Gå til innhold

Ferier i 2009

Gjest trenger inspirasjon og ca-overslag

Anbefalte innlegg

Gjest trenger inspirasjon og ca-overslag
Skrevet

Hvor drar dere på ferie® i 2009?

Bilferie, cruise, opplevelse, charter? Noe annet? Telttur?

Hvor stort er feriebudsjettet/hvor mange er dere i familien eller reisefølget dere betaler for?

Skrevet

En tur til ett av våre naboland og en tur innenfor Norge. Bor hos venner, så utgiftene blir ikke så veldig store, men det blir jo litt for reisen. Har ikke oversikt over hvor mye det blir ennå, ingen billetter er bestilt.

AneM1365380603
Skrevet

Vi har ikke noe budsjett, og noe annet som også er sikkert er at det ikke blir telt-tur! Jeg er ingen person som trives i telt, og mannen min har heldigvis aldri hatt det som noe alternativ.

Når vi planlegger feiren er det viktigste at der er aktiviteter for barna. Om det ikke er så mange aktiviteter skal det i allefall være venner for dem. Når ungene har det kjekt er det også kjekt for oss voksne.

Til sommeren regner jeg med at vi drar til en familepark med masse aktiviteter. Det er en stor campingplass med muligheter for å ha det sosialt med andre.

Skrevet

Vinterferie, påskeferie, deler av sommerferie blir til familie på Vestlandet. Vi bor da gratis, men det går litt penger i mat og skikort.

En gang i løpet av sommeren skal vi ta 4-5 dager i Sverige, hvor vi skal til Astrid Lindgrens Verden. Regner med at det kanskje blir et par netter på hotell og 2-3 netter hos familie eller enkel overnatting.

Vi pleier ikke å budsjettere - men regner med noen tusen hver sommer til slike ferier. I sommer hadde vi tilsvarende i Danmark.

Skrevet

Vi har ikke noe budsjett, og noe annet som også er sikkert er at det ikke blir telt-tur! Jeg er ingen person som trives i telt, og mannen min har heldigvis aldri hatt det som noe alternativ.

Når vi planlegger feiren er det viktigste at der er aktiviteter for barna. Om det ikke er så mange aktiviteter skal det i allefall være venner for dem. Når ungene har det kjekt er det også kjekt for oss voksne.

Til sommeren regner jeg med at vi drar til en familepark med masse aktiviteter. Det er en stor campingplass med muligheter for å ha det sosialt med andre.

''og noe annet som også er sikkert er at det ikke blir telt-tur!''

Vi prøvde oss på telt-tur sommeren i fjor, gikk glade og fornøyde ut alle 5 med hver vår sekk og hadde planer om å være ute ei uke ca.

Etter 10 timer i plaskende øsregn ga vi opp. ALT var vått!!!! Vi gikk hjem og ble der noen dager :-)

Tror ikke det blir siste gang vi prøver, men legger nok opp til litt kortere turer når det er litt penere vær :-)))

AneM1365380603
Skrevet

''og noe annet som også er sikkert er at det ikke blir telt-tur!''

Vi prøvde oss på telt-tur sommeren i fjor, gikk glade og fornøyde ut alle 5 med hver vår sekk og hadde planer om å være ute ei uke ca.

Etter 10 timer i plaskende øsregn ga vi opp. ALT var vått!!!! Vi gikk hjem og ble der noen dager :-)

Tror ikke det blir siste gang vi prøver, men legger nok opp til litt kortere turer når det er litt penere vær :-)))

Dere var da glade en stund i allefall ;o) Det høres skikkelig ille ut. Nå fikk jeg nok et utropstegn bak at telttur er noe dritt.

Godt ikke dere mistet motet da :o)

Skrevet

Planlegger to måneder ferie i Spania til sommeren, sammen med sønnen min (han blir vel 1 mnd.), søstra mi og begge døtrene hennes.

Vi ønsker å leie leilighet hos en utleier som ho har leid hos før (når ho bodde i Spania), og rekner med å betale ca. 6 000.- i mnd.

Så kommer reisa med fly fra Bergen til Alicante tur/retur i tillegg, satser på å bestille tidlig og å reise på rimelige avganger.

Maten lager vi sjøl, så det blir mye billigere enn her hjemme.

Skrevet

Skal være mest på hytta i år igjen, og takk og pris for at vi ikke har noe budsjett for hva det koster oss, for da hadde vi sikkert blitt tussete! ;-)

Skrevet

Dere var da glade en stund i allefall ;o) Det høres skikkelig ille ut. Nå fikk jeg nok et utropstegn bak at telttur er noe dritt.

Godt ikke dere mistet motet da :o)

He he, neida vi er glade i naturen, men akkurat da ble det nok litt mye natur for både oss og unga :-)

Skrevet

Vi skal til Tyrkia, leid leilighet. Med basseng og greier *glise*

Budsjett, kommer til å regne 1000 kr dagen i mat, is ol.

Vi er 4 personer.

Så må vi jo regne noen tusen til shopping, hihi! :0)

Dette er vår første skikkelige ferie sammen, gleder oss masse!

Skrevet

Vi drar på sydentur i februar i år, og så blir det sørlandsferie i sommer.

Skrevet

I år har vi endel reising på gang. Når det gjelder budsjettet så har jeg ikke engang tord å regne alt sammen...Det hadde jeg vel fått magesår av... ;-)

Mann og yngstedatter skal til svigers over nordsjøen i februar. Mann og meg skal på helgetur til Skottland (uten unger - For første gang. Hurra!) i mars. Alle 4 skal igjen til London i påsken. I sommer skal vi 3 hele uker til Marbella (bor riktignok gratis) og en helg til Sverige.

Må visst passe på å gjødsle pengetreet mitt litt ekstra.....

Gjest telttur er topp
Skrevet

Vi skal på telttur igjen. Gjorde det i fjor sommer og det er nesten den beste turen vi har hatt med våre to barn på 6 og 10 år.

Vi koste oss glugg ihjel uten tv, men med kortspill og snop og lys i lykta sent om kvelden. Lå tett i tett i teltet og følte på samhørigheten og lyttet på alle de fremmende lydene på utsiden.

Ungene husker virkelig den ferien i forhold til alle andre flotte og fine dyre ferier vi har hatt. Så det er ikke så mye unger krever egentlig.

Gjest høstløv
Skrevet

Planlegger to måneder ferie i Spania til sommeren, sammen med sønnen min (han blir vel 1 mnd.), søstra mi og begge døtrene hennes.

Vi ønsker å leie leilighet hos en utleier som ho har leid hos før (når ho bodde i Spania), og rekner med å betale ca. 6 000.- i mnd.

Så kommer reisa med fly fra Bergen til Alicante tur/retur i tillegg, satser på å bestille tidlig og å reise på rimelige avganger.

Maten lager vi sjøl, så det blir mye billigere enn her hjemme.

Sitat: "Maten lager vi sjøl, så det blir mye billigere enn her hjemme."

Haha. ja, det kan du tro!

Vi bodde i Spania i en lengre periode, og maten kostet like mye som her hjemme i Norge. Vi kjøpte mat på Carrefour eller Supermercadona.

Gjest høstløv
Skrevet

Vi skal på tur med campingvognen, skal på tur både på Østlandet og Vestlandet og tur til familien i Danmark.

Det blir mye ferie på oss i år, hvis jeg får det som jeg vil, så blir vi borte i 6 - 8 uker. Men, det er ikke alltid jeg får lov til å bestemme, vær og føreforhold og mannen har også et ord med i laget.

Prisoverslag: har ikke peiling. Det koster en del og overnatte på campingplasser og det koster å kjøre bil, det koster å ta med campingvognen til Danmark. Maten kjøper vi underveis, det blir alltid litt dyrere enn når vi er hjemme.

Skrevet

Vi bodde i Spania i en lengre periode, og maten kostet like mye som her hjemme i Norge. Vi kjøpte mat på Carrefour eller Supermercadona.

Det er min erfaring også, at vi bruker like mye på mat i Spania som hjemme.

Men vi får mer for pengene, vi spiser mye bedre. Masse frukt og grønt, og rent kjøtt.

Skrevet

''Vi bodde i Spania i en lengre periode, og maten kostet like mye som her hjemme i Norge. Vi kjøpte mat på Carrefour eller Supermercadona.''

Pøh, det er mye som er billigere der enn her.

Frukt & grønnsaker fks.

Dessuten heter det Supermercado (trur eg).

Gjest høstløv
Skrevet

''Vi bodde i Spania i en lengre periode, og maten kostet like mye som her hjemme i Norge. Vi kjøpte mat på Carrefour eller Supermercadona.''

Pøh, det er mye som er billigere der enn her.

Frukt & grønnsaker fks.

Dessuten heter det Supermercado (trur eg).

Ja, det heter Supermercado, og så er det en annen butikk som heter Merkadona, jeg blandet sammen navnene.

Hvis du kjøper frukt og grønt på markedene, får du det billigere, men i butikkene er det tilnærmet norske priser.

Skrevet

Ja, det heter Supermercado, og så er det en annen butikk som heter Merkadona, jeg blandet sammen navnene.

Hvis du kjøper frukt og grønt på markedene, får du det billigere, men i butikkene er det tilnærmet norske priser.

Søstra mi har bodd 4-5 år i Spania, så ho hjelper til med gode tips.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...