Gå til innhold

Haster: er spagetti "slankemat"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror nok hun reagerte på regnestykket ditt, 1/4 + 1/2 + 1/2.

:)

*Hehe* Au da. 1/4 + 1/4 + 1/2 skulle det selvsagt være. :o)

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

7

• candyqueen_83

5

• tonie

4

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

candyqueen_83
Skrevet

Det ser du jo når du legger maten på. :o) Lat som fatet er som en klokke da - fra 12-3 skal du ha potet / ris / pasta, fra 3-6 fisk / kjøtt og fra 6-12 grønnsaker. :o)

Ja, men 1/4 + 1/2 + 1/2 er mer enn jeg får på min tallerken ;O)

Gjest Elextra
Skrevet

Ikke nystekt, nei ;)

Noen av oss er mindre kresne enn deg, Elextra ;) Men en god salat kan du da jammen meg slå sammen om morgenen. Bare ha ferdigkuttede ingredienser klare :)

Bør klare - men klarer jeg det? Neppe... ;)

Skrevet

Bør klare - men klarer jeg det? Neppe... ;)

Åh, kom igjen... Ha diverse ingredienser klare i plastbokser i kjøleskapet. Om morgenen finner du fram en annen plastboks, slenger litt av hvert oppi og tada! Salat :)

Gjest ViViola
Skrevet

Antagelig så kunne jeg nok det.

Ble litt skuffet nå, laget meg en profil der inne og skulle skrive inn trening og mat i dag, men så mangler treningsformen "ellipse" og det er det jeg primært trener hver dag forutenom litt pilates :(

Jeg har vært litt hard med meg selv et par dager nå, kun grove knekkebrød med gulost (evnt druer på) grov frokostblanding (med eller uten frukt) og appelsiner. Vann.

Vektskåla har begynt å lee på seg :D

''Jeg har vært litt hard med meg selv et par dager nå, kun grove knekkebrød med gulost (evnt druer på) grov frokostblanding (med eller uten frukt) og appelsiner. Vann.''

Med et slik kosthold vil du garantert gå ned - så lenge du orker å spise bare dette. Og så kommer hverdagen igjen, også kalt "resten av ditt liv", og da orker du ikke å spise bare knekkebrød og frokostblanding. Hva da, tror du?

Støtter de andre her inne som sier at du bør sette deg litt inn i "problematikken" rundt ernæring. Velg gjerne å gå på Grete Roede-kurs, eller meld deg inn i vektklubben.no eller ett eller annet annet - det du (som alle oss andre...) må gjøre er å legge om livsstilen. Husk at du skal ha et hyggelig daglig kosthold, også når du har gått ned det du skal.

Med det opplegget du kjører nå, så vil du garantert legge på deg veldig mye den dagen du ikke lenger orker å spise så ensformig... Og det er jo ikke ønsket effekt.

Kom igjen - let og lær! :-)

Skrevet

Spagetti inneholder svært lite næring, og veldig mye raske karbohydrater. Så det er ikke slankemat. Du bør i det minste velge fullkornspasta.

Skrevet

det er kjempemye kalorier i fullkortnspasta og.. les på pakka. Tror det er 350 kalorier i 100 g jeg...

Husk at dette er tørr vekt.

Skrevet

det er kjempemye kalorier i fullkortnspasta og.. les på pakka. Tror det er 350 kalorier i 100 g jeg...

Det er ikke alltid kaloriene det kommer an på. ;) Fullkornpasta inneholder både raske og langsomme karbohydrater, og er derfor et bedre alternativ enn fin pasta. Det samme gjelder ris - polert, hvit ris inneholder kun raske karbohydrater, mens brun ris både er mer næringsrik og drøyere å fordøye. Men inni den brune risen finner du den hvite, sant, så det er jo like mange kalorier i dem begge.

:)

Gjest MayLynn
Skrevet

Ærlig talt - du kunne jo bare spist en litt mindre porsjon enn det du pleier? Det er ikke noe som heter "slankemat". Det er mengden det kommer an på. Selvfølgelig bør du spise så sunt som mulig - men skal du ned i vekt er det størrelsen på porsjonene og total mengde mat i døgnet som betyr noe..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...