Gå til innhold

Hjerteinfarkt

Anbefalte innlegg

Gjest 2 små barn
Skrevet

Mannen ble innlagt på sykehus for noen dager siden pga hjerteinfarkt.Det går heldigvis bra.Hvor lenge etter han kommer hjem bør han ta med ro?.Vi har 2 små barn og det er sjelden rolig her i huset.Og hvor viktig er det at han kutter røyken?.Jeg røyker ikke og har lenge vært redd for at den skal skade han og det har skjedd no

Gjest hans valg
Skrevet

Ser ikke problemet her. Du sier det er sjelden med ro i huset. Det er anderledes med litt bevegelse sammen med barn enn å jobbe med tungt arbeid enten det er fysisk eller psykisk som ofte gir stress. Det er ikke stress på samme måte å være sammen med barn hjemme. Og lyd tåler alle.

Du spør om røyk. Trodde alle visste at røyk og helse ikke hører sammen. Hjerteproblemer er ikke unntaket her nei. Men dette skal jo mannen din ha fått samtale med legene på sykehuset om. Noe annet ville ha vært svært rart.

Om han følger det er noe annet. Velger han å leve som før så kan hende det blir et kortere liv. Men du kan ikke velge for han. Han må selv bestemme hva som er viktigst her i livet. Leve lenge for deg og barna og seg selv, eller stresse på jobb og røyke osv. og ha det "himla" gøy en periode før man tar kvelden tidlig på godt og vondt.

Gjest ung enke
Skrevet

Ser ikke problemet her. Du sier det er sjelden med ro i huset. Det er anderledes med litt bevegelse sammen med barn enn å jobbe med tungt arbeid enten det er fysisk eller psykisk som ofte gir stress. Det er ikke stress på samme måte å være sammen med barn hjemme. Og lyd tåler alle.

Du spør om røyk. Trodde alle visste at røyk og helse ikke hører sammen. Hjerteproblemer er ikke unntaket her nei. Men dette skal jo mannen din ha fått samtale med legene på sykehuset om. Noe annet ville ha vært svært rart.

Om han følger det er noe annet. Velger han å leve som før så kan hende det blir et kortere liv. Men du kan ikke velge for han. Han må selv bestemme hva som er viktigst her i livet. Leve lenge for deg og barna og seg selv, eller stresse på jobb og røyke osv. og ha det "himla" gøy en periode før man tar kvelden tidlig på godt og vondt.

''Han må selv bestemme hva som er viktigst her i livet.''

Du som uttaler deg slik - har du barn selv?

For som forelder - og som ektefelle - har du faktisk noen andre å tenke på og ikke kun deg selv. Dine valg er ikke bare "dine valg", men du velger for hele familiens framtid.

Gjest hans valg
Skrevet

''Han må selv bestemme hva som er viktigst her i livet.''

Du som uttaler deg slik - har du barn selv?

For som forelder - og som ektefelle - har du faktisk noen andre å tenke på og ikke kun deg selv. Dine valg er ikke bare "dine valg", men du velger for hele familiens framtid.

Jeg har 3 barn selv. Men jeg kan ikke være mor for min mann også hvis det hadde vært i mitt tilfelle.

Man er egne individer som mener forskjellig og det er umulig å bestemme over andre selvom man skulle ønske det sterkt.

Dessuten vil jo vanligvis oppegående voksne fornuftige mennesker ta til vettet av seg selv når man har vært igjennom en f.eks hjerteinfarkt og begynne å leve mer fornuftig. Og velger man noe annet så må omgivelsene respektere dette.

Gjest ung enke
Skrevet

Jeg har 3 barn selv. Men jeg kan ikke være mor for min mann også hvis det hadde vært i mitt tilfelle.

Man er egne individer som mener forskjellig og det er umulig å bestemme over andre selvom man skulle ønske det sterkt.

Dessuten vil jo vanligvis oppegående voksne fornuftige mennesker ta til vettet av seg selv når man har vært igjennom en f.eks hjerteinfarkt og begynne å leve mer fornuftig. Og velger man noe annet så må omgivelsene respektere dette.

Selvfølgelig er man egne individer. Ingen kan bestemme for andre.

Men når en tar et valg som har en avgjørende betydning for flere enn en selv, er det for enkelt å si at "det er hans valg".

'' Og velger man noe annet så må omgivelsene respektere dette.''

Siden jeg tar utgangspunkt i egen erfaring og mine 4 barn vokser opp uten sin far pga. hans valg, blir denne setningen fullstendig meningsløs.

Gjest hans valg
Skrevet

Selvfølgelig er man egne individer. Ingen kan bestemme for andre.

Men når en tar et valg som har en avgjørende betydning for flere enn en selv, er det for enkelt å si at "det er hans valg".

'' Og velger man noe annet så må omgivelsene respektere dette.''

Siden jeg tar utgangspunkt i egen erfaring og mine 4 barn vokser opp uten sin far pga. hans valg, blir denne setningen fullstendig meningsløs.

Beklager at du synes det, men sånn er livet. Alle tar sine egne valg og slik må det være. Selvom familien rundt er dypt uenig og det går utover dem i ettertid.

Om man tar selvmord, eller har kronisk sykdom eller tar overdose så er det et valg for denne personen det gjelder. Man kan ikke bestemme over andre.

Gjest ung enke
Skrevet

Beklager at du synes det, men sånn er livet. Alle tar sine egne valg og slik må det være. Selvom familien rundt er dypt uenig og det går utover dem i ettertid.

Om man tar selvmord, eller har kronisk sykdom eller tar overdose så er det et valg for denne personen det gjelder. Man kan ikke bestemme over andre.

Når jeg foretar valg i mitt liv, er barna mine de første jeg tar hensyn til. Synes det er naturlig siden jeg har ansvaret for disse barna.

Livets realiteter vet jeg nok mer om enn de fleste og jeg vet hvordan det er å bli enke i ung alder... for deg ser dette ut til å være kun et teoretisk spørsmål.

Avslutter her før du sårer meg mer.

Gjest hans valg
Skrevet

Når jeg foretar valg i mitt liv, er barna mine de første jeg tar hensyn til. Synes det er naturlig siden jeg har ansvaret for disse barna.

Livets realiteter vet jeg nok mer om enn de fleste og jeg vet hvordan det er å bli enke i ung alder... for deg ser dette ut til å være kun et teoretisk spørsmål.

Avslutter her før du sårer meg mer.

Ikke meningen å såre deg. Jeg synes ikke at jeg har krenket deg på noen som helst måte i mine svar. Men jeg må få lov til å si meningen min selvom du mener noe annet.

Gjest som normalt
Skrevet

Dette vil dere få info om på sykehuset.

Men han trenger forsåvidt ikke ro. Han vil få beskjed om å begynne å trene og de har ofte eget opplegg som han kan følge på sykehuset der dere bor. Treningen er forholdsvis hard.

Røyken må han selvfølgelig kutte ut, det sier jo seg selv.

Han vil også få opplæring i hva han skal spise osv.

Ellers skal han leve som normalt.

Min mor fikk hjerteinfarkt og var på jobb 5 dager etter.

Så det er nok litt individuelt hva som er vanlig der.

Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...