Gå til innhold

Hva slags sykdom har J. Stoltenberg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1233094663' post='4077585]

Å. Men da bør du nesten si det, for det er jo ikke noe OK for dem så har det, og så sier du at det ikke er noen sykdom liksom, pytt pytt.

Da kan folk reagere faktisk. Jeg reagerte og jeg har ikke diagnosen en gang. :o)

Mange lever jo ganske normalt og kjenner lite til den, men jeg vet om andre som er hardere rammet og har endel utfordringer. Det vil nok være forskjeller, og ikke minst forskjeller i hvordan folk takler det.

leddplager vil jeg heller ikke kalle en sykdom..

• Svar 121
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• meg__123!

48

• tonie

8

• Bookworm

7

• hidi, the scorpion

6

Mest aktive i denne tråden

hidi, the scorpion
Skrevet

jeg tenker bare ikke på det som en sykdom.. ordet sykdom er liksom noe helt "værre"..

det er grunnen :P

Så, sykdom i dine øyne, er å være nærmest mulig døden?

Influensa er ikke en sykdom da eller?

Skrevet

Så, sykdom i dine øyne, er å være nærmest mulig døden?

Influensa er ikke en sykdom da eller?

vil ikke kalle det en sykdom akkurat nei.. et virus vil jeg kalle det

Skrevet

Jeg lurer på om du ville ment det samme hvis du fikk det selv? Ikke at man skal ønske sykdom på folk, men du hadde sikkert hatt godt av å leve en uke med sykdommen:)

Skrevet

Det spiller egentlig ingen rolle hva _du_ ønsker å kalle det. Det du kaller det er feil:)

Skrevet

Jeg lurer på om du ville ment det samme hvis du fikk det selv? Ikke at man skal ønske sykdom på folk, men du hadde sikkert hatt godt av å leve en uke med sykdommen:)

samme hva man kaller det..

Skrevet

Det spiller egentlig ingen rolle hva _du_ ønsker å kalle det. Det du kaller det er feil:)

ja men jeg sier bare det JEG mener er en sykdom..

Skrevet

"Ikke at man skal ønske sykdom på folk, men du hadde sikkert hatt godt av å leve en uke med sykdommen:)"

Hehe jeg tenkte det samme. Jeg tror hun skal slå opp ordet sykdom i ordboken jeg for det virker ikke som hun har helt peiling på hva det betyr.

Skrevet

samme hva man kaller det..

OK. Noe sier meg at det ikke synker inn samme hvor mye folk prøver å forklare:)

Skrevet

Jeg vet det, og det er akkurat det jeg sier at det _du_måtte mene ikke spiller noen rolle. Det er ikke noe å mene i denne saken her, for du tar feil.

Skrevet

OK. Noe sier meg at det ikke synker inn samme hvor mye folk prøver å forklare:)

Jeg tror nok ikke det nytter å si noe mer om dette nei :)

hidi, the scorpion
Skrevet

Men du skjønner kjære deg, at _din_ definisjon finnes ikke...

Hva du mener er sykdom eller ikke, teller ikke!

Om jeg mente at pesten var en mild omgangssyke, så er det ikke derved sant, hverken for meg eller deg!

Gjest Shira :o)
Skrevet

nei!

fælt å folk reagerer på slike ting.. la nå folk ha sine tanker og meninger :)

Jeg blir litt trist egentlig når du kan ha en slik mening, når du ikke vet hva det vil innebære og ha en slik sykdom. Da bør du jo trå ekstra varsomt og kanskje tenke over at ikke alle ser på det som en plage. Og at du ikke ser på det som sykdom. Plage og sykdom er to forskjellige ting, en sykdom kan gi plager, men en sykdom må du like fullt leve med. Og akkurat denne sykdommen kan være smertefull og livet må tilrettelegges, da er det ikke en plage lengre, men en sykdom.

Ja, jeg reagerer, for jeg hadde blitt fryktelig oppgitt om du sa til meg f.eks at mine sykdommer bare var plager, siden jeg ikke har noe jeg dør av her og nå, eller livstruendes.

Skrevet

Når folk har sin egen virkelighet og den avviker såpass mye fra andres er det sjelden noe vits å prøve;)

Skrevet

Det forrige svaret mitt passer i grunnen om den andre også;)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1233095344' post='4077609]

Jeg blir litt trist egentlig når du kan ha en slik mening, når du ikke vet hva det vil innebære og ha en slik sykdom. Da bør du jo trå ekstra varsomt og kanskje tenke over at ikke alle ser på det som en plage. Og at du ikke ser på det som sykdom. Plage og sykdom er to forskjellige ting, en sykdom kan gi plager, men en sykdom må du like fullt leve med. Og akkurat denne sykdommen kan være smertefull og livet må tilrettelegges, da er det ikke en plage lengre, men en sykdom.

Ja, jeg reagerer, for jeg hadde blitt fryktelig oppgitt om du sa til meg f.eks at mine sykdommer bare var plager, siden jeg ikke har noe jeg dør av her og nå, eller livstruendes.

mener ikke at det ikke er smertefullt? for all del..

jeg mener bare at jeg legger andre ting i ordet sykdom.. :)

Skrevet

Men du skjønner kjære deg, at _din_ definisjon finnes ikke...

Hva du mener er sykdom eller ikke, teller ikke!

Om jeg mente at pesten var en mild omgangssyke, så er det ikke derved sant, hverken for meg eller deg!

og din def teller??? jaja..

samme for meg :)

Skrevet

Jeg vet det, og det er akkurat det jeg sier at det _du_måtte mene ikke spiller noen rolle. Det er ikke noe å mene i denne saken her, for du tar feil.

åja :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...