Gå til innhold

Ari Behn på krigsstien igjen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ari legger seg rimelig klar for hugg selv, da! Han er klar over at det blir debatt når han går ut på den måten, han har vært i vinden før, og jeg tror han bruker det rimelig bevisst PR-messig. Om all PR er god PR er neste spørsmål.

Jeg har ikke noen stor formening for eller mot mannen, han er stort sett uinteressant for meg. Og derfor begynner jeg å bli lei av å få han servert i media stadig vekk. Men ondsinnet? Tja. Jeg hadde ikke likt å bli omtalt slik i media selv, særlig ikke med tanke på barn og familie forøvrig. Men så har jeg aldri gått ut i media på den måten. Ei heller i den perioden av mitt liv da det var rimelig åpent for å få bred presseomtale. Ari vet hva han gjør, og at han ikke kan styre "pressedyret". Han har i hvert fall oppnådd maks oppmerksomhet og blitt synlig igjen.

Jeg sier bare: Stakkars Märtha og ungene.

Har du glemt at det ikke er så veldig mange mnd. siden Martha fikk gjennomgå på nøyaktig samme måte? Hun la seg vel lagelig til hugg hun også, kanskje? Med denne "forferdelige" engleskolen sin?

Synes det virker som om dette går etter tur i media, jeg.

• Svar 107
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

18

• morsan

9

• Lillemus

7

• løvinne71

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Har du glemt at det ikke er så veldig mange mnd. siden Martha fikk gjennomgå på nøyaktig samme måte? Hun la seg vel lagelig til hugg hun også, kanskje? Med denne "forferdelige" engleskolen sin?

Synes det virker som om dette går etter tur i media, jeg.

Märtha sto fram for å få markedsført sitt konsept. Det er greit nok for min del - og mat for pressen var det også. Hun sto det greit av.

Ari har tilsynelatende en ridderlig agenda med å forsvare familien, men så tar det av i diverse retninger, og smaker mer av markedsføring av hans konsept, for ikke å si person. Det har jeg ikke like stor respekt for.

Syns Märtha er tøff, jeg, om jeg nå ikke er sånn tilhenger av hennes prosjekt heller. Men Ari...han syns jeg misbruker sin kongelige tilknytning til å skaffe oppmerksomhet omkring egen person. Hvis han skal beholde sin plass som kulturpersonlighet, og ikke bare kongelig gift anonym gemal, så må han ha litt blest. Men han kan heller skape noe kreativt og gjøre seg fortjent til oppmerksomheten, enn å ri på en bølge jeg mener har oppstått av ingenting. Hvem vet egentlig hva "teppebombingen" han anklaget Grimstad for består i?

Skrevet

Märtha sto fram for å få markedsført sitt konsept. Det er greit nok for min del - og mat for pressen var det også. Hun sto det greit av.

Ari har tilsynelatende en ridderlig agenda med å forsvare familien, men så tar det av i diverse retninger, og smaker mer av markedsføring av hans konsept, for ikke å si person. Det har jeg ikke like stor respekt for.

Syns Märtha er tøff, jeg, om jeg nå ikke er sånn tilhenger av hennes prosjekt heller. Men Ari...han syns jeg misbruker sin kongelige tilknytning til å skaffe oppmerksomhet omkring egen person. Hvis han skal beholde sin plass som kulturpersonlighet, og ikke bare kongelig gift anonym gemal, så må han ha litt blest. Men han kan heller skape noe kreativt og gjøre seg fortjent til oppmerksomheten, enn å ri på en bølge jeg mener har oppstått av ingenting. Hvem vet egentlig hva "teppebombingen" han anklaget Grimstad for består i?

Nå tror jeg vi må passe oss så vi ikke blir akkurat slik som Ari har kritisert Grimstad for å være: Uttaler oss som om vi vet alt om dem, uten at vi har noen som helst forutsetning for å gjøre det:-)

Skrevet

Litt komisk at denne Behn omtaler andres forfatterskap som "en jevn strøm av benløse floskler og selvfølgeligheter".

Jeg synes til og med det var _veldig_ komisk. Det skal han ha, Ari. Han er underholdende bare man slipper å lese bøkene hans;)

Jeg synes litt synd på resten av kongefamilien som også påvirkes av dette sirkuset. Alt hadde vært helt greit hvis det bare var seg selv han skadet.

Skrevet

Ja...og dessuten.... hva var så pinlig med hans opptreden? At han snakket "svorsk"? Det gjorde da gud hjelpe meg Skavlan også. Og et utall mennesker i tillegg til dem. Pluss at det har jo blitt ganske vanlig at svensker gjør det samme når de er på norsk tv.

Har vi ikke noen annen grunn til å skamme oss overfor svenskene enn Ari Behn, da synes jeg det går over alle støvelskaft.

Det er veldig mange som syntes den opptredenen var pinlig. En god blanding av Aris språk, budskap og fremtoning.

Skrevet

Også må vi også lære dem å distansere seg fra ting de ikke kan gjøre noe med...

Jeg er ikke uenig med deg, som sagt skjønner jeg godt at mannen blir forbanna, men han har på en måte gifta seg inn i et regime han kanskje ikke helt takler og forstår - og dermed går på en smell.

Joda, jeg ser poenget ditt. Det er bare det at jeg tror jeg hadde blitt ødelagt av å ikke kunne fått forsvare meg :-(

Jeg er selvsagt for pressefrihet, men synes nok man kunne vært strengere mht "privatlivets fred", kongelige eller ei...

Gjest ViViola
Skrevet

Joda, jeg ser poenget ditt. Det er bare det at jeg tror jeg hadde blitt ødelagt av å ikke kunne fått forsvare meg :-(

Jeg er selvsagt for pressefrihet, men synes nok man kunne vært strengere mht "privatlivets fred", kongelige eller ei...

''Jeg er selvsagt for pressefrihet, men synes nok man kunne vært strengere mht "privatlivets fred", kongelige eller ei...''

Det er det vanskelig å være uenig i. Samtidig - det er jo vi forbrukere som kjøper søpla diverse medier produserer, så vi har jo egentlig masse makt. Selv om vi ikke bruker den.

tzatziki1365380058
Skrevet

Det er da vel ikke verre å bli kalt et "furubord" enn å bli rakka ned på slik Loe gjorde det mot Ari - først? ;-)

Ari har gått forholdsvis stille i dørene i flere år, og latt seg rakke ned på gjentatte ganger - uten å ta til motmæle. Når han nå endelig gir klar beskjed om at han nekter å la seg underkue mer, så mener folk han får tåle dette når han stikker seg fram sånn? Dobbeltmoral de'Lux, spør du meg......

Er det å si at Ari oppførte seg "patetisk og klamt" på Skavlan det samme som å mobbe Ari? (Jeg husker ikke hvilke ord Loe brukte, men JEG opplevde Aris fremtoning som patetisk og klam)? Jeg synes det er ganske stor forskjell på å kommentere hvordan Ari fremstår på et tv-program, hvor han stiller mer enn frivillig, og dermed stiller seg lagelig til for hogg, enn å komme med personkarakteristikker, karakteristikker av forfatterskap og sammenlikning med furubord osv, som Ari "gjengjeldte" med.

Jeg synes for øvrig at sammenlikningen med en vegg-klokke var utrolig treffende! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...