Gå til innhold

Der gud gråter, noen som har lest den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akuratt kjøpt boken, 'der gud gråter' av Siba Shakib, etter anbefalinger her inne.

Så nå lurer jeg på om dette er en bok jeg skal spare, eller rett og slett kaste meg over å begynne å lese i dag.

Jeg er veldig, veldig sliten akuratt nå, vil denne boken trykke meg ned?

Hmmmm. Liker best bøker med mening, men ble plutselig litt i tvil om jeg skulle spare den til senere, og heller lese noe annet nå.

Råd taes i mot med takk.

Skrevet

Du må lese den. Det er en sterk og trist bok. En bok som gjør inntrykk og som aldri glemmes. Du greier antagelig ikke å legge den fra deg når du først begynner. Vær forberedet på snørr og tårer.

Skrevet

Du må lese den. Det er en sterk og trist bok. En bok som gjør inntrykk og som aldri glemmes. Du greier antagelig ikke å legge den fra deg når du først begynner. Vær forberedet på snørr og tårer.

Men hvis du er nedtrykt i fra før av, så er det kanskje ikke lurt å begynne nå. Det må du avgjøre selv:-)

candyqueen_83
Skrevet

Vet mange synes den er veldig bra, men jeg orket ikke lese ferdig. Leste vel ikke halve engang siden jeg synes den var kjedelig.

Skrevet

Vet mange synes den er veldig bra, men jeg orket ikke lese ferdig. Leste vel ikke halve engang siden jeg synes den var kjedelig.

Kjedelig? Det skjønner jeg ikke. Hva slags bøker liker du da?

candyqueen_83
Skrevet

Kjedelig? Det skjønner jeg ikke. Hva slags bøker liker du da?

Liker aller best krim, men leser også mange bøker basert på sanne historier. F.eks Liza Marklunds bøker. Likte godt bøkene til Rohinton Mistry, og har lest andre liknende bøker. Men men.. kanskje jeg ikke var engasjert nok da jeg prøvde.

Skrevet

Liker aller best krim, men leser også mange bøker basert på sanne historier. F.eks Liza Marklunds bøker. Likte godt bøkene til Rohinton Mistry, og har lest andre liknende bøker. Men men.. kanskje jeg ikke var engasjert nok da jeg prøvde.

Jeg liker også bøker basert på sanne historier. Litt rart du ikke likte denne da. Liza Marklunds bøker liker jeg også.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg liker også bøker basert på sanne historier. Litt rart du ikke likte denne da. Liza Marklunds bøker liker jeg også.

Kanskje jeg skal prøve den på nytt :o) Men venter en stund. Føler for en krimperiode nå ;O)

Skrevet

Ok, men spørsmålet er ikke om jeg skal lese den eller ikke, det skal jeg.

Men burde jeg lese den nå, når jeg ikke er helt på topp. Er den så forferdelig at den vil trykke meg ned, i en tid jeg er veldig sliten? Eller ville du da ventet litt?

Skrevet

Heia.

Jeg har bare lest en bok av Rohinton Mistry, Balansekunst, helt fantastisk. Men en slik bok jeg ikke helt har ork til nå, fordi jeg er meget sliten. Og en slik bok ville fått meg enda lengre ned enn jeg er akuratt nå....

Krim liker jeg ikke. Ikke min sjanger, men alle er forskjellig.

Takk for svar

Skrevet

Men hvis du er nedtrykt i fra før av, så er det kanskje ikke lurt å begynne nå. Det må du avgjøre selv:-)

Er den som feks. "tusen strålende soler" så orker jeg den, er den som "balansekunst" må jeg spare den til litt bedre tider ;-)

Kan du sammenligne den med en bok for meg? Har jo veldig lyst til å begynne med det samme, også....

Skrevet

Den er på ny norsk da, men noen som vil anbefale den? Noen som har erfaring med å lese på nynorsk? Jeg leser mye engelsk, men nynorsk har jeg ikke lest siden jeg måtte på ungdomskolen / gymnaset husker jeg ikke om vi hadde nynorsk eller ikke ;-D

Skrevet

Ok, men spørsmålet er ikke om jeg skal lese den eller ikke, det skal jeg.

Men burde jeg lese den nå, når jeg ikke er helt på topp. Er den så forferdelig at den vil trykke meg ned, i en tid jeg er veldig sliten? Eller ville du da ventet litt?

Jeg vet ikke helt hva jeg skal svare. Jeg vet ikke hvor flink du er til å legge fra deg innholdet når du legger fra deg boka, men det går vel fint vil jeg tro, hvis du bare er vanlig sliten. Du kjenner deg selv best.

Jeg leste en kjempetrist bok i sommer som jeg absolutt ikke burde ha lest akkurat da, men det var fordi den handlet om noe som også noen vi kjenner har opplevd. Det ble ekstra mye snørr og tårer den ferieuka. Jeg burde valgt annet lesestoff .

Skrevet

Den er på ny norsk da, men noen som vil anbefale den? Noen som har erfaring med å lese på nynorsk? Jeg leser mye engelsk, men nynorsk har jeg ikke lest siden jeg måtte på ungdomskolen / gymnaset husker jeg ikke om vi hadde nynorsk eller ikke ;-D

Akkurat ferdig med den.

Glemte fort at den var på nynorsk. Lettlest bok.

Skrevet

Akkurat ferdig med den.

Da hiver jeg meg over den :-D

Takk skal du har. Så får jeg ta "Der gud gråter" opp til vurdering når jeg er ferdig med denne.

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva jeg skal svare. Jeg vet ikke hvor flink du er til å legge fra deg innholdet når du legger fra deg boka, men det går vel fint vil jeg tro, hvis du bare er vanlig sliten. Du kjenner deg selv best.

Jeg leste en kjempetrist bok i sommer som jeg absolutt ikke burde ha lest akkurat da, men det var fordi den handlet om noe som også noen vi kjenner har opplevd. Det ble ekstra mye snørr og tårer den ferieuka. Jeg burde valgt annet lesestoff .

Fant en annen bok her, "Saman er ein mindre aleine". Leser den først, så er "Der gud gråter" øverst på listen igjen.

Tusen takk for svar.

Skrevet

Akkurat ferdig med den.

Glemte å spørre deg om den var bra da :-D Likte du den?

Skrevet

Er den som feks. "tusen strålende soler" så orker jeg den, er den som "balansekunst" må jeg spare den til litt bedre tider ;-)

Kan du sammenligne den med en bok for meg? Har jo veldig lyst til å begynne med det samme, også....

Jeg har bare lest Drageløperen. Jeg har kjøpt Tusen strålende soler, men jeg har ikke kommet så langt enda fordi jeg holder på med noen serier også som jeg må lese fortløpende, etterhvert som de kommer ut.

Drageløperen er trist, men jeg synes denne her er verre.

Skrevet

Glemte å spørre deg om den var bra da :-D Likte du den?

Den er litt koselig. :-) Smilte litt for meg selv mens jeg leste den. :-) Og levde meg inn i den. :-) Det er jo positivt. :-)

Skrevet

Den er litt koselig. :-) Smilte litt for meg selv mens jeg leste den. :-) Og levde meg inn i den. :-) Det er jo positivt. :-)

Takk, høres ut som en bok for meg nå :-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...