meg__123! Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 [quote name=Shira )' timestamp='1233094663' post='4077585] Å. Men da bør du nesten si det, for det er jo ikke noe OK for dem så har det, og så sier du at det ikke er noen sykdom liksom, pytt pytt. Da kan folk reagere faktisk. Jeg reagerte og jeg har ikke diagnosen en gang. ) Mange lever jo ganske normalt og kjenner lite til den, men jeg vet om andre som er hardere rammet og har endel utfordringer. Det vil nok være forskjeller, og ikke minst forskjeller i hvordan folk takler det. leddplager vil jeg heller ikke kalle en sykdom.. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 jeg tenker bare ikke på det som en sykdom.. ordet sykdom er liksom noe helt "værre".. det er grunnen Så, sykdom i dine øyne, er å være nærmest mulig døden? Influensa er ikke en sykdom da eller? 0 Siter
meg__123! Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Så, sykdom i dine øyne, er å være nærmest mulig døden? Influensa er ikke en sykdom da eller? vil ikke kalle det en sykdom akkurat nei.. et virus vil jeg kalle det 0 Siter
tonie Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 leddplager vil jeg heller ikke kalle en sykdom.. Jeg lurer på om du ville ment det samme hvis du fikk det selv? Ikke at man skal ønske sykdom på folk, men du hadde sikkert hatt godt av å leve en uke med sykdommen:) 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 leddplager vil jeg heller ikke kalle en sykdom.. Det spiller egentlig ingen rolle hva _du_ ønsker å kalle det. Det du kaller det er feil:) 0 Siter
meg__123! Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Jeg lurer på om du ville ment det samme hvis du fikk det selv? Ikke at man skal ønske sykdom på folk, men du hadde sikkert hatt godt av å leve en uke med sykdommen:) samme hva man kaller det.. 0 Siter
meg__123! Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Det spiller egentlig ingen rolle hva _du_ ønsker å kalle det. Det du kaller det er feil:) ja men jeg sier bare det JEG mener er en sykdom.. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Jeg lurer på om du ville ment det samme hvis du fikk det selv? Ikke at man skal ønske sykdom på folk, men du hadde sikkert hatt godt av å leve en uke med sykdommen:) "Ikke at man skal ønske sykdom på folk, men du hadde sikkert hatt godt av å leve en uke med sykdommen:)" Hehe jeg tenkte det samme. Jeg tror hun skal slå opp ordet sykdom i ordboken jeg for det virker ikke som hun har helt peiling på hva det betyr. 0 Siter
tonie Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 samme hva man kaller det.. OK. Noe sier meg at det ikke synker inn samme hvor mye folk prøver å forklare:) 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 vil ikke kalle det en sykdom akkurat nei.. et virus vil jeg kalle det http://www.portamedicus.no/ArticleDisplay.aspx?MenuId=4274&ContentId=6220 Men du vil vel fremdeles ikke kalle det en sykdom...? 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 ja men jeg sier bare det JEG mener er en sykdom.. Jeg vet det, og det er akkurat det jeg sier at det _du_måtte mene ikke spiller noen rolle. Det er ikke noe å mene i denne saken her, for du tar feil. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 OK. Noe sier meg at det ikke synker inn samme hvor mye folk prøver å forklare:) Jeg tror nok ikke det nytter å si noe mer om dette nei 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 ja men jeg sier bare det JEG mener er en sykdom.. Men du skjønner kjære deg, at _din_ definisjon finnes ikke... Hva du mener er sykdom eller ikke, teller ikke! Om jeg mente at pesten var en mild omgangssyke, så er det ikke derved sant, hverken for meg eller deg! 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 nei! fælt å folk reagerer på slike ting.. la nå folk ha sine tanker og meninger Jeg blir litt trist egentlig når du kan ha en slik mening, når du ikke vet hva det vil innebære og ha en slik sykdom. Da bør du jo trå ekstra varsomt og kanskje tenke over at ikke alle ser på det som en plage. Og at du ikke ser på det som sykdom. Plage og sykdom er to forskjellige ting, en sykdom kan gi plager, men en sykdom må du like fullt leve med. Og akkurat denne sykdommen kan være smertefull og livet må tilrettelegges, da er det ikke en plage lengre, men en sykdom. Ja, jeg reagerer, for jeg hadde blitt fryktelig oppgitt om du sa til meg f.eks at mine sykdommer bare var plager, siden jeg ikke har noe jeg dør av her og nå, eller livstruendes. 0 Siter
tonie Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Jeg tror nok ikke det nytter å si noe mer om dette nei Når folk har sin egen virkelighet og den avviker såpass mye fra andres er det sjelden noe vits å prøve;) 0 Siter
tonie Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Jeg tror nok ikke det nytter å si noe mer om dette nei Det forrige svaret mitt passer i grunnen om den andre også 0 Siter
meg__123! Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 [quote name=Shira )' timestamp='1233095344' post='4077609] Jeg blir litt trist egentlig når du kan ha en slik mening, når du ikke vet hva det vil innebære og ha en slik sykdom. Da bør du jo trå ekstra varsomt og kanskje tenke over at ikke alle ser på det som en plage. Og at du ikke ser på det som sykdom. Plage og sykdom er to forskjellige ting, en sykdom kan gi plager, men en sykdom må du like fullt leve med. Og akkurat denne sykdommen kan være smertefull og livet må tilrettelegges, da er det ikke en plage lengre, men en sykdom. Ja, jeg reagerer, for jeg hadde blitt fryktelig oppgitt om du sa til meg f.eks at mine sykdommer bare var plager, siden jeg ikke har noe jeg dør av her og nå, eller livstruendes. mener ikke at det ikke er smertefullt? for all del.. jeg mener bare at jeg legger andre ting i ordet sykdom.. 0 Siter
meg__123! Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Men du skjønner kjære deg, at _din_ definisjon finnes ikke... Hva du mener er sykdom eller ikke, teller ikke! Om jeg mente at pesten var en mild omgangssyke, så er det ikke derved sant, hverken for meg eller deg! og din def teller??? jaja.. samme for meg 0 Siter
meg__123! Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Jeg vet det, og det er akkurat det jeg sier at det _du_måtte mene ikke spiller noen rolle. Det er ikke noe å mene i denne saken her, for du tar feil. åja 0 Siter
meg__123! Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 http://www.portamedicus.no/ArticleDisplay.aspx?MenuId=4274&ContentId=6220 Men du vil vel fremdeles ikke kalle det en sykdom...? tror ikke du skjønner hva jeg mener... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.