Gå til innhold

Kan noen svare meg på et NAV spørsmål?

Anbefalte innlegg

Gjest trenger et sikkert svar
Skrevet

Hvis man jobber 100 %, og så blir sykemeldt.

Deretter går man inn i avtalt mammapermisjon med 80 % lønn.

Idet permisjonen er slutt blir man fullt sykemeldt (var egentlig syk allerede i permisjonstiden), og kan deretter ikke jobbe på flere måneder.

a) Har man da krav på 80 % eller 100 % sykepenger?

B) Er det en arbeidsgiverperiode først, altså at arbeidsgiver skal betale sykepenger de første to ukene (som vanlig ved sykemelding) eller skal NAV betale fra første dag siden man går rett fra permisjon til sykemelding?

Har sendt mailer til NAV men får aldri svar. Er ikke så glad i å ringe, så jeg håper noen her vet det.

Skrevet

Du kan sikkert få korrekt svar hvis du ber om fagsvar på trygdeforumet :-) Kanskje også hvis du poster det der uten å be om fagsvar; det er jo noen av brukerne her inne som vet det meste om NAV.

Skrevet

Jeg mener at du har krav på hundre prosent.

Følg froskens forslag, eller best av alt; bestill deg time hos en saksbehandler på nav.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...