Gjest hysterisk mor? Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 Er jeg hysterisk, som synes at det er feil av en far å la to gutter på 14 og 8 være alene om natten mens han er på jobb? 0 Siter
Glimtipper Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 Ja, det er i grunnen ganske hysterisk. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 Oi, beklager. Jeg trodde det sto 14 og -18-. Siden den yngste er åtte, så synes jeg det er litt risikabelt i forhold til brann, for eksempel. 0 Siter
Gjest hysterisk mor? Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 Ja, det er i grunnen ganske hysterisk. Jeg er jo selvsagt delvis enig med deg, ellers hadde jeg neppe spurt. Men jeg tenker at det er et stort ansvar for den på 14 om det skulle skje noe, og han på 8 er litt "reddhøne" av seg. Men tar gjerne imot oppmuntringer om at jeg skal roe meg 0 Siter
Gjest Havelar Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 Spørs på 14-åringen (og til en viss grad 8-årinngen). Hva syns de selv? 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 Kommer an på hvor moden 14-åringen er. Jeg hadde ikke vært høy i hatten som 14-åring om jeg skulle hatt ansvaret for et mindre søsken i tillegg over natten. Tror jeg i alle fall. 0 Siter
Gjest qigong Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 Hvis det er en vanlig, forstandig 14 åring det er snakk om burde vel dette gå bra? Det jeg ville sjekket var brannvarslere, at dette finnes og virker. I tillegg kommer det jo an på om barna synes det er ok? Hvis de ble utrygge av det ville jeg vel vurdert å ha en voksen der. 0 Siter
Gjest hysterisk mor? Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 Oi, beklager. Jeg trodde det sto 14 og -18-. Siden den yngste er åtte, så synes jeg det er litt risikabelt i forhold til brann, for eksempel. Ok. Ved 14 og 18 hadde jeg ikke hatt noen betenkeligheter jeg heller 0 Siter
Gjest hysterisk mor? Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 Spørs på 14-åringen (og til en viss grad 8-årinngen). Hva syns de selv? Han på fjorten har ikke noe imot deg (sier han) Han på 8 vet ikke alltid om det, da pappaen forsøker å være hjemme før han våkner. 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 Han på fjorten har ikke noe imot deg (sier han) Han på 8 vet ikke alltid om det, da pappaen forsøker å være hjemme før han våkner. At 8-åringen ikke vet om det synes jeg er ille - han kan jo bli redd om han våkner og tror pappa er der og ikke finner ham?! Han burde i alle fall få vite at det er bare han og broren i huset. Synes 0 Siter
Gjest hysterisk mor? Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 At 8-åringen ikke vet om det synes jeg er ille - han kan jo bli redd om han våkner og tror pappa er der og ikke finner ham?! Han burde i alle fall få vite at det er bare han og broren i huset. Synes Her er du og jeg fundamentalt enige. Det burde være et minstekrav at begge vet at de er alene. Men saken er at han på 8 er en litt "engstelig" type, som -hvis han visste de ble alene- neppe hadde sovnet før langt på natt. Vet han det derimot ikke, sover han trygt. (argumenterer faren)..... Han har fått meg til å love å ikke diskutere dette med 8-åringen.... :S (han mener at om jeg tar det opp som tema GJØR det til et problem for 8-åringen) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 Nei, du er ikkje hysterisk om du synes dette er feil, du er sikkert barnas mor og kjenner de godt. Men om 14 åringen er "voksen" og annsvarsfull, faren har kort vei hjem fra jobb, og at han er tilgjengelig på mobil, så stiller saken seg noe annerledes. Det foregår nok adskillig mye verre saker innenfor husets fire vegger, hva med barna til aleinemødre som jobber turnus innenfor fks. helsesektoren? 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 En 14-åring er greit. En 8-åring kan vær greit. Min 8-åring ihvertfall, men han er særdeles fornuftig. Men de yngre barna her i huset, de er neppe til å stole på i samme grad, når de blir 8 .... 0 Siter
Gjest hysterisk mor? Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1233248769' post='4079161] En 14-åring er greit. En 8-åring kan vær greit. Min 8-åring ihvertfall, men han er særdeles fornuftig. Men de yngre barna her i huset, de er neppe til å stole på i samme grad, når de blir 8 .... Jeg har bare dette ubehaget i magen som sier meg at det ikke er heeeeeelt greit angående minstemann..... Jeg får ta en prat med pappaen deres tenker jeg 0 Siter
pusi Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 Må pappan jobbe på nettene når han har ungene da? Kan dere bytte dager (netter), slik at ungene er hos deg når han jobber? Jeg synes 8-åringen skal vite at pappa er på jobb, og at han da kan gå til 14-åringen om det er noe. Hvis 8-åringen våkner og ikke finner pappa er det verre en om han sover litt dårlig de første gangene dette skjer. 0 Siter
Åsemor Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 Jeg vet ikke så mye om 8 og 14-åringer, men jeg tenker at hvordan rommene deres ligger i forhold til utgang/nødutgang, i forhold til hverandre, at røykvarslere er i orden, at pappaen er lett å få tak i hvis det skulle være noe, og sånn, bør være nøye tenkt igjennom. Jeg tror nok sikkert jeg som 14-åring hadde syns det var helt okei å ha det ansvaret. Men det er jo forskjell på folk. 0 Siter
Gjest Vinita Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 Nei du er ikke hysterisk,dette er uansvarlig.. 0 Siter
Onsdag1365380628 Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 Jeg synes ikke du er hysterisk, men jeg tror det er litt lett å være negativ siden det gjelder den andre parten. (jeg skjønner det slik at du ikke bor sammen med pappaen ) Jeg hadde nok tenkt som deg om jeg hadde vært i dine sko. At mine unger skulle være alene på natten og minsteungen kanskje ikke engang skulle vite om det hadde jeg likt dårlig. Om jeg snur problemstillingen på hodet kan jeg greie å se det på en annen måte. Hadde jeg hatt nattarbeid hadde nok mine unger i den alderen vært alene hjemme, og det uavhengig av hva pappaen eventuellt måtte synes om saken. Så jeg synes ikke du er hysterisk, men jeg skjønner at du reagerer. På en annen side må man jo ha en jobb, og avågtil må man finne løsninger som ikke alle er komfortable med. En voksen og fornuftig 14-åring greier fint å ta rede på bror eller søster på 8. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 Jeg har bare dette ubehaget i magen som sier meg at det ikke er heeeeeelt greit angående minstemann..... Jeg får ta en prat med pappaen deres tenker jeg Hvis du er urolig et det IKKE greit. Jeg ser at 8-åringen heller ikke er klar over at de er hjemme alene/uten far...????!!! Dette skal ikke forekomme, er min tanke. Hva om noe skjer, barnet våkner og blir redd, og ikke finner den voksne som er forventet å være der... 0 Siter
bustebeisa Skrevet 29. januar 2009 Skrevet 29. januar 2009 Jeg jobber turnus. Er for eksempel på jobb nå, og skaljobbe i natt, mens 14 åringen er alene hjemme. Eneste måten å få det til å gå rundt på. Eldstejenta var vel 13 da hun ikke vaille ha dagmamma lenger. Da var minstejenta 11. De har vært uten dagmamma siden da. Fungerer fint som bare det. Men det skal jo sies at jeg er under fem min unna i gå avstand. :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.