Gå til innhold

Facebook

Anbefalte innlegg

Gjest litt anonym
Skrevet

Alle er tilsynelatende på facebook for tiden.

Må man oppgi full identitet og ha bilde der?

Skrevet

Nei, det MÅ man ikke. Men litt av vitsen blir jo borte hvis du ikke engang har et profilbilde så folk kan se hvem du er.

Hvis du i tillegg har et vanlig navn, blir du litt "borte"

Litt av "moroa" med facebook er jo å finne igjen gamle bekjente, og få et innblikk se hvordan de ser ut, og hva de holder på med nå.

Men du trenger selvsagt ikke å legge ut hele fotoalbumet ditt og hele livshistorien, slik enkelte gjør.

Gjest ViViola
Skrevet

Nei, det MÅ man ikke. Men litt av vitsen blir jo borte hvis du ikke engang har et profilbilde så folk kan se hvem du er.

Hvis du i tillegg har et vanlig navn, blir du litt "borte"

Litt av "moroa" med facebook er jo å finne igjen gamle bekjente, og få et innblikk se hvordan de ser ut, og hva de holder på med nå.

Men du trenger selvsagt ikke å legge ut hele fotoalbumet ditt og hele livshistorien, slik enkelte gjør.

''Litt av "moroa" med facebook er jo å finne igjen gamle bekjente, og få et innblikk se hvordan de ser ut,''

Den er morsom, altså, ser at utrolig mange av mine venner har ekstremt gode bilder av seg selv der. De ligner knapt på den de er i virkeligheten, så jeg skjønner det er viktig å ta seg godt ut.

:-)

Gjest Elextra
Skrevet

''Litt av "moroa" med facebook er jo å finne igjen gamle bekjente, og få et innblikk se hvordan de ser ut,''

Den er morsom, altså, ser at utrolig mange av mine venner har ekstremt gode bilder av seg selv der. De ligner knapt på den de er i virkeligheten, så jeg skjønner det er viktig å ta seg godt ut.

''Den er morsom, altså, ser at utrolig mange av mine venner har ekstremt gode bilder av seg selv der. De ligner knapt på den de er i virkeligheten, så jeg skjønner det er viktig å ta seg godt ut. ''

Ja, det er jo ganske menneskelig at man velger pent bilde av seg selv (dvs. et bilde der man selv synes man er pen).

Kan bli en nedtur dersom man ber noen ut på date etter å ha sett vedkommende på Facebook (eller for den saks skyld andre nettsteder), da :-)

Bildet av meg er selvfølgelig en helt objektiv gjengivelse ;)

Gjest ViViola
Skrevet

''Den er morsom, altså, ser at utrolig mange av mine venner har ekstremt gode bilder av seg selv der. De ligner knapt på den de er i virkeligheten, så jeg skjønner det er viktig å ta seg godt ut. ''

Ja, det er jo ganske menneskelig at man velger pent bilde av seg selv (dvs. et bilde der man selv synes man er pen).

Kan bli en nedtur dersom man ber noen ut på date etter å ha sett vedkommende på Facebook (eller for den saks skyld andre nettsteder), da :-)

Bildet av meg er selvfølgelig en helt objektiv gjengivelse ;)

''Kan bli en nedtur dersom man ber noen ut på date etter å ha sett vedkommende på Facebook (eller for den saks skyld andre nettsteder), da :-)''

Nemlig. De single jobber hardt, jeg ser den, det er ikke måte på styling og vinkler og sånt - og noen har riktig gamle bilder der kiloene ikke har begynt å synes enda. :-) Kan bli kjipt på date, ja. :-)

Har vært flere jeg ikke har greid å kjenne igjen på bilde, og som jeg har måtte spørre om hvem de faktisk er.

Mitt bilde - hm... Tatt av ei venninne i et ubevoktet øyeblikk, og siden jeg ikke finnes fotogen var det det eneste jeg ikke så direkte oppstilt ut på. Jeg blir bare ikke bra på bilder. Sukk.

Gjest Elextra
Skrevet

''Kan bli en nedtur dersom man ber noen ut på date etter å ha sett vedkommende på Facebook (eller for den saks skyld andre nettsteder), da :-)''

Nemlig. De single jobber hardt, jeg ser den, det er ikke måte på styling og vinkler og sånt - og noen har riktig gamle bilder der kiloene ikke har begynt å synes enda. :-) Kan bli kjipt på date, ja. :-)

Har vært flere jeg ikke har greid å kjenne igjen på bilde, og som jeg har måtte spørre om hvem de faktisk er.

Mitt bilde - hm... Tatt av ei venninne i et ubevoktet øyeblikk, og siden jeg ikke finnes fotogen var det det eneste jeg ikke så direkte oppstilt ut på. Jeg blir bare ikke bra på bilder. Sukk.

''Jeg blir bare ikke bra på bilder. Sukk.''

De fleste mener det. Om seg selv.

;)

Gjest ViViola
Skrevet

''Jeg blir bare ikke bra på bilder. Sukk.''

De fleste mener det. Om seg selv.

;)

Det kan jo hende - men jeg ser jo at øynene er oppspilt, munnen i et skjevt grin og slikt - det er jo ikke akkurat snasent.

:-/

Skrevet

He he.

Ja, skal ikke se bort ifra at mange er litt selektive når de velger profil-bilde..

Gjest ViViola
Skrevet

He he.

Ja, skal ikke se bort ifra at mange er litt selektive når de velger profil-bilde..

Gjest Elextra
Skrevet

Det kan jo hende - men jeg ser jo at øynene er oppspilt, munnen i et skjevt grin og slikt - det er jo ikke akkurat snasent.

:-/

;)

Skrevet

Noen legger jo ut 50 eller 100 bilde på en gang i Facebook, uten å plukke vekk de dårlige og utydelige.Noen tar en drøss med bilder på helgens fest, og legger alle sine venner og "svirebrødre" ut på nettet.

Skrevet

He he.

Mnja, mens andre med fordel kunne vært litt _mer_ selektive. Noen legger jo ut de verste festbildene med mascara på kinnet og sugerør i nesa, også....

Gjest Mirakelet
Skrevet

Jeg sier tjah.

Det går fint an å lage seg et pseudonym.

Før hadde jeg falskt navn og ingen bilde.

Nå har jeg fullt navn og bilde.

Men du kan endre innstillinger slik at du velger om hvem som helst kan søke etter deg eller se profilen din, kun venner, venner av venner eller ingen.

Skrevet

Mnja, mens andre med fordel kunne vært litt _mer_ selektive. Noen legger jo ut de verste festbildene med mascara på kinnet og sugerør i nesa, også....

Ja du sier noe!

Kommer vel litt an på hvordan man ønsker å profilere seg.

Vi som er 35+ ønsker vel helst å fremstå som at vi holder oss godt, og at vi har "lykkes i livet"

Er man derimot 20, er det kanskje viktigere å profilere at man har et "kult og aktivt party-liv!"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...