Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke det veldig typisk norsk? Ä "gjøre seg fortjent" til å være lykkelig? Ikke at jeg normalt er for å skjære alle over en kam eller noe..

Nå var det ikke det jeg mente overhodet.

Men når man sliter med PTSD og en noe (veldig) uheldig oppvekst, så kan man ikke legge seg ned å vente på at ting skal bli bedre. Det tar tid og krefter å bli lykkelig, for å si det sånn.

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

13

• tonie

8

• henrikke71

6

• Lotte :o)

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg hadde vært lykkelig om jeg kunne fått litt heroin av Pølse-Hansen!

Emosvar.

Skrevet

Tenk positivt? Dummeste jeg har hørt. Det må bare gjelde for de som sliter med ting som hva slags farge man skal ha på de nye gryteklutene. Og annen lignende DOL-problematikk.

Jeg synes du svarer andre frekt i denne tråden, SMIR. Så jeg orker ikke svare på flere innlegg fra deg akkurat nå.

Skrevet

Som regel kjenner jeg det i ettertid.

Kan tenke at "Da jeg og mannen min satt ved elva med hver vår fiskestang og kaffe på termos og det var bare sååå fin sommerkveld, DA var jeg lykkelig!"

-men det er ikke dermed sagt at jeg kjente på lykkefølelsen der og da.

Skrevet

Nå var det ikke det jeg mente overhodet.

Men når man sliter med PTSD og en noe (veldig) uheldig oppvekst, så kan man ikke legge seg ned å vente på at ting skal bli bedre. Det tar tid og krefter å bli lykkelig, for å si det sånn.

Jeg leste først ditt innlegg etterpå, svarte egentlig direkte på SMIRs innlegg og var ikke inne i tråden egentlig;)

Skrevet

Eller menneske. Men nok offtopic.

Vel, dette er vel hva er relevant for meg hva angår lykke, det er ikke noe som kommer av seg selv. Så jeg var "ontopic" jeg da. Går ut i fra at alle og enhver har sin egen "oppskrift" på hva lykke er.

Skrevet

Jeg leste først ditt innlegg etterpå, svarte egentlig direkte på SMIRs innlegg og var ikke inne i tråden egentlig;)

Ok :)

Ville bare oppklare at jeg ikke mener at en kokainbaby født på et toalett i New York og en unge født hos en rik familie i en dyr forstad til Washington har like muligheter - bare de jobber hardt nok for det ;)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Som regel kjenner jeg det i ettertid.

Kan tenke at "Da jeg og mannen min satt ved elva med hver vår fiskestang og kaffe på termos og det var bare sååå fin sommerkveld, DA var jeg lykkelig!"

-men det er ikke dermed sagt at jeg kjente på lykkefølelsen der og da.

Jeg kan tenke det i ettertid, som deg.

Men heldigvis kan jeg også ta meg i å tenke: "Nå er jeg lykkelig!"

Sist jeg husker at jeg tenkte det, var i begynnelsen av januar, da jeg suste bortover isen på skøyter. Helt alene, på fjordisen og det var sol og noen praktfulle skyer.

Skrevet

Lykke er fravær av smerte.

Har du dyb innsikt i dette med lykke? Tenk på alle de som dyrker sin ulykke, eller lever av den. Mange kunstnere mener at de bruker smerten som en drivkraft i å lage stor kunst. På denne måten blir ulykken deres levebrød, og gir smør på skiva. Er så ikke ulykken en vei til lykke?

Litt for mange sider ved dette temaet til enkle svar.

Skrevet

Men faktisk så gidder jeg ikke mer, så nå er du blokkert. Lykke til videre.

Du har virkelig piggene ute idag?

Glimtipper har da virkelig vært hyggelig mot deg, hvis jeg ikke husker helt feil (og det gjør jeg irriterende sjelden).

Skrevet

Jeg mangler ingenting, det er snarere tvert imot noe jeg har som jeg tror jeg ville blitt lykkelig foruten.

Men om det du har er noe du ikke kan forandre, så handler det vel om å gjøre det beste utav det..

Skrevet

Jepp, veldig enig i det. Men jeg gidder ikke være venner med noen som bare liker sutringen min.

Men da er det vel så enkelt som å bare slutte å sutre da?

Skrevet

Men faktisk så gidder jeg ikke mer, så nå er du blokkert. Lykke til videre.

Nå har du teit oppførsel, nå. Jeg må le! Du er i klasse med Ari Behn... ;-)

Skrevet

Haha, ro deg ned, jeg snakker bare om for min egen del.

Jeg kunne ikke være mere rolig jeg. Hvorfor så interessert i å dele det på DOL, hvis det kun er for din egen del? Vel, har ikke tenkt å bidra mere til adrenalinet ditt, så du slipper å høre mere om min lykketeori.

Skrevet

Hvem er det?

Du. Som blokkerer Glim, og annonserer det her. *hehe*

Skrevet

Nei, ikke overhodet.

Det er slitsomt å leve og å leve godt, men slitsomt er ikke likt negativt. Menneskesinnet har godt av opp- og nedturer, seiere og tap, vonde dager og gode dager. Det er slik man kjenner forskjellen på det som er positivt og det som er negativt.

Jeg husker en samtale med samboeren min for noen dager siden.

"Jeg vil bare gå på jobb, komme hjem til deg og Squishy, lage middag og se litt på TV. Får jeg gjøre det hver dag, så har jeg det godt."

"Jeg også. Hva slags liv har man levd tidligere om det er toppen av lykke?"

"Et ganske normalt ett, tror jeg."

Det skal ofte ikke så mye til før man finner det stedet i livet og de menneskene å være glad i som gir nok mening til at man føler seg tilfreds.

For noen mennesker krever det å klare et liv slik som det mer enn av andre. Men så setter man kanskje enda litt mer pris på det når man først kommer dit.

''Jeg vil bare gå på jobb, komme hjem til deg og Squishy, lage middag og se litt på TV. Får jeg gjøre det hver dag, så har jeg det godt''

Sa han det? - Oj, den mannen er ulik min :-)

Skrevet

Jepp, veldig enig i det. Men jeg gidder ikke være venner med noen som bare liker sutringen min.

Nå liker jeg deg både når du sutrer, er frekk og når du snakker om viktige ting med meg. Spesielt liker jeg når du forklarer meg ting jeg aldri har forstått før.

Men jeg liker ikke når du svarer andre, som faktisk forsøker å hjelpe, på en slik måte. Det er faktisk en mellomting mellom å sutre og å kalle det andre sier for dumt.

Skrevet

''Jeg vil bare gå på jobb, komme hjem til deg og Squishy, lage middag og se litt på TV. Får jeg gjøre det hver dag, så har jeg det godt''

Sa han det? - Oj, den mannen er ulik min :-)

Ja, han er garantert ulik din ;)

Han synes jeg er litt slitsom om jeg begynner å snakke om ferie, for eksempel. Gå tur, gå i parken, dra på butikken, gå på kino, spise ute... Helt greit. Større prosjekter: Utrolig motvillig :P

Litt merkelig, siden han har jobbet og bodd i fem-seks forskjellige land. Men kanskje han er litt mett?

Gjest Mirakelet
Skrevet

Å være opptatt av kroppsholdning, derimot, det er positiv tenkning =)

Ja, det er jo det. Det at du retter deg opp i ryggen få rdeg til å føle deg og se mer selvsikker ut, og det gjør det gladere :)

Skrevet

Jeg synes du svarer andre frekt i denne tråden, SMIR. Så jeg orker ikke svare på flere innlegg fra deg akkurat nå.

Rart hvor forskjellig man kan se det. Jeg synes det var et humoristisk svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...