Gå til innhold

Smugling - eller helt lovlig?

Anbefalte innlegg

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg har en liten historie fra Danmark.

En gang for mange år siden, var det også strenge tollregler mellom Danmark og Tyskland, med kvotebegrensning og slike greier.

Mann og kone tok med seg campingvogna og parkerte den på danske side av grensa, og så tok de seg en del turer til Tyskland for å kjøpe kvoten, alt spriten, vinen og ølet ble lagret i campingvogna.

Det ble mange turer frem og tilbake over grensa og mange like mange kvoter og ikke noen tollkontroll på noen av turene. Mannen og konen fikk fylt godt opp i campingvogna.

Til slutt ville mannen ta seg en siste tur over grensa, før de kjørte hjem igjen, på denne siste turen ble han stoppet i tollkontroll.

Tolleren skulle kontrollere bilen for smuglervarer og mannen åpnet villig vekk bagasjerommet på bilen, men akk og ve, hele bagasjerommet var fylt opp med alle kvotene. Mannen ble selvsagt bøtelagt og sure greier.

Da han kom tilbake til campingvogna sa kona:

"Jeg ryddet i campingvogna, før du kjørte, jeg."

He-he, sånn kan det gå! :-)

Gjest ViViola
Skrevet

Du kan jo rett og slett dra på Vinmonopolet, da, og evt. øl fra nærbutikken. Eller bestill varer fra Polet, hvis du har lang vei. Det er i hvert fall det enkleste :-)

Det kan jeg selvfølgelig, men siden det vil koste meg veldig mange 1000-lapper kan jeg ikke gjøre det.

Men takk for tips.

Gjest ViViola
Skrevet

Desverre- selv om det hadde vært kjekt om det var som du skisserte... ;)

Ikke sant?!?!

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...