Gå til innhold

Hotel Cæsar.

Gjest Mye man skal lure på:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg tror det må være Helene og gutta du tenker på. Den gikk på Tv2 om ettermiddagen rundt 1995.

Neida, det er ikke Helene og gutta, men en amerikansk serie som foregikk i Paris. Jentene gikk på kostskole der og var ofte i Eiffeltårnet med sine kavalerer.

AneM1365380603
Skrevet

Samme her. Men jeg er ikke så begeistret for sånne oppstilte studiokomedier med lattermaskin. "Helene og gutta", husker du den? Den var en av tidenes verste.

http://www.youtube.com/watch?v=bSxe_BP8pcE

Jeg husker godt den serien. Jeg pleide å se på det når jeg ammet min førstefødte.

I tillegg så jeg på Sunset Beach, Hverdagsliv, Melrose Place og Savannah ;)

AneM1365380603
Skrevet

Ja, Øyvind Mund er ca. 2 meter. Men jeg visste ikke at Jarl var så høy. Han har i grunnen blitt (enda) kjekkere med årene.

Jeg skulle ønske jeg fant noen her som ser på "Dirty sexy money". Valnøtt gjorde det, men hun er jo ikke her. Jeg liker den serien kjempegodt. Donald Sutherland spiller "godfather".

Ja, han er i grunnen blitt ganske kjekk. Tidligere var han litt for pusete etter min smak.

Skrevet

Nei, i Helene og gutta var det jo ingen amerikanere.

OK. Det var en fransk serie, ikke sant? Fra skolemiljø? Jeg husker mest de unaturlige replikkene og den stive regien.

Nesten som en norsk serie for mange år siden med Linn Stokke og Kim Haugen som barna og Henki Kolstad og Ingerid Vardund som foreldrene. Barne kom jevnlig innn og ropte "hei, far! Hei, mor!" og føyk til og fra, og foreldrene satt ved kjøkkenbordet.

Skrevet

OK. Det var en fransk serie, ikke sant? Fra skolemiljø? Jeg husker mest de unaturlige replikkene og den stive regien.

Nesten som en norsk serie for mange år siden med Linn Stokke og Kim Haugen som barna og Henki Kolstad og Ingerid Vardund som foreldrene. Barne kom jevnlig innn og ropte "hei, far! Hei, mor!" og føyk til og fra, og foreldrene satt ved kjøkkenbordet.

Om serien var fransk eller amerikansk er jeg usikker på, men som sagt amerikanske skuespillere i Paris. :o)

Skrevet

Hotel Cæsar bør du IKKJE se på, det er fordummende, og vi nordmenn er dumme nok fra før!

Se heller filmene til Ingmar Bergman, Federico Fellini & Andrey Tarkovsky, de blir du klok av!

Gjest Mye man skal spørre om:)
Skrevet

Hotel Cæsar bør du IKKJE se på, det er fordummende, og vi nordmenn er dumme nok fra før!

Se heller filmene til Ingmar Bergman, Federico Fellini & Andrey Tarkovsky, de blir du klok av!

Ser så mange gode filmer også, at jeg trenger å spe på med litt tull og tøys. Synest det er moro jeg ,og har ikke blitt dum:)

Synest alle realityseriene er mye verre. Jakten på kjærligheten f.eks., grøss.Men smak og behag:)

Gjest Mye en skal lure på:)
Skrevet

Nei, men mener du at det er en negativ egenskap å like hjernedøde serier? Jeg synes ikke det. Alt til sin tid og alt med måte er mitt motto. Det er jo bare for å slappe av. Som å lese et ukeblad.

Helt enig. Klart vi skal kose oss med litt tull og tøys. Mener ikke at det er en negativ egenskap.

Skrevet

Ser så mange gode filmer også, at jeg trenger å spe på med litt tull og tøys. Synest det er moro jeg ,og har ikke blitt dum:)

Synest alle realityseriene er mye verre. Jakten på kjærligheten f.eks., grøss.Men smak og behag:)

Joda tull & tøys er viktig det også. :-)

Skrevet

http://www.youtube.com/watch?v=bSxe_BP8pcE

Jeg husker godt den serien. Jeg pleide å se på det når jeg ammet min førstefødte.

I tillegg så jeg på Sunset Beach, Hverdagsliv, Melrose Place og Savannah ;)

Jeg var også fullstendig hekta på "Hverdagsliv" :-) Det var et eller annet med den serien som fenget meg veldig.

Ellers ser jeg på Hotel Cæsar så ofte jeg kan. Og de episodene jeg går glipp av ser på Tv2 Sumo. Åndssnobberi er ikke noe for meg - og jeg ser på dette som ren avslapning og underholdning:-) Alt til sin tid :-)

AneM1365380603
Skrevet

Jeg var også fullstendig hekta på "Hverdagsliv" :-) Det var et eller annet med den serien som fenget meg veldig.

Ellers ser jeg på Hotel Cæsar så ofte jeg kan. Og de episodene jeg går glipp av ser på Tv2 Sumo. Åndssnobberi er ikke noe for meg - og jeg ser på dette som ren avslapning og underholdning:-) Alt til sin tid :-)

Det var noe veldig snilt og koselig over Hverdagsliv, samtidig som det var endel dramatikk. Det endte jo alltid godt :)

Jeg liker også enkel underholdning. Jeg foretrekker ofte ukeblader framfor bøker. Det er ikke mange minuttene jeg leser på senga før jeg sovner likevel..

Skrevet

Det var noe veldig snilt og koselig over Hverdagsliv, samtidig som det var endel dramatikk. Det endte jo alltid godt :)

Jeg liker også enkel underholdning. Jeg foretrekker ofte ukeblader framfor bøker. Det er ikke mange minuttene jeg leser på senga før jeg sovner likevel..

Ja, det var akkurat der det lå :-) Snilt og koselig, og veldig uamerikansk :-) Mange fine skuespillere også.

Jeg leser ikke mye ukeblader, men det er ikke fordi jeg synes det er noe feil med det. Synes bare at det rett og slett kan være litt kjedelig, og at det står det samme i dem alle sammen. Jeg leser litt bøker i perioder, men ellers så blir det jo mye lesing på internett. Både her på dol og andre steder :-)

AneM1365380603
Skrevet

Ja, det var akkurat der det lå :-) Snilt og koselig, og veldig uamerikansk :-) Mange fine skuespillere også.

Jeg leser ikke mye ukeblader, men det er ikke fordi jeg synes det er noe feil med det. Synes bare at det rett og slett kan være litt kjedelig, og at det står det samme i dem alle sammen. Jeg leser litt bøker i perioder, men ellers så blir det jo mye lesing på internett. Både her på dol og andre steder :-)

Ukebladene har enkel underholdning, noe som passer meg ypperlig.

Ofte har jeg vært litt misunnelig på de som leser bok etter bok. De har jo sånn glede av det. Jeg klarer bare ikke å begynne på en bok. Jeg er så utålmodig og må ha slutten kjapt. Derfor leser jeg heller aldri romanene i ukeblader.

Jeg har lest noen bøker, men føler meg helt utenfor når bøker er diskusjonstema her :)

Skrevet

Ofte har jeg vært litt misunnelig på de som leser bok etter bok. De har jo sånn glede av det. Jeg klarer bare ikke å begynne på en bok. Jeg er så utålmodig og må ha slutten kjapt. Derfor leser jeg heller aldri romanene i ukeblader.

Jeg har lest noen bøker, men føler meg helt utenfor når bøker er diskusjonstema her :)

Nå ble jeg overrasket. Jeg har liksom tatt det for gitt at du er en bokorm. Og jeg skulle egentlig til å gjøre oppmerksom på at ukeblader og bøker ikke er noe enten-eller for meg. Jeg har alltid vært en lesehest. Slukte Steinbeck, Kafka, Alnæs, Tolstoj og mye annet "voksent" i 13-års alderen og har siden vært fortapt i bøkenes verden.

I perioder "bor" jeg i bøker, og leser alltid en bok, men i hverdagen kan det gå noen dager mellom hver gang jeg åpner den.

AneM1365380603
Skrevet

Nå ble jeg overrasket. Jeg har liksom tatt det for gitt at du er en bokorm. Og jeg skulle egentlig til å gjøre oppmerksom på at ukeblader og bøker ikke er noe enten-eller for meg. Jeg har alltid vært en lesehest. Slukte Steinbeck, Kafka, Alnæs, Tolstoj og mye annet "voksent" i 13-års alderen og har siden vært fortapt i bøkenes verden.

I perioder "bor" jeg i bøker, og leser alltid en bok, men i hverdagen kan det gå noen dager mellom hver gang jeg åpner den.

Sånn er det kanskje å vokse opp i et hjem der det kun eksisterer oppslagsverk...?

Jeg prøver å lese endel for barna i det minste. Det finnes utrolig masse gratis kunnskap i leseglede.

Skrevet

Sånn er det kanskje å vokse opp i et hjem der det kun eksisterer oppslagsverk...?

Jeg prøver å lese endel for barna i det minste. Det finnes utrolig masse gratis kunnskap i leseglede.

Jo jo, men det finnes jo bibliotek! Tredje hver uke syklet jeg 5 km til biblioteket, fullastet med bøker og yr av gede og forventning ved tanken på de nye bøkene jeg skulle låne.

Men familiepåvirkning kan helt klart ha noe å si. Vi er en lesende familie, og min gamle mor på over 80 leser konstant og har en beundringsverdig "ung" smak. Jeg bestiller ofte bøker til henne på Bokkilden, der kan man legge inn ulik leveringsadresse og fakturaadresse. Utrolig lettvint måte å sende bøker på!

AneM1365380603
Skrevet

Jo jo, men det finnes jo bibliotek! Tredje hver uke syklet jeg 5 km til biblioteket, fullastet med bøker og yr av gede og forventning ved tanken på de nye bøkene jeg skulle låne.

Men familiepåvirkning kan helt klart ha noe å si. Vi er en lesende familie, og min gamle mor på over 80 leser konstant og har en beundringsverdig "ung" smak. Jeg bestiller ofte bøker til henne på Bokkilden, der kan man legge inn ulik leveringsadresse og fakturaadresse. Utrolig lettvint måte å sende bøker på!

Jeg vil bare fram til at leseglede ikke er noe en automatisk får den dagen en selv kan låne på et bibliotek :)

Jeg ser nytten av å lese, og spesielt gleden, men det ligger dessverre ikke i meg. Når jeg leser en bok har jeg stor glede av den.

Jeg arbeider ganske hardt får å gi leseglede til barna mine. Jeg feilet med den eldste :-/

Skrevet

Det er ikke noe å streve med, synes jeg. Bare vi er fornøyde med livet vårt, så er det vel bra. Kos deg med ukebladene dine, og la andre kose seg med det som de liker. Vi er alle forskjellige, heldigvis :-)

AneM1365380603
Skrevet

''Slukte Steinbeck, Kafka, Alnæs, Tolstoj og mye annet "voksent" i 13-års alderen og har siden vært fortapt i bøkenes verden.''

Det er her jeg føler at jeg er fra en annen planet. Du er heldig som har glede av å lese bøker, og jeg har ofte sett mange engasjerte dolere i bok-tråder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...