Gå til innhold

Hvordan bruke sølvløk?

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke flink å tilbehør
Skrevet

Har et glass fine, små sølvløk. Som også sikkert er gode :)

Hvordan får jeg brukt disse? Hvordan tilberedes dem og hva slag mat går de til?

Skrevet

Mener at jeg har brukt sånne i en gryte kjøttkaker i brun saus en gang. Tror jeg syns det var godt til og med:)

Skrevet

Hmmm...prøver å huske i hvilke situasjoner jeg har kommet borti sølvløk...

Tror jeg har fått det som pynt på smørbrød med roast beef (men jeg foretrekker vanlig løk).

Har fått det i forbindelse med kjøttfondue.

Oppi gryterett med oksekjøtt.

Og du kan bytte ut olivenen med en sølvløk oppi "dry martini", men da tror jeg drinken skifter navn;-)

Skrevet

Hmmm...prøver å huske i hvilke situasjoner jeg har kommet borti sølvløk...

Tror jeg har fått det som pynt på smørbrød med roast beef (men jeg foretrekker vanlig løk).

Har fått det i forbindelse med kjøttfondue.

Oppi gryterett med oksekjøtt.

Og du kan bytte ut olivenen med en sølvløk oppi "dry martini", men da tror jeg drinken skifter navn;-)

http://www.peppernet.no/peppernet/Oppskrifter/Drikke/dry_martini.html

candyqueen_83
Skrevet

Det er kjempegodt med brødskive/baguett med roastbeef, remulade og sølvløk :o)

Skrevet

Hvordan smaker de? Jeg tror aldri jeg har hatt det i huset... Verdt å prøve?

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1233215896' post='4078672]

Hvordan smaker de? Jeg tror aldri jeg har hatt det i huset... Verdt å prøve?

Ganske sure - de er jo syltede;-) Så du må like både løksmak og eddiksmak for å sette pris på det. Og jeg liker begge de delene, men jeg savner ikke sølvløk i mitt eget kjøleskap. Jeg synes det smaker helt greit i små doser når jeg får det servert annet sted.

Skrevet

Tror det står i oppskrift på stroganoff eller andre gryteretter.

Skrevet

Ganske sure - de er jo syltede;-) Så du må like både løksmak og eddiksmak for å sette pris på det. Og jeg liker begge de delene, men jeg savner ikke sølvløk i mitt eget kjøleskap. Jeg synes det smaker helt greit i små doser når jeg får det servert annet sted.

*avstår*

Skrevet

Mannen min synes det er utrolig godt med diverse kjøttpålegg og så dele sølvløk å ha på toppen. Dette på brødskiver, altså.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...