Gå til innhold

Finne veien fra Sinsenkrysset til Grefsen st.

Anbefalte innlegg

Gjest til fots over sinsenkrysset
Skrevet

Skal fra Sinsenkrysset til Grefsen stasjon. Hvis jeg kommer meg over på den nedre siden av Sinsenkrysset, er det lett å komme seg til Grefsen stasjon til fots?

Har kjørt forbi der, men ikke lagt merke til jernbanesporet, så ser ikke for meg hvordan det blir.

Noen som er kjent i området`? Hvor lang tid bør jeg beregne?

Skrevet

Jeg har sett stasjonsbygningen, det er jo ikke langt, men hele området er laget for biler og ikke mennesker. Du får granske kartet, eller finne foreslått gårute på telefonkatalogens karttjeneste. Det går sikkert fint.

Skrevet

Du må holde deg langs veien mellom jernbane- og T-banesporet og bilveien. Hvis du har Maxbo Sinsen på venstre side av deg når du går nedover i retning Storo og det kommer biler mot deg fra Storo i retning Sinsenkrysset, er du riktig plassert. Jeg tror man ser taket og skiltet til Maxbo når man går nedover. (Hvis det ikke er fortau på den siden av veien, må du gå på motsatt side, altså i samme retning som de bilene som kjører fra Sinsenkrysset mot Storo. Så krysser du ved trikkestoppen ved vognhallen.)

Gå forbi der det går en bilvei under skinnegangen og fortsett i samme retning, så kommer du til Grefsen Stasjon. Du er da på høyde med vognhallen (det går trikkespor inn i huset), men jernbanestasjonen er på andre siden av bilveien.

Hvis du har 10 - 15 minutter har du tid til å rote litt.

Skrevet

Du må holde deg langs veien mellom jernbane- og T-banesporet og bilveien. Hvis du har Maxbo Sinsen på venstre side av deg når du går nedover i retning Storo og det kommer biler mot deg fra Storo i retning Sinsenkrysset, er du riktig plassert. Jeg tror man ser taket og skiltet til Maxbo når man går nedover. (Hvis det ikke er fortau på den siden av veien, må du gå på motsatt side, altså i samme retning som de bilene som kjører fra Sinsenkrysset mot Storo. Så krysser du ved trikkestoppen ved vognhallen.)

Gå forbi der det går en bilvei under skinnegangen og fortsett i samme retning, så kommer du til Grefsen Stasjon. Du er da på høyde med vognhallen (det går trikkespor inn i huset), men jernbanestasjonen er på andre siden av bilveien.

Hvis du har 10 - 15 minutter har du tid til å rote litt.

Fantastisk, den der burde nesten arkiveres! :)

Men du glemte å si at hun bør ha med gassmaske, da..

Skrevet

Fantastisk, den der burde nesten arkiveres! :)

Men du glemte å si at hun bør ha med gassmaske, da..

Sammen med din opplysning om at området er laget for biler og ikke mennesker, burde det gå bra :-)

Gjest grefsen stasjon
Skrevet

Jeg regner med det er Grefsen togstasjon du mener og ikke trikkehallen.

Du sa ingenting om hvor i sinsenkrysset du kom fra, men hvis du kommer med t-bana til sinsen er det veldig lett å komme seg til Grefsen stasjon. Tar du linje 6 (som kjører via Carl Berner) og går av på Sinsen, går du videre i den retningen t-banen kjører. Når du kommer ut av tunnelen går du til høyre mot et veikryss, der tar du til venstre over veien og fortsetter rett frem til du ser Grefsen stasjon på venstre side. Det tar deg ca 5-7 minutter.

Gå inn på den linken du fikk til googlemaps, skriv inn Sinsen metro i søkefeltet. Da kommer det opp en rute med peker til punktet sinsen. I ruten er det mulighet å klikke på "herfra" og så "til hit". Der skriver du inn Grefsen stasjon. Piiiis åff keik.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...