Gjest taletrengt Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Hvor mye er det vanlig å ta betalt om man blir bedt om å holde et foredrag for en bedrift el.l. (Varighet ca. 2 timer)? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Det spørs jo litt på hvor mye du må forberede deg - om det er noe nytt du må sette deg inn i, eller om det er et standard-foredrag som du ikke trenger å bruke tid på på forhånd. Jeg har sett fakturaer på alt fra 1000-5000 kr for det du nevner, noen inkludert reiseutgifter, andre uten. Jeg selv holdt et foredrag i høst på andre siden av landet. Jeg fikk dekket reiseutgifter og hotellopphold to netter (inkl mat) - men tok ikke noe for selve foredraget - men det var en form for markedsføring av bedriften min da. 0 Siter
Gjest taletrengt Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Det spørs jo litt på hvor mye du må forberede deg - om det er noe nytt du må sette deg inn i, eller om det er et standard-foredrag som du ikke trenger å bruke tid på på forhånd. Jeg har sett fakturaer på alt fra 1000-5000 kr for det du nevner, noen inkludert reiseutgifter, andre uten. Jeg selv holdt et foredrag i høst på andre siden av landet. Jeg fikk dekket reiseutgifter og hotellopphold to netter (inkl mat) - men tok ikke noe for selve foredraget - men det var en form for markedsføring av bedriften min da. Takk! Jeg tenkte i utg.punktet mellom 500 og 1000, jeg... men vet ikke. Vil ikke ta for mye, siden jeg ikke er noen erfaren foredragsholder. Det blir litt arbeid i forkant, ja. 0 Siter
Gjest egentlig! Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 1000-1500 kroner. 500 kroner synes jeg var i minste laget. 0 Siter
Gjest taletrengt Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 1000-1500 kroner. 500 kroner synes jeg var i minste laget. Takk for ditt synspunkt. Vil ikke virke grisk, men det er kanskje dumt å selge seg på billigsalg også...Pris og kvalitet er jo ofte noe som henger sammen, så å ta altfor lite kan muligens gi et uproft inntrykk? Hva tenker du/dere om det? 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Det kommer an på innholdet av foredraget og om du er tilknyttet bedriften eller det er et frilanse oppdrag. Det er kjempedyrt å gå på kurs, så hvis det er et bedriftsintern kurs du skal holde for en ekstern bedrift, så blir betalingen deretter. Mamut holder forskjellige kurs hvor dagsprisen for hver enkelt deltager er 2.990 kr pr. dag. Vi lærte ikke så veldig mye på en dags kurs. Timeprisen for IT-konsulenter som jobber ute i ekstern virksomhet var for tre år siden over 900 kr pr, time. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Jeg har holdt en del foredrag, og har fakturert mellom 1000-5000 kroner, avhengig av forberedelse og oppdragsgiver. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Takk! Jeg tenkte i utg.punktet mellom 500 og 1000, jeg... men vet ikke. Vil ikke ta for mye, siden jeg ikke er noen erfaren foredragsholder. Det blir litt arbeid i forkant, ja. Det spørs jo helt hva slags foredrag det er, hvor kompetent du er osv men jeg synes 500kr for ca to timer + en del arbeid i forveien er alt for lite. Jeg ville tatt hvertfral 1500-2000kr 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 For et totimers foredrag med en del forberedelser ville jeg tatt minimum 1500 kr. Vanskelig å gi noe mer eksakt tall uten å vite mer om hva slags bedrift, hva slags foredrag og hva slags kompetanse du har. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Takk! Jeg tenkte i utg.punktet mellom 500 og 1000, jeg... men vet ikke. Vil ikke ta for mye, siden jeg ikke er noen erfaren foredragsholder. Det blir litt arbeid i forkant, ja. Si 1000 kr da, første gangen, og så kan du jo evt øke noe etter hvert - siden du er "ny på markedet" :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.