Gå til innhold

Politimannen døde i dag...

Anbefalte innlegg

Gjest Løveføtter
Skrevet

Politimannen i Tromsø som drepte sin x-samboer døde i dag.

En trist sak, men godt han fikk dø tenker jeg. Det var jo det han ville, og hva slags liv hadde han hatt hvis han hadde overlevd.

Stakkars stakkars familiemedlemmene som er rammet på begge sider.

http://www.abcnyheter.no/node/82439

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Janna

7

• Glimtipper

5

• Nils Håvard Dahl, psykiater

3

• Mrs D

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest boulevard
Skrevet

Greit at han valgte å avslutte sitt eget liv, men eks'en burde ha fått velge selv.

Hater denne "stakkar, han hadde det så vondt"-vinklingen som bidrar til å ufarliggjøre menn som kontrollerer sine kvinner.

Men - jeg er enig i at det er synd i BEGGES familier.

Skrevet

Greit at han døde. Han valgte det jo selv. Flott at samfunnet slipper å fø på han.

Grusomt for familien på begge sider. Men det er hun han drepte og datteren hennes jeg synes mest synd på.

Skrevet

synes han burde fått staffa si jeg, se ungene hennes i øya og forklart hvorfor han valgte å ta livet hennes fordi hun ikke gjorde som han ville. Synes det var lettvinn måte ås lippe unna straffen og skammen han burde leve med.

Jeg synes utrolig synd i eks-samboers familien, men også hans som må leve med skammen hans.. Hadde min bror f.eks gjort noe sånt hadd ejeg skammet meg for evig tid overfor alle de berørte til den drepte.

Det er tragisk for begge sider. Men jeg synes han er en feig, egoistisk jævel som kunne gjøre noe sånt. Hvis han hadde det så grusomt pga. bruddet kunne han bare tatt livet sitt da. Ikke ødelegge mange flere liv med å drepe henne og.

Skrevet

synes han burde fått staffa si jeg, se ungene hennes i øya og forklart hvorfor han valgte å ta livet hennes fordi hun ikke gjorde som han ville. Synes det var lettvinn måte ås lippe unna straffen og skammen han burde leve med.

Jeg synes utrolig synd i eks-samboers familien, men også hans som må leve med skammen hans.. Hadde min bror f.eks gjort noe sånt hadd ejeg skammet meg for evig tid overfor alle de berørte til den drepte.

Det er tragisk for begge sider. Men jeg synes han er en feig, egoistisk jævel som kunne gjøre noe sånt. Hvis han hadde det så grusomt pga. bruddet kunne han bare tatt livet sitt da. Ikke ødelegge mange flere liv med å drepe henne og.

Godt innlegg. Jeg tenker også sånn som deg i denne saken.

Skrevet

Jeg håpet på at han skulle overleve så han kunne fått sin straff for det han gjorde !!

Gjest Løveføtter
Skrevet

Jeg forsvarer ikke at han drepte sin x, det er tragisk at det endte slik. Men jeg klarer vel ikke å tro at han var helt frisk da han gikk til denne handlingen. Jeg tror han "klikka" da hun gjorde det slutt? Jeg tror alle som tar livet sitt er meget psykisk syke, og samme når de drar med seg andre i døden, de kan umulig være friske da...? Hadde han vært frisk og ville ta "hevn" da hadde han vel bare drept henne, tenker jeg... Mulig jeg tar helt feil, men hele greia er bare en stor tragedie!

Gjest Løveføtter
Skrevet

Jeg håpet på at han skulle overleve så han kunne fått sin straff for det han gjorde !!

Jeg tror at hvis han hadde ovelevd og når det da gikk opp for han hva han hadde gjort, og påført andre av sorg, så er det vel stor sannsynelighet for at han hadde tatt livet sitt "igjen"...

Skrevet

Jeg forsvarer ikke at han drepte sin x, det er tragisk at det endte slik. Men jeg klarer vel ikke å tro at han var helt frisk da han gikk til denne handlingen. Jeg tror han "klikka" da hun gjorde det slutt? Jeg tror alle som tar livet sitt er meget psykisk syke, og samme når de drar med seg andre i døden, de kan umulig være friske da...? Hadde han vært frisk og ville ta "hevn" da hadde han vel bare drept henne, tenker jeg... Mulig jeg tar helt feil, men hele greia er bare en stor tragedie!

Ingen sykdom i verden kan rettferdiggjøre det han gjorde.

Skrevet

Jeg tenker akkurat som deg...

Gjest Løveføtter
Skrevet

Jeg tenker akkurat som deg...

Takk togli! Da var jeg ikke alene om slik jeg tenker i denne saken...

Skrevet

Jeg vet om en som drepte sin kone og forsøkte å drepe seg selv, men overlevde hardt skadet. Han lå lenge på sykehus: Vet ikke om han sonet p.g.a. helsen. Etter noen år kom han hjem, og han bor hos eller nær ved sine barn.

Det bar barna som fant mora død da de kom fra skolen. Nå har visst barna tatt faren til nåde igjen. Luren på hvordan HAN har det, eller om han er så mye skadet i hodet, at han ikke helt vet hva som hendte.

Skrevet

Ingen sykdom i verden kan rettferdiggjøre det han gjorde.

Det er ingen som forsøker å forsvare noen her. Men i Norge og veldig mange andre land med forsvarlige rettssystemer, så kan man ikke dømme noen dersom de var utilregnelige i gjerningsøyeblikket. Mye tyder på at det var tilfelle her, og det må det være lov til å påpeke vel.

Skrevet

Det er ingen som forsøker å forsvare noen her. Men i Norge og veldig mange andre land med forsvarlige rettssystemer, så kan man ikke dømme noen dersom de var utilregnelige i gjerningsøyeblikket. Mye tyder på at det var tilfelle her, og det må det være lov til å påpeke vel.

Øh... utilregnelig i gjerningsøyeblikket? Hallo!!

Mannen hentet ut et tjenestevåpen før han ventet på henne i en halv time før han skjøt henne med TRE skudd. Ikke bare ett men faktisk tre skudd...

Overlagt drap vil jeg kalle det. I vertfall forsettlig..

Den mannen visste hva han gjorde. Derfor tok han livet av seg også. Han visste nemlig at han ville ha mistet jobben, havnet i fengsel og levd med en slik avskyelig handling resten av sitt liv.

Han var ikke mye utilregnelig nei..

Skrevet

Øh... utilregnelig i gjerningsøyeblikket? Hallo!!

Mannen hentet ut et tjenestevåpen før han ventet på henne i en halv time før han skjøt henne med TRE skudd. Ikke bare ett men faktisk tre skudd...

Overlagt drap vil jeg kalle det. I vertfall forsettlig..

Den mannen visste hva han gjorde. Derfor tok han livet av seg også. Han visste nemlig at han ville ha mistet jobben, havnet i fengsel og levd med en slik avskyelig handling resten av sitt liv.

Han var ikke mye utilregnelig nei..

Du kjenner overhodet ikke til hans sinnstilstand. Det du sier er kun spekulasjoner, og med tanke på hvor tragisk denne saken er for alle som er involvert eller kjenner noen av partene synes jeg faktisk du kan la det være.

Du lar deg rive med av følelser, og rettsystemet vårt er bygget på alt annet enn det - heldigvis. Du er selvfølgelig ikke kyndig til å konkludere med hvilken sinnstilstand drapsmannen hadde på det tidspunktet. Det beror på mange andre ting enn kun konstaterbare fakta.

Skrevet

Det er alltid èn ting eg undrer meg over i slike uforståelige tragedier, og det er spørsmålet: Hvorfor?

For at samfunnet skal kunne forhindre/forebygge at slike drap skjer så MÅ vi komme til bunns i Hvorfor dette skjedde, men nå er det ikkje så lett å få svar på det i.o.m. at gjerningsmannen er død.

Skrevet

Dette er jeg enig i.

Han hadde også truet henne en god stund før drapet også. Så han hadde god tid til å tenke på følgene og hva han var i ferd med å gjøre.

Skrevet

Du kjenner overhodet ikke til hans sinnstilstand. Det du sier er kun spekulasjoner, og med tanke på hvor tragisk denne saken er for alle som er involvert eller kjenner noen av partene synes jeg faktisk du kan la det være.

Du lar deg rive med av følelser, og rettsystemet vårt er bygget på alt annet enn det - heldigvis. Du er selvfølgelig ikke kyndig til å konkludere med hvilken sinnstilstand drapsmannen hadde på det tidspunktet. Det beror på mange andre ting enn kun konstaterbare fakta.

Og det er du?

Skrevet

Jeg tviler sterkt på at han ikke var rettslig tilregnelig. Det er det stort sett bare psykotiske som ikke er. Han forsto forskjell på rett og galt, dermed var han ansvarlig for sine handlinger. Han tok et valg.

Det regnes heldigvis ikke som formildende med "crime passionnel" hos oss.

http://en.wikipedia.org/wiki/Crime_of_passion

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...