Gjest angrer på trekkinga Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Var til tannlegen på tirsdag og skulle trekke visdommstann nr.3. Men det var for trangt, så tannlegen måtte borre bort bein for å få den ut!! Og siden har det gjort så jævlig vondt! Å snart er pakken med Ibuprofen 600mg spist opp, siden torsdag da jeg fikk påfyll. Hvordan komme i kontakt med tannlegen? Har alle vakt i helgene? Jeg dør snart om ikke smertene forsvinner snart! (( Flere som har opplevd å måtte borre bort bein for å få ut visdomms tann? Regnermed at det er i selve beinet smertene sitter, men er det normalt at det varer SÅ lenge? 0 Siter
frosken Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 En eller annen tannlege har sannsynligvis vakt i området der du bor. Du kan også forsøke å kontakte den tannlegen som behandlet deg på mobiltelefon, for å høre om du bør oppsøke noen allerede i helgen for å få sett om du har fått en infeksjon eller lignende. Akkurat når det gjelder smertestillende, så kan du kjøpe ibux reseptfritt (kjøpe enten 400 mg eller 200 mg). Det kan fungere bedre å ta kombinasjon av ibux og paracet samtidig, enn ibux alene. 0 Siter
Gjest angrer på trekkinga Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 En eller annen tannlege har sannsynligvis vakt i området der du bor. Du kan også forsøke å kontakte den tannlegen som behandlet deg på mobiltelefon, for å høre om du bør oppsøke noen allerede i helgen for å få sett om du har fått en infeksjon eller lignende. Akkurat når det gjelder smertestillende, så kan du kjøpe ibux reseptfritt (kjøpe enten 400 mg eller 200 mg). Det kan fungere bedre å ta kombinasjon av ibux og paracet samtidig, enn ibux alene. Tar ikke Ibux i det hele tatt, men blander Ibuprofen og Paracet. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Tar ikke Ibux i det hele tatt, men blander Ibuprofen og Paracet. Ibuprofen er ibux. 0 Siter
Gjest angrer på trekkinga Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Ibuprofen er ibux. Er det? Ok.....Men hvorfor fikk jeg det i stedet for Ibumetin tro? Fikke det først, og jeg trodde ikke Ibux var noe til hjelp for tannverk,jeg. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Er det? Ok.....Men hvorfor fikk jeg det i stedet for Ibumetin tro? Fikke det først, og jeg trodde ikke Ibux var noe til hjelp for tannverk,jeg. Virkestoffet i Ibux er ibuprofen. Så kjøp det på apoteket i dag og mix med paracet. 0 Siter
brilleslangen Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Jeg opplevde også å få veldig store smerter etter ei i tanntrekking, men til meg satt nok problemene i kjeveleddet fordi tannlegen prøvde i det lengste å få ut tannen uten videre inngrep og var nokså hardhendt.... Jeg trodde først det var betennelse fordi det bare ble vondere og vondere etter som dagene gikk, Men om betennelsen satt i munnen eller i øret greide jeg ikke si, men smerten var skikkelig intens... Så kom jeg til å tenke på om det kunne være kjeveleddet.. og lette fram og satte på meg en krave(slike man bruker ved nakkesleng liggende) og etter et par timer var smerten borte, kjente da bare ei svak murring resten av dagen. Morgenen etter kjente jeg ikke noe ubehag og tok av meg kragen. Det må jeg si jeg angret på.Få sekunder etter kjentesdet som om noen stakk kniver i meg, det var så smertefullt at det nesten ikke kan beskrives. Jeg sattederfor på meg kraven på nytt og smerten ble straks litt bedre.Jeg gikk dermed med krave på konstant de neste tre døgn før jeg torde prøve å ta den av igjen... Da gikk det bra. Så det kan rett og slett være muskulatur/leddsmerter du har... 0 Siter
Gjest @krøll Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Sjekk telefonkatalogen over området der du bor og finn tannlegevakten. De aller fleste områder har en slik selv om det kan være et stykke unna. Hvis ikke kan du ringe legevakta å få noe sterke smertestillende slik at du holder ut til mandag. Det har jeg gjort selv ved et par anledninger. Lykke til. 0 Siter
frosken Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Tar ikke Ibux i det hele tatt, men blander Ibuprofen og Paracet. Ibux og ibuprofen inneholder vel samme virkestoff? 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Ibux og ibuprofen inneholder vel samme virkestoff? Ibux inneholder virkestoffet ibuprofen, så det er bare to forskjellige fabrikker, som lager samme produkt, men markedsfører det under forskjellige navn. 0 Siter
Gjest fuf Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Jeg har operert ut flere visdomstenner, og da måtte de borre bort deler av kjevebeinet. Jeg hadde imidlertid ikke på langt nær så vondt som du hadde. Tok smertestillende det første halvannet døgnet, men kjente aldri noe særlig smerte. Synes det høres litt rart ut at det gjør så vondt, det er neppe vanlig. Kan du google og se om du finner en tannlegevakt i nærheten? Det er dyrt, men verdt det hvis du går rundt med smerter og er engstelig for at noe er galt. God bedring! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.