Colette Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Jeg er egentlig veldig enig med deg. Faktisk. MEN når har jeg lest Behns innlegg mot Loe, og jeg synes han er veldig nedlatende til "hvermannsen" og middelklassen. Det finner jeg provoserende. Fordi Norges befolkning stort sett består av middelklasse. Vi er da verdt noe vi også, selv om vi ikke er medlemmer av kongefamilien? Samtidig lar behn seg fornærme, og hiver seg på all kritikk med sarkasme og ironi. Det burde han holde seg for god til. Utenom det er jeg enig med deg. Han er en spesiell fyr. Og det mener jeg han bør få være. Hvorfor skal alle være A4? og han bør få slippe alle disse angrepene på seg og sin familie. Hva godt medfører det å latterliggjøre og kritisere Martha og Ari for småting? Det medfører ingenting godt. Det er som jeg bruker å si til ungene mine: " hvis vi ikke kan si noe positivt, så kan vi heller holde munn" - Vertfall når det går på kritikk av personer. Å uttale seg om sak er en helt annen ting. Det er jo nettopp det han har bestemt seg for å la være...å tie og tåle. I mitt hode så blir det nærliggende å dra paralleller til Jan Werner. Han ble behandlet på en lignende måte i alle år. Han valgte jo en litt annen løsning på dette enn å gå i krigen, som Ari Behn, gjør.... Men jeg tror vi skal huske på at de er mennesker av kjøtt og blod, og kanske til og med leser dol:-) 0 Siter
morsan Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Jeg er egentlig veldig enig med deg. Faktisk. MEN når har jeg lest Behns innlegg mot Loe, og jeg synes han er veldig nedlatende til "hvermannsen" og middelklassen. Det finner jeg provoserende. Fordi Norges befolkning stort sett består av middelklasse. Vi er da verdt noe vi også, selv om vi ikke er medlemmer av kongefamilien? Samtidig lar behn seg fornærme, og hiver seg på all kritikk med sarkasme og ironi. Det burde han holde seg for god til. Utenom det er jeg enig med deg. Han er en spesiell fyr. Og det mener jeg han bør få være. Hvorfor skal alle være A4? og han bør få slippe alle disse angrepene på seg og sin familie. Hva godt medfører det å latterliggjøre og kritisere Martha og Ari for småting? Det medfører ingenting godt. Det er som jeg bruker å si til ungene mine: " hvis vi ikke kan si noe positivt, så kan vi heller holde munn" - Vertfall når det går på kritikk av personer. Å uttale seg om sak er en helt annen ting. ''MEN når har jeg lest Behns innlegg mot Loe, og jeg synes han er veldig nedlatende til "hvermannsen" og middelklassen.'' Jeg har også lest hans innlegg, men ser ikke det samme som du ser her. Behn angriper Loe og sier at Loe kritiserer det som avviker fra det gjengse, at Loe ikke tolererer avvik og mangfold. 0 Siter
tonie Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Nå var det vel ikke forfatterskapet til Behn Loe angrep, men Behn som person. Han måtte jo forlate rommet fordi han var så motbydelig å høre og se på under Skavlan-programmet, og manglet totalt innsikt i sin oppfatning av hvordan han virket på andre. Ari Behn gjør bare som han sa: Han kommer aldri mer til å la være å ta til motmæle! Enig med deg, togli. Ja, til fargeklatter :-) Fargeklatter er jo vel og bra, særlig de som har snert og selvinnsikt. Dessverre synes jeg Behn mangler begge deler, så da blir det hele litt pinlig å være vitne til. Jeg sitter nesten og rødmer når jeg leser om edle ridder Ari, beskytteren av kvinners ære, som går i krigen for sin sak. Det er bare flaut hele greia. 0 Siter
Colette Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Fargeklatter er jo vel og bra, særlig de som har snert og selvinnsikt. Dessverre synes jeg Behn mangler begge deler, så da blir det hele litt pinlig å være vitne til. Jeg sitter nesten og rødmer når jeg leser om edle ridder Ari, beskytteren av kvinners ære, som går i krigen for sin sak. Det er bare flaut hele greia. Da ser du en annen person enn meg :-) 0 Siter
tonie Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Da ser du en annen person enn meg :-) Jeg gjør visst det, og jeg skjemmes. Hadde han enda holdt seg her i landet og kriget, men han driter seg jo ut i utlandet også. *flau* 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Jeg forstår hr Behn godt, jeg, han blir jo til stadighet hengt ut og får kritiske bemerkninger fra både hist og her. Selvfølgelig blir han irritert/provosert/sinna. MEN - ved å sette i gang med dette sirkuset, og "ta igjen" på alle som sier noe kritisk om han eller hans familie, så får han jammen litt å gjøre i framtida. Problemet oppstår når han blir lei, og ikke lenger orker å imøtegå kritikken. For det som blir stående uimotsagt, det blir en sannhet - og det er grunnen til at Kongehuset _ikke_ kommenterer alt som står i media. Så jeg gratulerer hr Behn, jeg, nå er han fullt ut sysselsatt fram til sin død, for dette vil bare ta seg opp og ta seg opp helt til han ikke orker mer. Og DA begynner den virkelige mediafesten! 0 Siter
løvinne71 Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Ari Behn gjør ikke noe annet enn å møte folk på akkurat det nivået de møter/henvender seg til han. Han møter sladder med sladder og dritt med dritt. Det synes jeg er genialt:-) Kanskje det er en viss grunn til at folk henvender seg til ham på den måten? Svært mange oppfatter ham jo, med god grunn, som en litt komisk figur som det er vanskelig å ta helt seriøst. 0 Siter
Janna Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 ''MEN når har jeg lest Behns innlegg mot Loe, og jeg synes han er veldig nedlatende til "hvermannsen" og middelklassen.'' Jeg har også lest hans innlegg, men ser ikke det samme som du ser her. Behn angriper Loe og sier at Loe kritiserer det som avviker fra det gjengse, at Loe ikke tolererer avvik og mangfold. Ok. da har jeg tatt feil. Fikk litt følelsen av at han opphøyet seg selv og sine forfatteregenskaper og var nedlatende mot middelklassen. Supert hvis jeg tar feil. Og det gjør jeg sikkert. 0 Siter
morsan Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Ok. da har jeg tatt feil. Fikk litt følelsen av at han opphøyet seg selv og sine forfatteregenskaper og var nedlatende mot middelklassen. Supert hvis jeg tar feil. Og det gjør jeg sikkert. Det er vel ikke noe som er "feil" - man ser forskjellige ting:-) 0 Siter
Janna Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Det er jo nettopp det han har bestemt seg for å la være...å tie og tåle. I mitt hode så blir det nærliggende å dra paralleller til Jan Werner. Han ble behandlet på en lignende måte i alle år. Han valgte jo en litt annen løsning på dette enn å gå i krigen, som Ari Behn, gjør.... Men jeg tror vi skal huske på at de er mennesker av kjøtt og blod, og kanske til og med leser dol:-) Helt enig. 0 Siter
Colette Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Kanskje det er en viss grunn til at folk henvender seg til ham på den måten? Svært mange oppfatter ham jo, med god grunn, som en litt komisk figur som det er vanskelig å ta helt seriøst. Og den "komiske" figuren er vel delvis skapt av media? Slik som de former snart alt annet vi skal mene og føle? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Det er et mirakel at han ikke har gjort dette før. Skulle likt å vite hvor mange som hadde holdt ut denne årelange hetsingen. Som han selv sier: han er ikke oppdratt til å tie og tåle som de kongelige er. Nå er det jo andre,som f.eks. Loe, som har dratt i gang denne gangen. Merkelig at ingen finner det han skriver om Behn usmakelig. Nei, jammen får Ari Behn skylda for dette også. Det er han som er på krigsstien, tilsynelatende :-( Atter en gang, helt enig :-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 *Hehe* Da er vi to. ) Hadde det ikke vært for at jeg hadde Naiv. Super som pensum hadde jeg nok ikke lest den ut. Men jeg rakker da ikke ned på ham som person av den grunn. Synes Behn bør rulle inn litt nå. Men det var Erlend Loe som begynte, så det så ;-) 0 Siter
Colette Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Jeg gjør visst det, og jeg skjemmes. Hadde han enda holdt seg her i landet og kriget, men han driter seg jo ut i utlandet også. *flau* Er ikke helt sikker på at de har samme oppfatning av det å" drite seg ut" i andre land, som i Norge. Tror du kan ta det helt med ro:-) Det var jo Skavlan som fikk kritikk, og "dreit seg ut" pga av sin ledelse av programmet.... 0 Siter
Colette Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 *Hehe* Da er vi to. ) Hadde det ikke vært for at jeg hadde Naiv. Super som pensum hadde jeg nok ikke lest den ut. Men jeg rakker da ikke ned på ham som person av den grunn. Synes Behn bør rulle inn litt nå. Har du lest hva Erlend Loe skrev om Ari Behn i sin blogg? 0 Siter
Lillemus Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Har du lest hva Erlend Loe skrev om Ari Behn i sin blogg? Neeeei.... *Lusker ut av tråden* 0 Siter
Gjest togli Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Dennemannen mangler oppmerksomhet. Da han giftet seg inn i kongefamilien, regnet han sikkert med at han ville få like stor oppmerksomhet, som alle de andre i familien. Han ble sikkert veldig skuffet, for han er ikke mer enn en bortgjemt prinsessegemal uten portefølje. Vet du hva.... Jeg er en god munnavleser fordi jeg er døv, og nå forteller jeg en liten "hemmelighet" her ;-) For mange år siden.. Jeg tror Ari og Martha var nygifte. De hadde iallefall ikke fått barn ennå. På TV ble det vist en eller annen tilstelning der kongefamilien måtte hilse på, og smile til mange mennesker. Køen virket uendelig og smilene til kongefamilien satt klistra. Ari sto ved siden av Martha og hilste så pent han kunne på de celebre, utenlandske gjestene. Jeg så han sa noe, svært lavt, til Martha, _mens_ han smilte like hyggelig. Han sa noe sånt som "Er vi ikke snart ferdige nå?" (jeg husker ikke eksakt ordlyd, men det var iallefall noe som tydet på at han begynte å bli temmelig lei ;-)) Hadde Ari vært en type som for enhver pris ville vise seg fram, så hadde han vel kost seg skikkelig mellom de celebre gjestene, noe han tydeligvis ikke gjorde der? ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Neeeei.... *Lusker ut av tråden* Fy skamme seg!! *ser morskt på lillemus* ;-P 0 Siter
Lillemus Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Fy skamme seg!! *ser morskt på lillemus* ;-P Har du lenke til bloggen hans? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Har du lenke til bloggen hans? Nei *hehe* Jeg har ikke lest den jeg heller *blush* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.