut som noen fornuftig måte å slanke seg på. Jeg er enig med Glimtipper og andre her i at du har mye å tjene på å sette deg litt inn kosthold før du begynner å sultefore deg selv på måter som ikke gagner kroppen din på sikt.

Skrevet

''Lunsj: Omelett av to egg med skinke og sopp. Gjerne salat ved siden av.''

Kan du komme innom meg på jobben med nystekt omelett og en frisk salat? ;)

Ikke nystekt, nei ;)

Noen av oss er mindre kresne enn deg, Elextra ;) Men en god salat kan du da jammen meg slå sammen om morgenen. Bare ha ferdigkuttede ingredienser klare :)

Skrevet

Dette er farlig. La meg prøve å overbevise deg.

1. Du tapper kroppen din for viktige stoffer som vitaminer og mineraler.

2. Du forbrenner minst like mye muskler som fett, noe som fører til a) lavere forbrenning og B) en slappere kropp.

3. Så snart du spiser normalt igjen vil du legge på deg mer enn du tok av.

Skrevet

Okey, det ble en bolle fullkornsfrokost med en appelsin til dessert :)

det er kjempemye kalorier i fullkortnspasta og.. les på pakka. Tror det er 350 kalorier i 100 g jeg...

Skrevet

Jeg heller litt mot i begrensede mengder og ikke i blandet masse karbohydrater :)

Om man har en ketogen diett, der i mot, kan man spise så mye fett og proteiner man vil. Men det er ikke et råd man gir til noen som også spiser karbohydrater, for å si det sånn ;)

Jeg har egentlig ikke så mye peiling på dette, men noe har jeg jo snappet opp her på dol. Det viser seg at jeg har levd på lavkarbodiett hele livet uten at jeg har vært klar over det. Hvis jeg skal dømme etter egen kropp funker det;)

Skrevet

Jeg har egentlig ikke så mye peiling på dette, men noe har jeg jo snappet opp her på dol. Det viser seg at jeg har levd på lavkarbodiett hele livet uten at jeg har vært klar over det. Hvis jeg skal dømme etter egen kropp funker det;)

Ja, jeg tror nok kostholdsrådene til staten er noe feilslått og utgått på dato. Det er få forskningsresultater som underbygger at fett er farlig.

Sukker og raske karbohydrater, der i mot... :)

fei1365380229
Skrevet

Okey, dette var vanlig spagetti.

Mann og barn fikk nyte den, med deilig stekt kjøttdeig til.

Og ketchup ;)

Hvis jeg skulle slanket meg ville jeg aldri i verden spist kjøttdeig - masse fett. Spagetti - masse hvetemel som øker blodsukker raskt.

Lag i hvert fall spagetti med fullkornspasta, man blir mettere av mindre også - bruk masse grønnsaker i sausen og lite kjøtt og bruk i hvert fall karbonadedeig. Og kanskje en enkel salat uten dressing for dere voksne til.

Skrevet

Med tanke på innleggene dine under her ser jeg at du er svært uvitende når det gjelder kosthold.

For din egen del: Ta deg noen timer og surf på internett og lær deg litt om hva et sunt kosthold er. Selv om du får tilbake trivselsvekten din, kan det være greit å fortsette å spise sunt resten av livet også.

Lykke til! :)

Skrevet

Få i deg mer proteiner, mye mer proteiner! I tillegg til gulosten kan du ha mager skinke på knekkebrødet eller makrell i tomat f.eks.

Spis også middag, så rent kjøtt og ren fisk som mulig. 1/4 av fatet skal inneholde potet / (fullkorns)pasta / ris, 1/2 kjøtt / fisk og den siste 1/2 grønnsaker. Du trenger masse grønnsaker! Gjerne 3-4 porsjoner om dagen + 2 frukter (100 gram druer regnes som 1 om dagen, likeså 1 dl juice).

Hva slags frokostblanding spiser du? De inneholder ofte store mengder fett og sukker selv om det står på pakken at de er grove...

candyqueen_83
Skrevet

Få i deg mer proteiner, mye mer proteiner! I tillegg til gulosten kan du ha mager skinke på knekkebrødet eller makrell i tomat f.eks.

Spis også middag, så rent kjøtt og ren fisk som mulig. 1/4 av fatet skal inneholde potet / (fullkorns)pasta / ris, 1/2 kjøtt / fisk og den siste 1/2 grønnsaker. Du trenger masse grønnsaker! Gjerne 3-4 porsjoner om dagen + 2 frukter (100 gram druer regnes som 1 om dagen, likeså 1 dl juice).

Hva slags frokostblanding spiser du? De inneholder ofte store mengder fett og sukker selv om det står på pakken at de er grove...

''Spis også middag, så rent kjøtt og ren fisk som mulig. 1/4 av fatet skal inneholde potet / (fullkorns)pasta / ris, 1/2 kjøtt / fisk og den siste 1/2 grønnsaker. Du trenger masse grønnsaker! Gjerne 3-4 porsjoner om dagen + 2 frukter (100 gram druer regnes som 1 om dagen, likeså 1 dl juice).''

Fin inndeling av fatet ;O) Jeg vet ikke hvordan jeg skal regne det ut. Hehe

Skrevet

''Spis også middag, så rent kjøtt og ren fisk som mulig. 1/4 av fatet skal inneholde potet / (fullkorns)pasta / ris, 1/2 kjøtt / fisk og den siste 1/2 grønnsaker. Du trenger masse grønnsaker! Gjerne 3-4 porsjoner om dagen + 2 frukter (100 gram druer regnes som 1 om dagen, likeså 1 dl juice).''

Fin inndeling av fatet ;O) Jeg vet ikke hvordan jeg skal regne det ut. Hehe

Det ser du jo når du legger maten på. :o) Lat som fatet er som en klokke da - fra 12-3 skal du ha potet / ris / pasta, fra 3-6 fisk / kjøtt og fra 6-12 grønnsaker. :o)

Gjest annlovinda
Skrevet

Det ser du jo når du legger maten på. :o) Lat som fatet er som en klokke da - fra 12-3 skal du ha potet / ris / pasta, fra 3-6 fisk / kjøtt og fra 6-12 grønnsaker. :o)

Tror nok hun reagerte på regnestykket ditt, 1/4 + 1/2 + 1/2.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...