Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff ja..det er nå i hvert fall veldig trist, uansett hvordan man gir uttrykk for følelsene sine. Nå er jeg langt ute på viddene mht hva denne tråden handlet om, men jeg føler meg fortsatt som en bøddel, og er fortsatt i tvil om om pusen min levde da jeg la han i fryseren. Tenk om han ikke var død - og at jeg la han i en eske i fryseren - for å fryse i hjel? Men jeg går ut fra at slike tanker kan ramme alle. Vondt er det, i hvert fall:-(

Han var død. Selvfølgelig var han det. Som jeg kjenner deg har du gjort alt du kunne for katten, så du har vært ganske så sikker når du kom til det punktet da det ikke lenger var noen vits å prøve mer. Og om det hadde vært liv etterpå er jeg 100 % sikker på at du hadde merket det.

• Svar 104
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AneM1365380603

37

• Colette

34

• tonie

16

• morsan

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Uffda, men han var død :( Det er så trist når kjæledyr.

Ja, han var jo det. Jeg hadde han på kjøkkengulvet i 4 timer for å forvisse meg om det, før jeg bar han ned. Det er allikevel så vanskelig å forstå at det som har vært et liv - ikke lenger er det. Og kanskje spesielt med et liv som har vært rundt en daglig i 15 år.

Men ok- nå skal jeg gi meg med dette tullpratet mitt:-)

AneM1365380603
Skrevet

Å ja, jeg har fått det i øyet. Derfor er jeg enøyd i dag. Utrolig klønete, ja...;) Min koster ca 10 0000, og det er et hesikes trykk i den. Man kan nok slipe ned maling med den hvis man vil.

Det du snakker om er et leketøy, tror jeg?

Oj, så det skjedde i dag altså.. Det høres vondt ut!

Det datteren min fikk var noe jeg tror het "Airbrush". Det er definitivt leketøy. Det var noen tusjer med en blåsegreie til, som liksom skal blåse luft mot tuppen på tusjen slik at farven blir blåst ut. Det funka heller dårlig. Det fulgte en cd-plate med som vi studerte nøye. Det ble mye arbeid og lite moro for henne.

AneM1365380603
Skrevet

Ja, han var jo det. Jeg hadde han på kjøkkengulvet i 4 timer for å forvisse meg om det, før jeg bar han ned. Det er allikevel så vanskelig å forstå at det som har vært et liv - ikke lenger er det. Og kanskje spesielt med et liv som har vært rundt en daglig i 15 år.

Men ok- nå skal jeg gi meg med dette tullpratet mitt:-)

Det med kjæledyr er også sorg som trenger å bearbeides. Når du er ferdig med å sørge tipper jeg de dyrebare minnene sitter igjen :o) Sånn føler jeg det med pusen min. Hun var smellvakker og kjempesnill!

Skrevet

Han var død. Selvfølgelig var han det. Som jeg kjenner deg har du gjort alt du kunne for katten, så du har vært ganske så sikker når du kom til det punktet da det ikke lenger var noen vits å prøve mer. Og om det hadde vært liv etterpå er jeg 100 % sikker på at du hadde merket det.

Ok...jeg kan bare ikke fatte at han er død. Jeg tror jeg ble litt forvirret av å se han i bedøvelse- for det har jeg sett flere ganger før. Jeg trodde på en måte at han ville våkne opp av bedøvelsen igje. Så for meg hadde det trolig vært bedre om han hadde gått direkte fra levende til død. Men ikke for katten. selvsagt.

Jeg føler meg som en idiot. Folk opplever tragedier hver dag- og min største tragedie er å miste en 15 år gammel kreftsyk katt. Beklager at jeg skriver som jeg gjør. Egoistisk og dumt :-(

Skrevet

Ok...jeg kan bare ikke fatte at han er død. Jeg tror jeg ble litt forvirret av å se han i bedøvelse- for det har jeg sett flere ganger før. Jeg trodde på en måte at han ville våkne opp av bedøvelsen igje. Så for meg hadde det trolig vært bedre om han hadde gått direkte fra levende til død. Men ikke for katten. selvsagt.

Jeg føler meg som en idiot. Folk opplever tragedier hver dag- og min største tragedie er å miste en 15 år gammel kreftsyk katt. Beklager at jeg skriver som jeg gjør. Egoistisk og dumt :-(

Det er det da ikke! Det er din virkelighet. Ditt traume. Du elsket denne katten, så mye har jeg skjønt. Dere har levd sammen lenger enn partnere flest gjør. La deg selv få lov til å føle, Colette. Det er da virkelig ingenting å skamme seg over.

Skrevet

Det med kjæledyr er også sorg som trenger å bearbeides. Når du er ferdig med å sørge tipper jeg de dyrebare minnene sitter igjen :o) Sånn føler jeg det med pusen min. Hun var smellvakker og kjempesnill!

Jeg har massevis av minner. Som foreløpig bare gjør vondt å tenke på. Små ting som bare jeg visste om. Men jeg har hengt opp bilde av han på veggen, og jeg har samlet alle bildene jeg har av han i en mappe på pc-en, som jeg også har brent. Og jeg titter ned i fryseren i kjelleren ca hver annen dag. Godt at han er der - men samtidig så er det så utrolig stille i esken hans.

Ja, ja..slik er det å ha kjæledyr. Man må bare ta det som det er :-(

Skrevet

Oj, så det skjedde i dag altså.. Det høres vondt ut!

Det datteren min fikk var noe jeg tror het "Airbrush". Det er definitivt leketøy. Det var noen tusjer med en blåsegreie til, som liksom skal blåse luft mot tuppen på tusjen slik at farven blir blåst ut. Det funka heller dårlig. Det fulgte en cd-plate med som vi studerte nøye. Det ble mye arbeid og lite moro for henne.

Det fulgte ikke kompressor med, vel? Det kan jeg ikke tenke meg. Sånt er for voksne, og selv ganske erfarne voksne kan kløne det til som du hører. Det er bra mye trykk i dem:)

*halvblind hilsen*;)

AneM1365380603
Skrevet

Jeg har massevis av minner. Som foreløpig bare gjør vondt å tenke på. Små ting som bare jeg visste om. Men jeg har hengt opp bilde av han på veggen, og jeg har samlet alle bildene jeg har av han i en mappe på pc-en, som jeg også har brent. Og jeg titter ned i fryseren i kjelleren ca hver annen dag. Godt at han er der - men samtidig så er det så utrolig stille i esken hans.

Ja, ja..slik er det å ha kjæledyr. Man må bare ta det som det er :-(

Jeg har lest sorg beskrevet som en diamant med skarpe kanter som går rundt i hjertet. Det gjør ubeskrivelig vondt, men med tiden vil de skarpe kantene bli slipt bort slik at det gjør mindre vondt. Til slutt er det en vakker diamant igjen der alle de gode minnene er.

Det er vondt, og det å sørge er helt naturlig når man har mistet noen man er glad i. Du skal grave han ned i hagen til sommeren?

AneM1365380603
Skrevet

Det fulgte ikke kompressor med, vel? Det kan jeg ikke tenke meg. Sånt er for voksne, og selv ganske erfarne voksne kan kløne det til som du hører. Det er bra mye trykk i dem:)

*halvblind hilsen*;)

Vi har kompressor i huset, men det er til helt andre ting ;)

Det fulgte med en sånn greie med luft inni, som hun måtte klemme på.

Har du vært hos legen med øyet ditt?

Skrevet

Det er det da ikke! Det er din virkelighet. Ditt traume. Du elsket denne katten, så mye har jeg skjønt. Dere har levd sammen lenger enn partnere flest gjør. La deg selv få lov til å føle, Colette. Det er da virkelig ingenting å skamme seg over.

Takk for din forståelse, tonie. Tusen takk:-) Min sorg er ikke rasjonell. Og jeg sørger faktisk mer over han enn jeg har gjort med noe menneske, så langt. Det har noe med hva vi har delt av hverdager - sorger og gleder. Som ikke andre kan forstå, uten å ha opplevd det selv. Lyder mulignes bare sentimentalt og dumt. Men det er nå slik det er :-(

Skrevet

Jeg har lest sorg beskrevet som en diamant med skarpe kanter som går rundt i hjertet. Det gjør ubeskrivelig vondt, men med tiden vil de skarpe kantene bli slipt bort slik at det gjør mindre vondt. Til slutt er det en vakker diamant igjen der alle de gode minnene er.

Det er vondt, og det å sørge er helt naturlig når man har mistet noen man er glad i. Du skal grave han ned i hagen til sommeren?

Det var en fin beskrivelse av sorg, AneM. Og jeg håper den stemmer.

Ja, selvfølgelig skal jeg grave han med når telen er gått. Og jeg skal plante blomster og sette opp en liten stein med navnet hans på. Jeg er ikke så sprø at jeg oppbevarer et kattelik i fryseren min i årevis:-) Klarte bare ikke tanken på at dyrlegen skulle ta han med seg. Og fant ut at han skulle få være her helt til jeg kunne begrave han på normal måte.

AneM1365380603
Skrevet

Det var en fin beskrivelse av sorg, AneM. Og jeg håper den stemmer.

Ja, selvfølgelig skal jeg grave han med når telen er gått. Og jeg skal plante blomster og sette opp en liten stein med navnet hans på. Jeg er ikke så sprø at jeg oppbevarer et kattelik i fryseren min i årevis:-) Klarte bare ikke tanken på at dyrlegen skulle ta han med seg. Og fant ut at han skulle få være her helt til jeg kunne begrave han på normal måte.

Min pus ble gravlagt i en eske i hagen til den nye eieren med favorittgenseren og favorittleken. Hun ligger på favorittplassen i hagen :)

Skrevet

Min pus ble gravlagt i en eske i hagen til den nye eieren med favorittgenseren og favorittleken. Hun ligger på favorittplassen i hagen :)

Så flott gjort av deg :-) Hva mer kan vi gjøre for å ære de dyrene vi er glade i? Jeg fant en eske som passet han perfekt. Og inni esken la jeg et teppe han ofte lå på- fullt av kattehår. I tillegg så la jeg ved at brev fra meg til han - hvor jeg tok farvel. Utenpå esken har jeg laget et trekk i det samme teppet som han var så glad i. Så det ser ikke ut som en pappeske lenger.

Lenger kom jeg ikke med å vise han respekt- etter at jeg har bestilt et menneske til å komme hit med med sin rasjonalitet og sprøyter - for å ta livet han. Slik er det bare- selv om det ble alt for lite i forhold til hva han fortjente. Men slik er det bare.

AneM1365380603
Skrevet

Så flott gjort av deg :-) Hva mer kan vi gjøre for å ære de dyrene vi er glade i? Jeg fant en eske som passet han perfekt. Og inni esken la jeg et teppe han ofte lå på- fullt av kattehår. I tillegg så la jeg ved at brev fra meg til han - hvor jeg tok farvel. Utenpå esken har jeg laget et trekk i det samme teppet som han var så glad i. Så det ser ikke ut som en pappeske lenger.

Lenger kom jeg ikke med å vise han respekt- etter at jeg har bestilt et menneske til å komme hit med med sin rasjonalitet og sprøyter - for å ta livet han. Slik er det bare- selv om det ble alt for lite i forhold til hva han fortjente. Men slik er det bare.

Det var den nye eieren som gjorde det. Vi måtte jo omplassere henne pga at den eldste datteren ble syk av katter. Vi kunne ikke funnet et bedre hjem til henne. Hun ble behandlet som en prinsesse helt til hun ble syk og døde.

Skrevet

Det var den nye eieren som gjorde det. Vi måtte jo omplassere henne pga at den eldste datteren ble syk av katter. Vi kunne ikke funnet et bedre hjem til henne. Hun ble behandlet som en prinsesse helt til hun ble syk og døde.

Det må være utrolig vondt å måtte omplassere et dyr pga sykdom. Jeg vet ikke hva jeg skulle ha puttet i meg av piller for å unngå akkurat det. Trist også- at mennesker og dyr ikke skal tåle hverandre. For vi trenger hverandre- det er jeg helt sikker på.

Flott at omplasseringen ble så vellykket, og at dere slapp å avlive! Ingenting er bedre enn det:-)

AneM1365380603
Skrevet

Det må være utrolig vondt å måtte omplassere et dyr pga sykdom. Jeg vet ikke hva jeg skulle ha puttet i meg av piller for å unngå akkurat det. Trist også- at mennesker og dyr ikke skal tåle hverandre. For vi trenger hverandre- det er jeg helt sikker på.

Flott at omplasseringen ble så vellykket, og at dere slapp å avlive! Ingenting er bedre enn det:-)

Det var vanskelig, og jeg gikk gjennom alle fasene fra benektelse til sorg. Jeg husker jeg en gang spøkte til ei om at jeg måtte finne et nytt hjem til datteren min siden hun ikke tålte katter. Dama ble helt stram i maska og forsto ikke spøken helt ;)

Skrevet

Det var vanskelig, og jeg gikk gjennom alle fasene fra benektelse til sorg. Jeg husker jeg en gang spøkte til ei om at jeg måtte finne et nytt hjem til datteren min siden hun ikke tålte katter. Dama ble helt stram i maska og forsto ikke spøken helt ;)

Det er klart at det kunne oppfattes som en makaber spøk. Men for noen mennesker så betyr faktisk kjæledyr mer enn ungene. Tør nesten ikke skrive det her inne på dol - men det er et faktum at det er slik - for noen. Og da snakker jeg ikke om verken deg eller meg :-)

Skrevet

Jammen, jammen, det kommer jo helt an på hundre forskjellige ting! Hvor lenge man har gått og pintes før man fikk satt inn behandling, hvorfor man får medisinen, hvordan man tåler den osv X 97. Jeg kan informere om at de som har sprøyta maling inn i det venstre øyet med airbrushen sin får svært, svært vondt og får ganske tåkete syn og har all grunn til å klage;)

Jeg tror nok han hadde ganske vondt. Det er i grunnen litt rart det der. Alle menn vil bli oppfattet som tøffe og sterke vikinger som tåler en trøkk. Likevel er de de første som faller når en ynkelig liten forkjølelse rammer familien. Og de ligger langflate lenger enn alle andre. Noe til vikinger!:)

''Alle menn vil bli oppfattet som tøffe og sterke vikinger som tåler en trøkk. Likevel er de de første som faller når en ynkelig liten forkjølelse rammer familien. Og de ligger langflate lenger enn alle andre. Noe til vikinger!:)''

Pøh! Det der er en sterk overdrivelse, det gjelder ikkje alle!

Skal si du er frekk for tiden. :-)

Skrevet

Ja, der har du en av kjepphestene :-) Jeg jobbet en tid sammen med en voksen mann som gikk med en ørevarmer rundt halsen til langt ut i mai. Han sa at hvis han tok av seg den, så fikk han halsbetennelse:-) Han tålte ikke trekk heller - for da ble han syk. Irriterende å se slike "kjerringtakter" hos en mann på 50 år :-( Det må jeg bare si...

Men noen er jo mye mer vare for trekk enn andre. Min mor ble faktisk skikkelig syk om hun satt i trekk, fikk halsbetennelse og ble skikkelig forkjøla og det var ikke mye trekk som skulle til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...