Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min kan av og til bli litt lei av at jeg krever dokumentasjon på tvilsomme påstander ;) Med tiden lærer en seg å dobbeltsjekke. Det hender ofte at leger, advokater og andre fagfolk gir uriktige eller mangelfulle opplysninger. Jeg er en dobbeltsjekker i enkelte tilfeller ;)

Jeg ser ikke noe feil med å være grundig i det man foretar seg. Jeg er daglig leder i eget firma, og må sjekke og dobbeltsjekke både i jobb og privat - hver eneste dag. Mye bedre enn å slurve seg gjennom tilværelsen, synes jeg :-)

• Svar 104
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AneM1365380603

37

• Colette

34

• tonie

16

• morsan

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja, det var spesielt ekkelt den første gangen jeg la skikkelig merke til det her rundt jul. Men da du kom med de linkene, var det jo betryggende :-) Og helt utrolig hvor godt beskrivelsen passet meg!

Har du nevnt dette for legen din? Tenkte kanskje jeg skulle gjøre det en gang jeg er der.

Nei, jeg har ikke nevnt det. Men jeg har en kusine som var på nevrologisk undersøkelse på sykehus en uke for det samme problemet. Og de fant ingen annen grunn enn at det var migreneaura. Symptomene er jo dessuten av en slik art at de knapt kan forveksles med noe annet.

AneM1365380603
Skrevet

Jeg ser ikke noe feil med å være grundig i det man foretar seg. Jeg er daglig leder i eget firma, og må sjekke og dobbeltsjekke både i jobb og privat - hver eneste dag. Mye bedre enn å slurve seg gjennom tilværelsen, synes jeg :-)

På viktige ting er det lurt å dobbeltsjekke, og det har nok du fått erfare gjennom jobben din :)

Skrevet

På viktige ting er det lurt å dobbeltsjekke, og det har nok du fått erfare gjennom jobben din :)

Ja. Når man driver med tall og regnskap, så venner man seg til det.

Men mener mannen din at du sjekker "uviktige" ting? Som f.eks. å sjekke at komfyren er slått av og at du har låst døra - et par -tre ganger, før du kan forlate hjemmet?

AneM1365380603
Skrevet

Men mener mannen din at du sjekker "uviktige" ting? Som f.eks. å sjekke at komfyren er slått av og at du har låst døra - et par -tre ganger, før du kan forlate hjemmet?

Nei, jeg mener ikke slike ting. Jeg kan ta et eksempel... Han påsto at det er farlig å spise druestein, for en kan få blindtarmbetennelse. Det er når han kommer med sånt jeg krever dokumentasjon :)

Skrevet

Nei, jeg mener ikke slike ting. Jeg kan ta et eksempel... Han påsto at det er farlig å spise druestein, for en kan få blindtarmbetennelse. Det er når han kommer med sånt jeg krever dokumentasjon :)

Ok :-) Da skjønner jeg. Det var slikt som vi trodde på i "gamle dager" :-) Pluss at man blir forkjølet av å fryse f.eks. Da hadde jeg også krevd dokumentasjon. Ingenting gjør meg sprøere enn folk som som bare påstår at ting er sant - uten å ha noe som helst belegg for det.

AneM1365380603
Skrevet

Du spurte vel egentlig hva jeg dobbeltsjekker. Det kan være busstider, at jeg har lommeboka og mobilen med, at barna har fått riktig medisin. Det har han aldri irritert seg over, men mer de tilfellene der han har påstått noe jeg synes høres usannsynlig ut. Det er jo mange myter ute og går...

AneM1365380603
Skrevet

Ok :-) Da skjønner jeg. Det var slikt som vi trodde på i "gamle dager" :-) Pluss at man blir forkjølet av å fryse f.eks. Da hadde jeg også krevd dokumentasjon. Ingenting gjør meg sprøere enn folk som som bare påstår at ting er sant - uten å ha noe som helst belegg for det.

Svigermor var jo livredd for at ungene våre skulle få trekk på seg, bl annet. Den engstelsen hun hadde for sine kjære har hun overført til barna sine.. Derfor har vi hatt endel diskusjoner rundt dette som går på fare for barna :)

Skrevet

Du spurte vel egentlig hva jeg dobbeltsjekker. Det kan være busstider, at jeg har lommeboka og mobilen med, at barna har fått riktig medisin. Det har han aldri irritert seg over, men mer de tilfellene der han har påstått noe jeg synes høres usannsynlig ut. Det er jo mange myter ute og går...

Jeg kjenner meg godt igjen i den typen dobbeltsjekking. Jeg bare MÅ kjenne at jeg har mobilen, nøklene og lommeboka på plass i veska mi, etter at jeg har vært ute en stund.

Men er det ikke ofte slik i et ekteskap- at jo mer den ene kontrollerer - jo mer kan den andre la det være? Synes jeg ser det ganske ofte- og mener å minnes det fra min egen tid som ektefelle :-)

Skrevet

Svigermor var jo livredd for at ungene våre skulle få trekk på seg, bl annet. Den engstelsen hun hadde for sine kjære har hun overført til barna sine.. Derfor har vi hatt endel diskusjoner rundt dette som går på fare for barna :)

Ja, der har du en av kjepphestene :-) Jeg jobbet en tid sammen med en voksen mann som gikk med en ørevarmer rundt halsen til langt ut i mai. Han sa at hvis han tok av seg den, så fikk han halsbetennelse:-) Han tålte ikke trekk heller - for da ble han syk. Irriterende å se slike "kjerringtakter" hos en mann på 50 år :-( Det må jeg bare si...

AneM1365380603
Skrevet

Jeg kjenner meg godt igjen i den typen dobbeltsjekking. Jeg bare MÅ kjenne at jeg har mobilen, nøklene og lommeboka på plass i veska mi, etter at jeg har vært ute en stund.

Men er det ikke ofte slik i et ekteskap- at jo mer den ene kontrollerer - jo mer kan den andre la det være? Synes jeg ser det ganske ofte- og mener å minnes det fra min egen tid som ektefelle :-)

He he. Det har du rett i! Jeg har stålkontroll på billetter og pass, for det trenger jeg å ha kontroll på. Mannen min pleier å le av meg når jeg sjekker det atter en gang.

Han tar seg av mye annet, så en utfyller hverandre fint etter en tid :)

AneM1365380603
Skrevet

Ja, der har du en av kjepphestene :-) Jeg jobbet en tid sammen med en voksen mann som gikk med en ørevarmer rundt halsen til langt ut i mai. Han sa at hvis han tok av seg den, så fikk han halsbetennelse:-) Han tålte ikke trekk heller - for da ble han syk. Irriterende å se slike "kjerringtakter" hos en mann på 50 år :-( Det må jeg bare si...

Og hvis han skulle bli syk, så ville han garantert lagt skylda på den ene halvtimen han gikk uten ;)

Skrevet

Jeg har ikke lest tråden ennå, og er absolutt ingen medisinsk ekspert, men jeg ville blitt _svært_ overrasket om legene hadde adgang for å gi ut placebomedisin i slike tilfeller. Jeg tar det fpr gitt at slikt bare skjer i kontrollerte forsøk.

Skrevet

Å ja? Er du nå HELT sikker på det? Dokumentasjon, takk. Når jeg tenker etter synes jeg vel ikke allegitablettene virker helt optimalt heller. Og han fastlegen, er han ikke litt unnvikende i blikket av og til? Her lukter det muffens;)

Man kan aldri forsikre seg 100% mot gærninger - ei heller innen legestanden. Husk bare på Doktor Kevorkian!!

Men jeg er temmelig sikker på at legen ikke har lovlig adgang til å gjøre dette.

Forøvirg er jeg veldig for at man ikke skal forfølge de paranoide, så dermed avslutter jeg svaret mitt nå;-)

Skrevet

He he. Det har du rett i! Jeg har stålkontroll på billetter og pass, for det trenger jeg å ha kontroll på. Mannen min pleier å le av meg når jeg sjekker det atter en gang.

Han tar seg av mye annet, så en utfyller hverandre fint etter en tid :)

Jeg kjenner igjen fenomenet :-) Han kunne nok ikke ha vært fullt så bråkjekk hvis ikke du var som du er :-) Og det har jo rett og slett noe med å utfylle hverandre å gjøre. Det den ene overdriver- må den andre roe ned. Og på den måten så oppnår man en viss balanse. Som du erfarer :-)

Skrevet

Og hvis han skulle bli syk, så ville han garantert lagt skylda på den ene halvtimen han gikk uten ;)

Ja, han gjorde det. Ikke akkurat min type mann :-) Jeg trodde en stund at han fleipet - men det gjorde han ikke. Han tålte ikke noe som luktet av godlukt heller - så han måtte bruke vaskemidler/skyllemidler som ikke inneholdt parfyme av noe slag. Og ikke kunne han drikke kaldt vann heller - for det sved i halsen hans.

Grøss....for en mann :-(

AneM1365380603
Skrevet

Ja, han gjorde det. Ikke akkurat min type mann :-) Jeg trodde en stund at han fleipet - men det gjorde han ikke. Han tålte ikke noe som luktet av godlukt heller - så han måtte bruke vaskemidler/skyllemidler som ikke inneholdt parfyme av noe slag. Og ikke kunne han drikke kaldt vann heller - for det sved i halsen hans.

Noen er mer opptatt av sykdom og smerter enn andre. Det hender jeg synes mannen min dramatiserer vel mye, men som regel klarer jeg å le av det. Som da han uffet og oiet seg over noen øyendråper som visstnok sved noe innmari. Da småjentene mine tok de samme øyendråpene senere ga de ikke en lyd fra seg ;) Jeg har også brukt samme medisin, og det svei ikke i det hele tatt ;)

Skrevet

Man kan aldri forsikre seg 100% mot gærninger - ei heller innen legestanden. Husk bare på Doktor Kevorkian!!

Men jeg er temmelig sikker på at legen ikke har lovlig adgang til å gjøre dette.

Forøvirg er jeg veldig for at man ikke skal forfølge de paranoide, så dermed avslutter jeg svaret mitt nå;-)

Vi liker sånn mild grensesetting som du praktiserer nå:)

AneM1365380603
Skrevet

Glemte å si at historien brukes maks i ettertid ;) Jeg påstår selvsagt at han vred seg i smerter, he he. Det er vår interne humor ;o)

Skrevet

Noen er mer opptatt av sykdom og smerter enn andre. Det hender jeg synes mannen min dramatiserer vel mye, men som regel klarer jeg å le av det. Som da han uffet og oiet seg over noen øyendråper som visstnok sved noe innmari. Da småjentene mine tok de samme øyendråpene senere ga de ikke en lyd fra seg ;) Jeg har også brukt samme medisin, og det svei ikke i det hele tatt ;)

Det kan jo alltids føles ubehagelig å få noe inn på øynene. Selv om det bare er vann...men at det skal være noen grunn til å okke og oje seg, det synes jeg ikke. Men noen hyler ut for det minste lille ubehag, mens andre knapt nok kommer med en lyd.

Selv er jeg typen som føder barn uten å lage en lyd, og husker at jeg var forskrekket over hvordan enkelte hylte og skrek. Jeg biter i meg- og tier og tåler. Det er meg :-) Bra eller ikke- det vet jeg ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...