Gå til innhold

ny dressing som gikk ut i fjor

Anbefalte innlegg

Gjest tvi1ern
Skrevet

kan jeg bruke denne?datostempelet er 2008,men den er uåpnet.kan den brukes til en salat,eller bør den kastet rett og slett?

Skrevet

Du må kaste den umiddelbart! Ærlig talt.....smaker den godt eller vondt? Hva med å stole på sin egen dømmekraft? Tror ikke det finnes noen ingredienser i dressing som gjør at du blir dødssyk hvis den er "for gammel", for å si det sånn. Det har kun med smaken å gjøre. Og det er forskjell på "best før" og "må benyttes innen". Hva står det på flasken?

Gjest tvi1eren
Skrevet

Du må kaste den umiddelbart! Ærlig talt.....smaker den godt eller vondt? Hva med å stole på sin egen dømmekraft? Tror ikke det finnes noen ingredienser i dressing som gjør at du blir dødssyk hvis den er "for gammel", for å si det sånn. Det har kun med smaken å gjøre. Og det er forskjell på "best før" og "må benyttes innen". Hva står det på flasken?

hva vet vel jeg..derfor jeg spør...synd å servere folk rotten mat.

Gjest tvi1eren
Skrevet

har ikke åpne ennå,og siden det er en ny dressing vet jeg ikke hva den skal smake:/

Skrevet

Hvis den er oljebasert ville jeg åpnet og smakt. Om den er melkebasert ville jeg kastet den.

Skrevet

I går brukte jeg jeg en sjysaus som gikk ut på dato for noen måneder siden. Smakte helt fint.

Ser dressingen fin ut, ville jeg smakt på den.

Skrevet

Det finnes 2 typer datomerking i Norge. Det er "best før" og "siste forbruksdato". "Best før"har kun med smak/kvalitet å gjøre- og det innebærer ingen helsemessig risiko å spise disse etter utløpt dato. "Siste forbuksdato" har derimot en helsemessig betydning. Og hva slags type merking har en dressingflaske? Jeg vil anta "best før".

http://www.tryggmat.net/merking.html

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...