Gjest Ikke flink å tilbehør Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Har et glass fine, små sølvløk. Som også sikkert er gode Hvordan får jeg brukt disse? Hvordan tilberedes dem og hva slag mat går de til? 0 Siter
henrikke71 Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Mener at jeg har brukt sånne i en gryte kjøttkaker i brun saus en gang. Tror jeg syns det var godt til og med:) 0 Siter
morsan Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Hmmm...prøver å huske i hvilke situasjoner jeg har kommet borti sølvløk... Tror jeg har fått det som pynt på smørbrød med roast beef (men jeg foretrekker vanlig løk). Har fått det i forbindelse med kjøttfondue. Oppi gryterett med oksekjøtt. Og du kan bytte ut olivenen med en sølvløk oppi "dry martini", men da tror jeg drinken skifter navn;-) 0 Siter
morsan Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Hmmm...prøver å huske i hvilke situasjoner jeg har kommet borti sølvløk... Tror jeg har fått det som pynt på smørbrød med roast beef (men jeg foretrekker vanlig løk). Har fått det i forbindelse med kjøttfondue. Oppi gryterett med oksekjøtt. Og du kan bytte ut olivenen med en sølvløk oppi "dry martini", men da tror jeg drinken skifter navn;-) http://www.peppernet.no/peppernet/Oppskrifter/Drikke/dry_martini.html 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Det er kjempegodt med brødskive/baguett med roastbeef, remulade og sølvløk ) 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 Hvordan smaker de? Jeg tror aldri jeg har hatt det i huset... Verdt å prøve? 0 Siter
morsan Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1233215896' post='4078672] Hvordan smaker de? Jeg tror aldri jeg har hatt det i huset... Verdt å prøve? Ganske sure - de er jo syltede;-) Så du må like både løksmak og eddiksmak for å sette pris på det. Og jeg liker begge de delene, men jeg savner ikke sølvløk i mitt eget kjøleskap. Jeg synes det smaker helt greit i små doser når jeg får det servert annet sted. 0 Siter
Elis31 Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 Tror det står i oppskrift på stroganoff eller andre gryteretter. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 Ganske sure - de er jo syltede;-) Så du må like både løksmak og eddiksmak for å sette pris på det. Og jeg liker begge de delene, men jeg savner ikke sølvløk i mitt eget kjøleskap. Jeg synes det smaker helt greit i små doser når jeg får det servert annet sted. *avstår* 0 Siter
jubalong70 Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 Mannen min synes det er utrolig godt med diverse kjøttpålegg og så dele sølvløk å ha på toppen. Dette på brødskiver, altså. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.