Gjest tvi1ern Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 kan jeg bruke denne?datostempelet er 2008,men den er uåpnet.kan den brukes til en salat,eller bør den kastet rett og slett? 0 Siter
Colette Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Du må kaste den umiddelbart! Ærlig talt.....smaker den godt eller vondt? Hva med å stole på sin egen dømmekraft? Tror ikke det finnes noen ingredienser i dressing som gjør at du blir dødssyk hvis den er "for gammel", for å si det sånn. Det har kun med smaken å gjøre. Og det er forskjell på "best før" og "må benyttes innen". Hva står det på flasken? 0 Siter
Gjest tvi1eren Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Du må kaste den umiddelbart! Ærlig talt.....smaker den godt eller vondt? Hva med å stole på sin egen dømmekraft? Tror ikke det finnes noen ingredienser i dressing som gjør at du blir dødssyk hvis den er "for gammel", for å si det sånn. Det har kun med smaken å gjøre. Og det er forskjell på "best før" og "må benyttes innen". Hva står det på flasken? hva vet vel jeg..derfor jeg spør...synd å servere folk rotten mat. 0 Siter
Gjest tvi1eren Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Du må kaste den umiddelbart! Ærlig talt.....smaker den godt eller vondt? Hva med å stole på sin egen dømmekraft? Tror ikke det finnes noen ingredienser i dressing som gjør at du blir dødssyk hvis den er "for gammel", for å si det sånn. Det har kun med smaken å gjøre. Og det er forskjell på "best før" og "må benyttes innen". Hva står det på flasken? har ikke åpne ennå,og siden det er en ny dressing vet jeg ikke hva den skal smake:/ 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Hvis den er oljebasert ville jeg åpnet og smakt. Om den er melkebasert ville jeg kastet den. 0 Siter
Gjest ikke en dag over dato Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Jeg hadde kastet. 0 Siter
fresja Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 I går brukte jeg jeg en sjysaus som gikk ut på dato for noen måneder siden. Smakte helt fint. Ser dressingen fin ut, ville jeg smakt på den. 0 Siter
Colette Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Det finnes 2 typer datomerking i Norge. Det er "best før" og "siste forbruksdato". "Best før"har kun med smak/kvalitet å gjøre- og det innebærer ingen helsemessig risiko å spise disse etter utløpt dato. "Siste forbuksdato" har derimot en helsemessig betydning. Og hva slags type merking har en dressingflaske? Jeg vil anta "best før". http://www.tryggmat.net/merking.html 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.