Gå til innhold

Hva slags sykdom har J. Stoltenberg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

en sykdom vil jeg si er feks kreft, hiv, hjerteproblemer og slike alvorlige ting..

det er hvertfall det jeg tenker..

Så det er ikke sykdom før du kan dø av det? Jeg tror nok du er ganske alene om den definisjonen:-) De fleste synes vel de er syke når de har influensa, f.eks.

• Svar 121
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• meg__123!

48

• tonie

8

• Bookworm

7

• hidi, the scorpion

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

har ikke sagt at influensa er en sykdom jeg.. om det var det du mente.. når jeg tenker ordet sykdom, så tenker jeg alvorlige sykdommer.. som kan være dødelige. om det er riktig eller ikke gir jeg blanke i..

:)

Jammen bra vi reserverer begrepet "sykdom" til bruk i bare noen få tilfeller, for det er et ord som virkelig ikke bør misbrukes! Skal folk liksom gå rundt og slå seg på magen og skryte på seg sykdom bare fordi de har fått influensa eller leddplager, ja da er det bare et tidsspørsmål før verden går helt av skinnene!

Skrevet

å men herregud da!! er det vanskelig å forstå! jeg sier ikke at det ikke er en sykdom, men JEG tenker ikke på det som det! vanskelig å forstå? javel..

case closed :)

Så du mener at sønnen min, som har (hadde) en livstruende hjertefeil som kunne tatt livet av ham, men han har vært heldig og er frisk og rask uten plager i dag - er syk?

Og at en som har bechterews, kanskje uttalt med leddsmerter, vansker med å komme seg opp om morgenen og andre plager som følger med - bare har det som en livsstil!?

Snodig skrue du.

Skrevet

Kjenner du noen som har det? Det gjør jeg, og hadde ikke ramla meg inn å kalle det en "sykdom". Fibromyalgi er jeg mer skeptisk til. Det virker som alle legene ikke vet hva de skal gjøre med får den diagnosen.

Fibromyalgi er en sekkediagnose hvor legene putter dem inn som har vondt i kroppen og legene ikke skjønner hvorfor. Etter 10-15 år så slår reumatismeprøver ut så det er nok forstadiet på en eller annen reumatisk sykdom f.eks Sjøgrens

Skrevet

Så vi har altså en funksjonshemmet statsminister? Ikke verst;)

Nei, det er en sykdom, ikke en funksjonshemming. Jeg hadde blitt rasende om noen hadde kalt meg syk.

Skrevet

http://home.online.no/~odmi/rew_fr/nydiagnose.htm det står det at det ikke er en sykdom men en livsstil..

Øh, leste den linken, det er neppe fagfolk som har skrevet det, he-he!

''Fortvil ikke bekhterevs er ikke en sykdom, men en leivsstil. Når du bare blir vant med sykdommen og blir kjent med andre bekhterevere kan du ha det mye gøy med sykdommen. Det er i hvert fall ikke en sykdom du vil dø av, men den vil forårsake mye smerter, særlig i begynnelsen, senere blir de bare verre.''

Så gøy å ha Bekhterev er det vel ikke da, uansett, men senere blir det visst bare verre, så da blir det sikkert enda mere gøy da!

Og ikke minst denne meget nyttige opplysningen:

''prøv å unngå fallskjermhopping og slikt''

Det kan sikkert være vanskelig å unngå fallskjermhopping for mange, men det bør du prøve ekstra hardt på om du har bekhterev!

Nesten bra vedkommende skrev dette: ''Ellers er dette noe legene kan bedre enn meg, men de er ikke alltid like flink til å fortelle om det, men du kan jo spørre.'' for det kan jo villede folk til å tro at alt som som står her er fakta!

Skrevet

http://home.online.no/~odmi/rew_fr/nydiagnose.htm det står det at det ikke er en sykdom men en livsstil..

Litt kjapp konklusjon det, vel? At Bechterev er en livsstil?

Det er en revmatisk sykdom som man ved livsstil, og hvis man er heldig, kan holde i sjakk. Men alle er ikke så heldige.

Mannen min fikk det, måtte slutte å røyke, begynne å trene, spise sunnere osv. Han har aldri vært så sprek som nå. Men må likevel gå på depotmedisin kontinuerlig for å holde betennelsen i sjakk.

Skrevet

men vil ikke kalle det en sykdom..

Tenker du ikke på andre former for revmatisme heller som kroniske sykdommer? Leddgikt?

Skrevet

Fibromyalgi er en sekkediagnose hvor legene putter dem inn som har vondt i kroppen og legene ikke skjønner hvorfor. Etter 10-15 år så slår reumatismeprøver ut så det er nok forstadiet på en eller annen reumatisk sykdom f.eks Sjøgrens

Jo, det kan det sikkert noen ganger være.

Skrevet

Så du mener at sønnen min, som har (hadde) en livstruende hjertefeil som kunne tatt livet av ham, men han har vært heldig og er frisk og rask uten plager i dag - er syk?

Og at en som har bechterews, kanskje uttalt med leddsmerter, vansker med å komme seg opp om morgenen og andre plager som følger med - bare har det som en livsstil!?

Snodig skrue du.

nei han er vel ikke syk da?

jeg tenker bare ikke på den "sykdommen" som en sykdom. jeg bruker heller andre ord.. selv om jeg vet godt hva den "sykdommen" innebærer

Skrevet

Så det er ikke sykdom før du kan dø av det? Jeg tror nok du er ganske alene om den definisjonen:-) De fleste synes vel de er syke når de har influensa, f.eks.

jeg bruker et annet ord enn sykdom. thats it.. og jeg syns ikke man har en sykdom om man har influensa. da har man et virus..

Skrevet

Da skal jeg ikke engang spørre hva du mener fibromyalgi er...

ok.

Skrevet

Ja, det var jo en faglig, tung og seriøs artikken. Flott dokumentert!!

*håper virkelig ironien kommer fram her*

ikke spør meg. ikke jeg som har skrevet den...

Skrevet

Å gi meg tålmodighet!!!

Skrevet

jeg bruker et annet ord enn sykdom. thats it.. og jeg syns ikke man har en sykdom om man har influensa. da har man et virus..

Så virus gir ikke sykdom, hva med bakterier? Hvis de heller ikke gir sykdom så lurer jeg på hva du mener er sykdom?! Jeg var i alle fall syk da jeg hadde gjentatte halsbetennelser og også sist gang jeg hadde influensa. Eller er man syk bare når man ikke har noen annen diagnose på det? Sånn at man ikke er syk, men man har influensa eller halsbetennelse eller røde hudner?!

Skrevet

Så virus gir ikke sykdom, hva med bakterier? Hvis de heller ikke gir sykdom så lurer jeg på hva du mener er sykdom?! Jeg var i alle fall syk da jeg hadde gjentatte halsbetennelser og også sist gang jeg hadde influensa. Eller er man syk bare når man ikke har noen annen diagnose på det? Sånn at man ikke er syk, men man har influensa eller halsbetennelse eller røde hudner?!

man er jo syk, men jeg kaller ikke det en sykdom! jeg gjentar: jeg KALLER ikke!

Skrevet

man er jo syk, men jeg kaller ikke det en sykdom! jeg gjentar: jeg KALLER ikke!

Hva er influensa da hvis det ikke er en sykdom?! Bare influensa?

Skrevet

Hva er influensa da hvis det ikke er en sykdom?! Bare influensa?

da har man et virus.. mener JEG...

Skrevet

da har man et virus.. mener JEG...

Men HIV og aids er også virus.

Virus forårsaker sykdom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...