Gå til innhold

Der gud gråter, noen som har lest den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bare lest Drageløperen. Jeg har kjøpt Tusen strålende soler, men jeg har ikke kommet så langt enda fordi jeg holder på med noen serier også som jeg må lese fortløpende, etterhvert som de kommer ut.

Drageløperen er trist, men jeg synes denne her er verre.

Takk, da er jeg glad jeg tar den andre først, så får jeg se ann om jeg har fått litt mer energi igjen, når jeg er ferdig med den, og kan vie alle min tid til den boken som jeg har gledet meg til å lese i 2uker, (eller fra jeg ble anbefalt den) :-D

Gjest Løveføtter
Skrevet

Vil du si kort hva den boken handler om? Ble litt nysgjerrig på den boka?

Gjest Elextra
Skrevet

Den er på ny norsk da, men noen som vil anbefale den? Noen som har erfaring med å lese på nynorsk? Jeg leser mye engelsk, men nynorsk har jeg ikke lest siden jeg måtte på ungdomskolen / gymnaset husker jeg ikke om vi hadde nynorsk eller ikke ;-D

Jeg var også skeptisk fordi den var på nynorsk, men det glemmer en faktisk fort!

Lettlest, humoristisk og fin - men ikke av det uforglemmelige slaget.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har lest den. Den var både gripende og lettlest.

Skrevet

Takk, høres ut som en bok for meg nå :-D

Kos deg med den. :-)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Glemte å spørre deg om den var bra da :-D Likte du den?

Jeg likte boka. Nynorsken glemte jeg etter noen sider.

Skrevet

Vil du si kort hva den boken handler om? Ble litt nysgjerrig på den boka?

Jeg gjengir det som står bak på boka.

Den internasjonale bestselgeren av prisbelønte Silba Shabak er en rystende fortelling om en afghansk kvinnes mot og livskamp. Shirin-Gol er bare en liten jente da russerne bomber landsbyen hennes. Familien flykter til Kabul. Hun begynner på skolen, men broren gifter henne bort som oppgjør for en spillegjeld. For Shirin-Gol begynner snart et liv på konstant flukt, med en stadig større barneflokk. Selv om livet er er preget av frykt, overgrep og fattigdom, opplever Shirin- Gol også vennskap og støtte fra andre kvinner og hun gir aldri opp håpet om en bedre fremtid.

Skrevet

Ser at du har bestemt deg for å vente litt med den. Den gjorde inntrykk på meg, og fikk meg til å tenke mye... Sikkert lurt å vente litt, dersom du er litt nedfor nå.

En veldig fin og gripende bok!

Skrevet

Ser at du har bestemt deg for å vente litt med den. Den gjorde inntrykk på meg, og fikk meg til å tenke mye... Sikkert lurt å vente litt, dersom du er litt nedfor nå.

En veldig fin og gripende bok!

Ja, nå har jeg i alle fall boka i hus :-D Og den er aller lengst oppe på leselista :-)

Tusen takk for svar, ha en flott fredag

Skrevet

Jeg har lest den. Den var både gripende og lettlest.

Tusen takk for svar. Må har jeg begynt på "saman er ein mindre aleine", men da var boka enda i hus, og er nok den neste som står for tur :-D

Ha en flott fredag

Gjest Løveføtter
Skrevet

Jeg gjengir det som står bak på boka.

Den internasjonale bestselgeren av prisbelønte Silba Shabak er en rystende fortelling om en afghansk kvinnes mot og livskamp. Shirin-Gol er bare en liten jente da russerne bomber landsbyen hennes. Familien flykter til Kabul. Hun begynner på skolen, men broren gifter henne bort som oppgjør for en spillegjeld. For Shirin-Gol begynner snart et liv på konstant flukt, med en stadig større barneflokk. Selv om livet er er preget av frykt, overgrep og fattigdom, opplever Shirin- Gol også vennskap og støtte fra andre kvinner og hun gir aldri opp håpet om en bedre fremtid.

Tusen takk, tror nesten jeg må kjøpe den boka;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...