Gå til innhold

Hva slags sykdom har J. Stoltenberg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

da har man et virus.. mener JEG...

Og virus forårsaker *trommevirvel* ja, nettopp -> SYKDOM:-)

• Svar 121
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• meg__123!

48

• tonie

8

• Bookworm

7

• hidi, the scorpion

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Men HIV og aids er også virus.

Virus forårsaker sykdom.

men dette er bare hva JEG definerer forskjellige "sykdommer".. thats it..

Skrevet

Og virus forårsaker *trommevirvel* ja, nettopp -> SYKDOM:-)

et virus er jo et virus..

Skrevet

et virus er jo et virus..

Ja, det har du jammen meg rett i - et virus er et virus- Godt observert - og virus en den mikroben som (blant annet) forårsaker sykdom...

Skrevet

Men du skjønner, du kan jo ikke bare gå rundt å ha dine egne definisjoner på ting.

Skrevet

Ja, det har du jammen meg rett i - et virus er et virus- Godt observert - og virus en den mikroben som (blant annet) forårsaker sykdom...

ja man blir syk av å ha virus ja..

Skrevet

Men du skjønner, du kan jo ikke bare gå rundt å ha dine egne definisjoner på ting.

du skjønner, jo det kan man...

Skrevet

du skjønner, jo det kan man...

Å kjære vene...

Skrevet

Å kjære vene...

men det er rart du enda ikke forstår hva jeg mener..

men samme det...

:)

Skrevet

Siden hun nå gjentatte ganger har forklart at dette er _hennes_ definisjon av sykdom, og ikke har påberopt seg at dette er den vanligste måten å definere begrepet på, så kan hun vel få lov til å fastholde ved sin oppfattelse.

Jeg finner hennes sykdomsbegrep noe spesielt, men synes egentlig det er enda mer rart at dere fortsetter å terpe om og om igjen på det samme.

Det er forøvrig ikke uvanlig at mennesker med kroniske sykdommer ikke selv vil definere seg som "syke", akkurat som vi tidligere har hatt diskusjoner som viser at mange selv ikke definerer seg som funksjonshemmede selv om de av andre oppfattes å ha en funksjonshemming. Tror egentlig at mange med bechtrews ikke ville anse seg selv som syke, men at de vil mene at de har en kronisk sykdom. Rart hvordan det "å være syk" ofte oppfattes som å være noe annet enn "å ha en sykdom".

Skrevet

Men det er ikke sånn her i verden at alle kan ha forskjellige definisjoner av alt mulig. Det er nødt til å være en del felles referanser. Det kalles språk.

;-)

Skrevet

Siden hun nå gjentatte ganger har forklart at dette er _hennes_ definisjon av sykdom, og ikke har påberopt seg at dette er den vanligste måten å definere begrepet på, så kan hun vel få lov til å fastholde ved sin oppfattelse.

Jeg finner hennes sykdomsbegrep noe spesielt, men synes egentlig det er enda mer rart at dere fortsetter å terpe om og om igjen på det samme.

Det er forøvrig ikke uvanlig at mennesker med kroniske sykdommer ikke selv vil definere seg som "syke", akkurat som vi tidligere har hatt diskusjoner som viser at mange selv ikke definerer seg som funksjonshemmede selv om de av andre oppfattes å ha en funksjonshemming. Tror egentlig at mange med bechtrews ikke ville anse seg selv som syke, men at de vil mene at de har en kronisk sykdom. Rart hvordan det "å være syk" ofte oppfattes som å være noe annet enn "å ha en sykdom".

Vel talt! :-)

Skrevet

Nei, det er en sykdom, ikke en funksjonshemming. Jeg hadde blitt rasende om noen hadde kalt meg syk.

Hva slags logikk er dette? Det må vel være opp til Stoltenberg å avgjøre om hans sykdom medfører funksjonshemming eller ikke?

Det er ingen motsetning mellom funksjonshemming og sykdom. Man kan ha en av delene, ingen eller begge.

Skrevet

Men det er ikke sånn her i verden at alle kan ha forskjellige definisjoner av alt mulig. Det er nødt til å være en del felles referanser. Det kalles språk.

;-)

men jeg sier ikke sykdom når jeg feks har spysyke. da bruker jeg et annet ord. og det er heelt lov..

Gjest imzedimze
Skrevet

ville heller ha kalt det en plage..

plage? fettern min har bekterews, og jeg har sett han ligge på en spesialmadrass og ligge og hylskrike i smerter...

har blitt helt skeiv i ryggen i en alder av 25 år...

syns bektews er helt grusomt jeg...

må ha sterke medisiner for å komme gjennom dagene.

Skrevet

plage? fettern min har bekterews, og jeg har sett han ligge på en spesialmadrass og ligge og hylskrike i smerter...

aldri sagt at det ikke er vondt og det har ingenting med saken å gjøre..

Gjest imzedimze
Skrevet

aldri sagt at det ikke er vondt og det har ingenting med saken å gjøre..

hallo det ødelegger jo kroppen hans og driver han på selvmordets rand. så klart er det en sykdom og ikke en plage. en plage er å ha litt vondt, også går det over, ikke at kroppen blir ødelagt.

Skrevet

hallo det ødelegger jo kroppen hans og driver han på selvmordets rand. så klart er det en sykdom og ikke en plage. en plage er å ha litt vondt, også går det over, ikke at kroppen blir ødelagt.

dette handler om hva jeg kaller det med ORD. aldri sagt at den "sykdommen" ikke er vond...

Skrevet

Noen får svært store plager, andre relativt små som følge av Bechtrews,

Gjest imzedimze
Skrevet

dette handler om hva jeg kaller det med ORD. aldri sagt at den "sykdommen" ikke er vond...

hvorfor kaller du det så en plage og ikke sykdom?

det forkrøpler jo ryggen, slik at den blir helt stiv og de ikke kan stå rett opp og ned, men i verstefall går rundt med 90 graders vinkel. De får også ofte problemer med øynene. Fattern min er operert i tarmene også nå, dette pga noe med revmatismen, som jeg aldri har hørt om før.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...