Gjest gummitroll Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Og når inntar du den? Slankeeksperter anbefaler jo å ikke spise noe før kl 20 eller 19... 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Hm, jeg vil vel si at Grete Roede er en slankeekspert, og der litt kveldsmat inne i dagens matinntak. Her spises siste måltid i 21-tida på kvelden, det går i 2 knekkebrød og/eller en mager yoghurt og/eller et par riskaker - litt etter hva jeg har lyst på. Når man slanker seg, er det viktig å holde forbrenninga oppe. Hvis man ikke spiser på 12 timer (som det blir for mange med å ikke slutte kl 19.00 om kvelden, når frokost er kl 7 morgenen etter) vil man senke forbrenningen betraktelig. Om man ikke legger seg kl 19, da, det blir jo noe annet. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 ''Slankeeksperter anbefaler jo å ikke spise noe før kl 20 eller 19...'' Da hadde jeg vært rimelig sulten. Antar du mener etter kl 20 ;O) 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Spiser når jeg er sulten jeg, så det kommer an på hvor sent jeg har spist middag. Men er jeg sulten kl 22, så spiser jeg kl 22, uansett hva disse "slankeekspertene" måtte mene om det. Hjemme hos foreldrene mine har vi middag kl 15.30, så da blir det kveldsmat også. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Folk som kaller seg slankeeksperter kommer med en haug motstridende råd, som veldig ofte ikke er basert på noen som helst slags forskning. Jeg er sulten om kvelden, og derfor spiser jeg kvelds. Det viktigste er totalt kaloriinntak og at maten er sunn, ikke å spise etter klokken. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Det er ikke noe fast system på kveldsspisingen min. Av og til brødskive sammen med barna før eller etter barne-tv. Andre ganger brød eller middagsrester framfor tv'n. Noen ganger lager jeg salat av middagsrestene. Det hender også at jeg kun spiser litt frukt eller grønt etter middag. 0 Siter
Gjest vingla Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Jeg spiser når jeg er sulten, det gjelder egentlig alle måltider for meg. Men spiser som regel lettere måltid på kvelden, dersom jeg spiser. 0 Siter
Lillemus Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Noen ganger så. ) Er jeg veldig sulten kl 22 så tar jeg ett knekkebrød eller to før jeg finner sengen. Jeg tror ikke så all verden på det at man ikke skal spise etter et visst klokkeslett, men store, tunge, fete måltider er neppe noe særlig lurt en halvtime før sengetid. 0 Siter
Gjest Mirakelet Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Folk som kaller seg slankeeksperter kommer med en haug motstridende råd, som veldig ofte ikke er basert på noen som helst slags forskning. Jeg er sulten om kvelden, og derfor spiser jeg kvelds. Det viktigste er totalt kaloriinntak og at maten er sunn, ikke å spise etter klokken. Jeg får ikke sove om natta om jeg er sulten, så er jeg sulten på kvelden spiser jeg... men oftest blir det til Hotell Cæsar, godt med en liten snack da 0 Siter
Åsemor Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Det kommer an på om jeg er sulten eller ikke. Legger meg iallfall ikke sulten, for å si det sånn! Men stort sett holder middagen frem til jeg legger meg. Spiser kanskje ei skive eller to på kvelden ca 2 ganger i uka. 0 Siter
3stakk Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 I kveld har jeg spist en halv pose potetgull...og cola. Sunt og godt! 0 Siter
ilaria Skrevet 28. januar 2009 Skrevet 28. januar 2009 Ja, jeg spiser kanskje både en og to ganger etter middag, det varierer. I verste fall også rett før jeg legger meg om jeg er sulten nok - jeg sovner aldri på tom mage, og søvn må man jo ha. Det går stort sett i knekkebrød/brødmat og frukt og jeg mener bestemt at det er ikke NÅR du spiser som er avgjørende, men HVA du spiser. Enkelt og greit. 0 Siter
Dorthe Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 Ved 11 tida om kvelden. Gjerne middagsrester eller småretter som omelett og smooties. Det hender jeg slenger i meg to 0 Siter
Dorthe Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 Ved 11 tida om kvelden. Gjerne middagsrester eller småretter som omelett og smooties. Det hender jeg slenger i meg to Det hender jeg slenger i meg et par koteletter for å få opp proteinet 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 Er jeg sulten, tar jeg en brødskive, knekkebrød eller et eple. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 Vi spiser som regel middag litt seint - aldri før 5-6 i alle fall,- oftere etter diverse aktiviteter ca kl 8-9. Så vi spiser aldri fast kveldsmat. Eller - kanskje rettere sagt,- vi har sjelden middag. 0 Siter
mrxx Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 Spiser et par brødskiver ved 22:00 - 22:30 tiden. Spiser middag da jeg kommer hjem etter jobb og etter å ha slappet litt av går jeg ut og holder på med noe til jeg går inn igjen ved 21:30 - 22:00 tiden. 0 Siter
Gjest agree Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 Jeg velger å IKKE høre på slankeeksperter, så jeg spiser når jeg er sulten. Jeg har min egen "slanketeori" for å "forsvare" det hele Når du spiser øker du forbrenninga. Så i motsetning til andre som sover sultne og med lav forbrenning, sover jeg god og mett med høyere forbrenning Maten inntas alt etter hva leggetiden er den dagen. Jeg spiser som regel en time før jeg legger meg. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 Jeg velger å IKKE høre på slankeeksperter, så jeg spiser når jeg er sulten. Jeg har min egen "slanketeori" for å "forsvare" det hele Når du spiser øker du forbrenninga. Så i motsetning til andre som sover sultne og med lav forbrenning, sover jeg god og mett med høyere forbrenning Maten inntas alt etter hva leggetiden er den dagen. Jeg spiser som regel en time før jeg legger meg. He-he, din teori om forbrenning er nok ikke helt selvoppfunnet, det er just det Grete Roede følger. :-) 0 Siter
Gjest agree Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 He-he, din teori om forbrenning er nok ikke helt selvoppfunnet, det er just det Grete Roede følger. :-) Hva er det du sier? Har Grete også skjønt greia? Fornuftig dame 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.