Gjest ønsker en god kommunikasjon Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Hvis du hadde bedt om å få en samtale med en person A som du visste var veldig forutinntatt mot deg, hvordan ville du da ha begynt samtalen? Formålet med samtalen er å få nyansert det bildet som er blitt gitt av en sak, fordi han som er leder i det styret der A også sitter, har gitt feilaktig informasjon. Lederen har ikke engang fulgt vanlige saksbehandlingsprosedyrer og har opptrått svært partisk i saken. Styrelederens skjulte motiver er bl.a. å motarbeide meg som person, fordi han aldri har likt meg. Selv er jeg fokusert på løsning av saken, med rettferdige og saklige metoder. Det er en vanskelig samtale (altså med A, som bare har leders versjon). Hvordan vil det være lurest å starte og å gå videre fram? 0 Siter
Gjest I dag er jeg ei brysk kjerring Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Hmmm...hadde det vært for noe år siden så vet jeg ikke hvordan jeg ville taklet dette. Ant. hadde jeg prøvd å forklare så godt jeg kunne og håpet på det beste. I dag har jeg mer selvtillit og tør å kjempe for meg selv, så i dag hadde jeg sakt fra A til Å fra levra. Fortalt min side av saken og sakt at den andre parten nok er veldig styrt av sine syn på meg, som du er fullstendig klar over ikke er positive. Hadde avsluttet med at jeg nå har sakt sannheten og at jeg håper vedkommende vurderer saken basert med likevekt på begge siders forklaringer. 0 Siter
Gjest mener jeg Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Si at det alltid er to sider ved en sak og at du også vil få frem din side. Om du kjenner til hvordan saker som dette skal håndteres, så få frem at du savner orden.Få med deg den personen som har lagt frem den andre siden slik at dere tar dette i felleskap. Tillitsvalgt bør også være med på møtet siden dette er en konflikt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.