astridny Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Vi skal lage pizzabunn og ha i peppers pizzasaus,ost og peppers kjøttboller og pepperoni. Nam nam 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Ikke helt sikker. Jeg har litt lyst på taco i dag. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Kjæresten og svoger lager biff, bernaise, gnocchi og grønnsaker til i kveld, mens jeg leser til eksamen. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Taco :-) Og så kjøpte vi SOS Svartskjær - så vi skal rigge oss til i sofaen og ha "kino" etter vi har spist! 0 Siter
Lillemus Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Vi skal ha resten av gårsdagens pizza. ) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Mannen min skal lage biff med diverse tilbehør. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Har glemt navnet. Sånne "lefser" med kjøttdeig, paprika, mais, rømme, reven ost, tomat, agurk, tacopulver og "rød saus". 0 Siter
Babette Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Spaghetti carbonara på mitt enkle vis. Jeg bruker ikke fløte, blander bare to sammenpiskete egg med en pose revet parmesan og litt pepper, steiker smårettbacon og hvitløk i panna, koker fersk spaghetti, siler av vannet, har eggeblandinga oppi kjelen, setter kjelen tilbake på plata og har baconet oppi. Hele middagen lages på litt over 5 minutter. På bordet setter vi kjelen på en dertil egnet sak med telys inni, slik at maten holder seg varm mens vi spiser. Pastamat blir veldig fort kald. Salat og rødvin til. 0 Siter
Lillemus Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Spaghetti carbonara på mitt enkle vis. Jeg bruker ikke fløte, blander bare to sammenpiskete egg med en pose revet parmesan og litt pepper, steiker smårettbacon og hvitløk i panna, koker fersk spaghetti, siler av vannet, har eggeblandinga oppi kjelen, setter kjelen tilbake på plata og har baconet oppi. Hele middagen lages på litt over 5 minutter. På bordet setter vi kjelen på en dertil egnet sak med telys inni, slik at maten holder seg varm mens vi spiser. Pastamat blir veldig fort kald. Salat og rødvin til. Mmmm... Hørtes godt ut! 0 Siter
Gjest Men så blir jeg slank og da :) Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Unga fikk velge og da ble det tacco Mor slanker seg så enten spiser hun a. to grove knekkebrød med gulost og et glass biola til eller b. ingenting/alternativt en appelsin Phuhh....ja det ække bare bare 0 Siter
Glimtipper Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Unga fikk velge og da ble det tacco Mor slanker seg så enten spiser hun a. to grove knekkebrød med gulost og et glass biola til eller b. ingenting/alternativt en appelsin Phuhh....ja det ække bare bare Jeg lurer litt på om du er et troll? 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Unga fikk velge og da ble det tacco Mor slanker seg så enten spiser hun a. to grove knekkebrød med gulost og et glass biola til eller b. ingenting/alternativt en appelsin Phuhh....ja det ække bare bare Dette blir du ikke slank av nei. Spis litt taco du også. Bruk karbonadedeig, kesam, lettost ) Og masse grønnsaker selvfølgelig. 0 Siter
Gjest Men så blir jeg slank og da :) Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Jeg lurer litt på om du er et troll? *ler* Jeg skal love deg Glimtipper at jeg ikke er noe troll Jeg er faktisk så "sær". Jeg har ikke hatt særlig tid til å sette meg inn i dette med kost, og er livredd for at vektnedgangen skal sprekke. 0 Siter
Gjest Men så blir jeg slank og da :) Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Dette blir du ikke slank av nei. Spis litt taco du også. Bruk karbonadedeig, kesam, lettost ) Og masse grønnsaker selvfølgelig. Bruker bare karbonadedeig for tiden. Har ikke lettost. Elsker grønnsaker, "redd for" brødmat (eser av det) 0 Siter
Glimtipper Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 *ler* Jeg skal love deg Glimtipper at jeg ikke er noe troll Jeg er faktisk så "sær". Jeg har ikke hatt særlig tid til å sette meg inn i dette med kost, og er livredd for at vektnedgangen skal sprekke. Det vil den garantert gjøre, slik som du holder på. Det du gjør nå er at du skrur ned forbrenningen din så mye at du ikke vil gå ned i vekt senere på normalt kosthold. Seriøst. Spis normalt til du har satt deg inn i dette. Jeg finner det merkelig at noen på din alder har så lite kunnskap om sunt kosthold. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Bruker bare karbonadedeig for tiden. Har ikke lettost. Elsker grønnsaker, "redd for" brødmat (eser av det) Bestill deg Mama Lupes lavkarbolefser ) Supergode, og lite karbo. 0 Siter
Gjest Men så blir jeg slank og da :) Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Det vil den garantert gjøre, slik som du holder på. Det du gjør nå er at du skrur ned forbrenningen din så mye at du ikke vil gå ned i vekt senere på normalt kosthold. Seriøst. Spis normalt til du har satt deg inn i dette. Jeg finner det merkelig at noen på din alder har så lite kunnskap om sunt kosthold. Jeg har da sunt kosthold generellt, vi spiser normale gode middager, med utskeielser som pizza og tacco i helgene. Alltid grønnsaker til maten, mye frukt i skapene til enhver tid. Det jeg IKKE har særlig greie på er slanking og kalorier. Jeg har blitt fortalt at det er bra å skeie ut en gang i bland for å lure forbrenningen til ikke å slå seg til ro med det daglige i kalorier, så jeg kan kose meg innimellom. Men jeg kan lite om det, det skal jeg innrømme. Men at vi generellt har et greit kosthold holder jeg på. 0 Siter
Glimtipper Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Jeg har da sunt kosthold generellt, vi spiser normale gode middager, med utskeielser som pizza og tacco i helgene. Alltid grønnsaker til maten, mye frukt i skapene til enhver tid. Det jeg IKKE har særlig greie på er slanking og kalorier. Jeg har blitt fortalt at det er bra å skeie ut en gang i bland for å lure forbrenningen til ikke å slå seg til ro med det daglige i kalorier, så jeg kan kose meg innimellom. Men jeg kan lite om det, det skal jeg innrømme. Men at vi generellt har et greit kosthold holder jeg på. Du skal spise nok til at forbrenningen ikke går ned hver eneste dag. Det er ingen gode grunner til å skeie ut, annet enn å holde motivasjonen. Jeg blir litt oppgitt av å høre om din slankeplan, for den er så utrolig dødfødt og du tar ikke til deg de rådene du har fått. Du kan da fint spise taco. Om du ikke vil ha melbakst, så dropper du tortillaen. Hva slags forbilde er du for barna dine når du sitter der og knasker knekkebrød ved middagstider? Det er ikke et sunt, balansert kosthold. Inntil du forstår hva et sunt kosthold er, burde du slutte på kuren. 0 Siter
Gjest jentaa23 Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Spaghetti carbonara på mitt enkle vis. Jeg bruker ikke fløte, blander bare to sammenpiskete egg med en pose revet parmesan og litt pepper, steiker smårettbacon og hvitløk i panna, koker fersk spaghetti, siler av vannet, har eggeblandinga oppi kjelen, setter kjelen tilbake på plata og har baconet oppi. Hele middagen lages på litt over 5 minutter. På bordet setter vi kjelen på en dertil egnet sak med telys inni, slik at maten holder seg varm mens vi spiser. Pastamat blir veldig fort kald. Salat og rødvin til. Så blei det pasta og rødvin her også.. Takk for oppskrifts-tips! :-) 0 Siter
BMS! Skrevet 31. januar 2009 Skrevet 31. januar 2009 Spaghetti carbonara på mitt enkle vis. Jeg bruker ikke fløte, blander bare to sammenpiskete egg med en pose revet parmesan og litt pepper, steiker smårettbacon og hvitløk i panna, koker fersk spaghetti, siler av vannet, har eggeblandinga oppi kjelen, setter kjelen tilbake på plata og har baconet oppi. Hele middagen lages på litt over 5 minutter. På bordet setter vi kjelen på en dertil egnet sak med telys inni, slik at maten holder seg varm mens vi spiser. Pastamat blir veldig fort kald. Salat og rødvin til. Nå kom jeg på en episode jeg hadde for sikkert 10år siden. Mannen lagde hjemmelaget pasta, og jeg hadde ansvaret for sausen. Deilig, jeg lagde carbonara og det var jeg faktisk nokså god på også. Helt på slutten, bestemte jeg meg for at isteden for å ta en ny bolle og blande alt i (som jeg tideligere hadde gjort), smelte jeg alt bare ned i gryta på slutten, og det sier seg selv hva som skjedde. Eggene krakkelerte, og da var pastaen og alt allerede samlet, og fatesen uopprettelig. Snakk om klønete. Siden tror jeg faktisk ikke at BMSmann har stått på kjøkkenet i timer å laget pasta siden :-D Til tross for at jeg har lovet å ikke ødelegge den med en dårlig eggeblanding ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.