Gå til innhold

Ari Behn på krigsstien igjen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=550906

Skjønner ikke hvorfor jeg lar meg provosere, men hva er det som har bitt denne mannen da? Han er hele landets hoff-narr, og setter seg selv på sin høye hest og dømmer andre. Kaster stein i glasshus? Herregud for en tosk! Lurer på hvem som har størst leseroppslutning og hvem som er mest prisbelønt av de to forfatterne her... En ting er å få terningkast 6 i avisa, en annen er å få en anerkjent bransjepris... For en hoven og selvopptatt blei!

Nei, nå bør han ta seg en pille og låse seg inne i skriverstua si og bli der til han er en smule mer ydmyk og har fått litt vett mellom øra. Men da må han vel sitte der en stund.......

• Svar 107
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

18

• morsan

9

• Lillemus

7

• løvinne71

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det virker som Ari har gjort det du beskriver sist i innlegget ditt. Vg Nett får visstnok ikke kontakt med han. Kanskje det blei mer en ei pille?

Jeg lar meg ikke provosere av denne Behn takk og lov. Jeg synes også han har rett ang Loes skrivestil. Sagt på Behnsk gir det faktisk samme effekt som Loes trivielle skrivestil, det blir komisk. Jeg bare humrer :)

Og Loe selger nettopp pga av det Behn påpeker, folk liker Loe, flatpakker fra Ikea og furubord. Så Loe har funnet en nisje som treffer mange og dit har Behn langt igjen. Vel, Behn treffer mange han og men hans ssstooorhet ligger vel mest i at folk irriterer seg over han og har meninger om hans liv og laden :)

Han er en fargeklatt denne Behn. Jeg liker fargeklatter og Ikea. Furubord derimot, huff!

Skrevet

Det virker som Ari har gjort det du beskriver sist i innlegget ditt. Vg Nett får visstnok ikke kontakt med han. Kanskje det blei mer en ei pille?

Jeg lar meg ikke provosere av denne Behn takk og lov. Jeg synes også han har rett ang Loes skrivestil. Sagt på Behnsk gir det faktisk samme effekt som Loes trivielle skrivestil, det blir komisk. Jeg bare humrer :)

Og Loe selger nettopp pga av det Behn påpeker, folk liker Loe, flatpakker fra Ikea og furubord. Så Loe har funnet en nisje som treffer mange og dit har Behn langt igjen. Vel, Behn treffer mange han og men hans ssstooorhet ligger vel mest i at folk irriterer seg over han og har meninger om hans liv og laden :)

Han er en fargeklatt denne Behn. Jeg liker fargeklatter og Ikea. Furubord derimot, huff!

''Furubord derimot, huff!'' Haha, ja det vrenger seg i sjelen. Det er faktisk et skikkelig _ekkelt_ skjellsord han har funnet opp! :-)

Jeg lar meg nok ikke provosere så _veldig_ da, men jeg undrer meg om forfatteren Behn hadde kommet så "langt" som i dag, uten den posisjonen han har i kongefamilien? Denne posisjonen har han jo ikke gjort noe særlig for å få - utenom en innsats på kjærlighetsfronten da. Men det gir ikke veldig mye konrete forfatter-skills, meg bekjent...

Han hadde kanskje ikke engang blitt kjent, hadde det ikke vært for Märtha...? Men det blir meningsløst å spekulere i forsåvidt.

Skrevet

Godt skrevet :)

Men forøvrig er det en uting at forfattere kritiserer hverandre, det være seg Loe eller Behn. Det er kanskje på tide at vi nordmenn skjønner at det er _ut_ å være klin like. Ja til mangfoldet ;-)

Skrevet

Godt skrevet :)

Men forøvrig er det en uting at forfattere kritiserer hverandre, det være seg Loe eller Behn. Det er kanskje på tide at vi nordmenn skjønner at det er _ut_ å være klin like. Ja til mangfoldet ;-)

Nå var det vel ikke forfatterskapet til Behn Loe angrep, men Behn som person. Han måtte jo forlate rommet fordi han var så motbydelig å høre og se på under Skavlan-programmet, og manglet totalt innsikt i sin oppfatning av hvordan han virket på andre.

Ari Behn gjør bare som han sa: Han kommer aldri mer til å la være å ta til motmæle!

Enig med deg, togli. Ja, til fargeklatter :-)

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg har lest både Behn og Loe, og mens Loe er genial, er Behn bare platt og spekulativ!

Loe er VELDIG langt fra furubord!

Hun der Isfolket-dama, derimot...

tzatziki1365380058
Skrevet

Nå var det vel ikke forfatterskapet til Behn Loe angrep, men Behn som person. Han måtte jo forlate rommet fordi han var så motbydelig å høre og se på under Skavlan-programmet, og manglet totalt innsikt i sin oppfatning av hvordan han virket på andre.

Ari Behn gjør bare som han sa: Han kommer aldri mer til å la være å ta til motmæle!

Og at Ari var patetisk og klam på Skavlan, er det vel ingen med sin forstand i behold som kan være uenig i....

*grøsser*

Og det er sagt av ei som egenlig liker Behn som person - ikke forfatterskapet hans. Men nå tror jeg han kommer til å gå på en smell, altså dersom han har tenkt å gå i strupen på enhver som tillater zeg å zi noe zom helzt zom kan likne på et znev av kritikk.... :) Det blir bare patetisk i lengden.

Skrevet

Og at Ari var patetisk og klam på Skavlan, er det vel ingen med sin forstand i behold som kan være uenig i....

*grøsser*

Og det er sagt av ei som egenlig liker Behn som person - ikke forfatterskapet hans. Men nå tror jeg han kommer til å gå på en smell, altså dersom han har tenkt å gå i strupen på enhver som tillater zeg å zi noe zom helzt zom kan likne på et znev av kritikk.... :) Det blir bare patetisk i lengden.

hahaha.. zå zant, zå zant--- ^^

Skrevet

*grøsser*

Ari Behn gjør ikke noe annet enn å møte folk på akkurat det nivået de møter/henvender seg til han. Han møter sladder med sladder og dritt med dritt. Det synes jeg er genialt:-)

Skrevet

Jeg så ikke programmet med Skavlan ;)

Uansett synes jeg det er en uting å kritisere andre på slikt vis. Synes man en person virker komisk, så får man heller le litt av det og takle at ikke alle er som en selv ;)

Skrevet

Jeg har lest både Behn og Loe, og mens Loe er genial, er Behn bare platt og spekulativ!

Loe er VELDIG langt fra furubord!

Hun der Isfolket-dama, derimot...

Det er sikkert fordi du er fryktelig kjedelig og A4 ;-)

Jeg kan forøvrig ikke uttale meg, for jeg har ikke lest Ari Behns bøker, og jeg liker Erlend Loe (og er nok like "kjedelig" som deg ;-))

Skrevet

Ari Behn gjør ikke noe annet enn å møte folk på akkurat det nivået de møter/henvender seg til han. Han møter sladder med sladder og dritt med dritt. Det synes jeg er genialt:-)

Enig!

Alle mennesker må ha lov til å forsvare seg når andre slenger dritt. Det er en ren og skjær menneskerett jeg tror de fleste av oss ville ha benyttet oss av, om nødvendig.

Gjest høstløv
Skrevet

Dennemannen mangler oppmerksomhet.

Da han giftet seg inn i kongefamilien, regnet han sikkert med at han ville få like stor oppmerksomhet, som alle de andre i familien.

Han ble sikkert veldig skuffet, for han er ikke mer enn en bortgjemt prinsessegemal uten portefølje.

Skrevet

Enig!

Alle mennesker må ha lov til å forsvare seg når andre slenger dritt. Det er en ren og skjær menneskerett jeg tror de fleste av oss ville ha benyttet oss av, om nødvendig.

Det er et mirakel at han ikke har gjort dette før. Skulle likt å vite hvor mange som hadde holdt ut denne årelange hetsingen. Som han selv sier: han er ikke oppdratt til å tie og tåle som de kongelige er.

Nå er det jo andre,som f.eks. Loe, som har dratt i gang denne gangen. Merkelig at ingen finner det han skriver om Behn usmakelig. Nei, jammen får Ari Behn skylda for dette også. Det er han som er på krigsstien, tilsynelatende :-(

Skrevet

Det er et mirakel at han ikke har gjort dette før. Skulle likt å vite hvor mange som hadde holdt ut denne årelange hetsingen. Som han selv sier: han er ikke oppdratt til å tie og tåle som de kongelige er.

Nå er det jo andre,som f.eks. Loe, som har dratt i gang denne gangen. Merkelig at ingen finner det han skriver om Behn usmakelig. Nei, jammen får Ari Behn skylda for dette også. Det er han som er på krigsstien, tilsynelatende :-(

''Merkelig at ingen finner det han skriver om Behn usmakelig. Nei, jammen får Ari Behn skylda for dette også. ''

Godt poeng! :-)

Skrevet

Min erfaring med Erlend Loes mesterverk strekker seg til ca 3 sider i en av bøkene hans før jeg ikke orket mer.

Eller. Det vil si. Ikke orket mer. På en måte. Slike korte setninger. Veldig kult altså.

Skrevet

Jeg er egentlig veldig enig med deg. Faktisk.

MEN når har jeg lest Behns innlegg mot Loe, og jeg synes han er veldig nedlatende til "hvermannsen" og middelklassen.

Det finner jeg provoserende. Fordi Norges befolkning stort sett består av middelklasse. Vi er da verdt noe vi også, selv om vi ikke er medlemmer av kongefamilien?

Samtidig lar behn seg fornærme, og hiver seg på all kritikk med sarkasme og ironi. Det burde han holde seg for god til.

Utenom det er jeg enig med deg. Han er en spesiell fyr. Og det mener jeg han bør få være. Hvorfor skal alle være A4? og han bør få slippe alle disse angrepene på seg og sin familie. Hva godt medfører det å latterliggjøre og kritisere Martha og Ari for småting? Det medfører ingenting godt.

Det er som jeg bruker å si til ungene mine: " hvis vi ikke kan si noe positivt, så kan vi heller holde munn" - Vertfall når det går på kritikk av personer. Å uttale seg om sak er en helt annen ting.

Skrevet

Erlend Loe kunne holdt seg for god til å kommentere angående Ari Behns oppførsel på Skavland. Det var unødvendig og jeg tror han var ute etter publisitet.

Jeg har ingen annen formening om Ari Behn enn at han skriver dårlige bøker.

Skrevet

Min erfaring med Erlend Loes mesterverk strekker seg til ca 3 sider i en av bøkene hans før jeg ikke orket mer.

Eller. Det vil si. Ikke orket mer. På en måte. Slike korte setninger. Veldig kult altså.

*Hehe* Da er vi to. :o) Hadde det ikke vært for at jeg hadde Naiv. Super som pensum hadde jeg nok ikke lest den ut.

Men jeg rakker da ikke ned på ham som person av den grunn. Synes Behn bør rulle inn litt nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...