Gå til innhold

Alt om min mistrivsel på jobben. Nesten.

Anbefalte innlegg

Gjest justmerightnow
Skrevet

Jeg har hatt en og samme jobb i litt over tre år. Det begynte som en midlertidlig løsning, men har blitt en "blir her fordi jeg ikke finner noe annet." Jeg har fått verv som verneombud og eget avdelingsområde, men bortsett fra det gjør jeg akkurat de samme tingene, dag ut og dag inn, som for litt over tre år siden. Mennsker har kommet og gått, og siden vi fikk ny daglig leder for ett og et halvt år siden har jeg merket at ledergruppen ikke lenger har noen kvinner. Da den siste gikk ut i svangerspermisjon sa jeg fra at jeg godt kunne ta noen av oppgavene hennes, om han (sjefen) så at det trengtes. Jeg hørte ikke noe om det. I dag, noen måneder senere, skulle en ny person erstatte en i ledergruppe. Nok en mann. I tillegg har sjefen forandret arbeidsskiftene så hver gruppe har en kvinne i seg, dette fordi han mente det ville være best for stemningen (ja, det var det han sa). Jeg er utrolig oppgitt nå, og lengter etter å levere en oppsigelse. Problemet er som nevnt at jeg sliter med å finne meg en annen jobb, og jeg tør ikke ta sjansen på å gå arbeisledig lenge.

Gjest justmerightnow
Skrevet

Hva har du gjort for å skaffe deg jobb da?

Jeg har gjort veldig mye forskjellig for å skaffe meg jobb. Jeg har sendt søknader til utlysninger (halvparten av gangene har jeg også ringt/mailet om jobben på forhånd/etterhånd), oppsøk bemanningsfirma, sendt cv til aktuelle arbeidsgivere, sendt åpen søknad til aktuelle arbeidsgivere, levert cv/søknad personlig hos aktuelle arbeidsgivere, registrert meg på diverse jobbformidlingssider, fortalt mennesker jeg kjenner at jeg er på jakt...ja.... ikke det at det hjelper noe veldig. jeg jobber allerede med kundeservice i butikk, og er ikke på jakt etter noe lignende eller verre, fordi jeg har det "ille nok" (som beskrevet i det opprinnelige innlegget). har ikke tall på hvor mange jobber jeg har søkt og steder jeg har oppsøkt, men det er ufattelig mange.

Skrevet

Jeg har gjort veldig mye forskjellig for å skaffe meg jobb. Jeg har sendt søknader til utlysninger (halvparten av gangene har jeg også ringt/mailet om jobben på forhånd/etterhånd), oppsøk bemanningsfirma, sendt cv til aktuelle arbeidsgivere, sendt åpen søknad til aktuelle arbeidsgivere, levert cv/søknad personlig hos aktuelle arbeidsgivere, registrert meg på diverse jobbformidlingssider, fortalt mennesker jeg kjenner at jeg er på jakt...ja.... ikke det at det hjelper noe veldig. jeg jobber allerede med kundeservice i butikk, og er ikke på jakt etter noe lignende eller verre, fordi jeg har det "ille nok" (som beskrevet i det opprinnelige innlegget). har ikke tall på hvor mange jobber jeg har søkt og steder jeg har oppsøkt, men det er ufattelig mange.

Det høres veldig bra ut. Det som ofte fungerer er at du ber om et møte med det firma du ønsker å jobbe hos. Men det er viktig at du forbereder deg godt. Legg igjen CV og bli så godt kjent med firma som er mulig på forhånd. Mye du kan finne ut på nettet.

Gjest justmerightnow
Skrevet

Det høres veldig bra ut. Det som ofte fungerer er at du ber om et møte med det firma du ønsker å jobbe hos. Men det er viktig at du forbereder deg godt. Legg igjen CV og bli så godt kjent med firma som er mulig på forhånd. Mye du kan finne ut på nettet.

Ja, jeg kan prøve på det. Det eneste som hindrer meg der er den sosiale angsten og prestasjonsangsten jeg sliter med. Jeg har vært i NRK, og har hatt to slike møter der. Ingen ga resultater, dog begge møtene var helt forskjellige.

Skrevet

Ja, jeg kan prøve på det. Det eneste som hindrer meg der er den sosiale angsten og prestasjonsangsten jeg sliter med. Jeg har vært i NRK, og har hatt to slike møter der. Ingen ga resultater, dog begge møtene var helt forskjellige.

Før møte må du planlegge godt hva du vil si, lag deg ei liste så du ikke glemmer noe. Det er ikke få som har forbannet seg selv fordi de glemte viktige opplysninger.

Sett deg ned og lag deg ei liste over de bedriftene som er i det området du vil jobbe og sett i gang å ring.

Når du ber om et møte så ikke si" dere har vel ikke tid til å møte meg", da sier de garantert nei, fordi det er mest lettvint.

Men si " jeg vil gjerne ha et møte med dere for å presentere meg og passer det neste onsdag kl 10?"

Da er det vanskeligere å si nei.

Når du ringer så be om å få snakke med en som har ansvaret for ansettelser, det kan f.eks være en personalsjef eller en leder høyere opp i systemet.

Lykke til:-)

Skrevet

Før møte må du planlegge godt hva du vil si, lag deg ei liste så du ikke glemmer noe. Det er ikke få som har forbannet seg selv fordi de glemte viktige opplysninger.

Sett deg ned og lag deg ei liste over de bedriftene som er i det området du vil jobbe og sett i gang å ring.

Når du ber om et møte så ikke si" dere har vel ikke tid til å møte meg", da sier de garantert nei, fordi det er mest lettvint.

Men si " jeg vil gjerne ha et møte med dere for å presentere meg og passer det neste onsdag kl 10?"

Da er det vanskeligere å si nei.

Når du ringer så be om å få snakke med en som har ansvaret for ansettelser, det kan f.eks være en personalsjef eller en leder høyere opp i systemet.

Lykke til:-)

Vågale saker. Vet allerede noen av de jeg kunne tenke meg å ringe, men så var det det med å være så direkte som du sier. Det faller meg ikke lett, men kan definitivt prøve.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...